School Profielwerkstuk - Workflow

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 16:09
Eind van dit schooljaar, mijn vijfde leerjaar, en het aankomende (laatste) leerjaar moet ik mij bezig houden met een zogenaamd "Profielwerkstuk". Ik weet niet in hoeverre deze term hier bekend is, dus zal het even kort uitleggen.

Het profielwerkstuk is een soort grote afsluiting voor je middelbare schoolperiode, waar een hoop werk bij komt kijken. Het uiteindelijk moet een groot wetenschappelijk verslag van ongeveer 60 pagina's worden, waarbij ook alle bronvermeldingen moeten staan. Alles bij elkaar wordt dit dus een groot document, waarschijnlijk eerst ingedeeld in kleinere documenten. Ook hebben we al een map bronnen (een flinke stapel PDF bestanden).

Aangezien ik samen met een partner werk wordt het wat lastiger om alle informatie bij elkaar te houden, en zo te zorgen dat het een overzichtelijk geheel wordt (kan nog wel eens chaotisch verlopen |:(). Ook tegelijk werken aan 1 document levert nu nog wel eens wat problemen op.

Nu vroeg ik me af, of er programma's bestaan (waar mensen misschien ervaring mee hebben?) die kunnen helpen dit 'samenwerken' te kunnen verbeteren. Zelf had ik al een Webserver (met FTP) opgezet, waardoor bepaalde files bereikbaar zijn. Dit is echter nog niet ideaal.

Heeft er iemand nog tips/ervaringen voor bruikbare software? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wiki of LaTeX + subversion ? Aan LaTeX heb je op de universiteit, in een betarichting, ook nog eens veel :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
SuperM schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:59:
Eind van dit schooljaar, mijn vijfde leerjaar, en het aankomende (laatste) leerjaar moet ik mij bezig houden met een zogenaamd "Profielwerkstuk". Ik weet niet in hoeverre deze term hier bekend is, dus zal het even kort uitleggen.

Het profielwerkstuk is een soort grote afsluiting voor je middelbare schoolperiode, waar een hoop werk bij komt kijken. Het uiteindelijk moet een groot wetenschappelijk verslag van ongeveer 60 pagina's worden, waarbij ook alle bronvermeldingen moeten staan. Alles bij elkaar wordt dit dus een groot document, waarschijnlijk eerst ingedeeld in kleinere documenten. Ook hebben we al een map bronnen (een flinke stapel PDF bestanden).

Aangezien ik samen met een partner werk wordt het wat lastiger om alle informatie bij elkaar te houden, en zo te zorgen dat het een overzichtelijk geheel wordt (kan nog wel eens chaotisch verlopen |:(). Ook tegelijk werken aan 1 document levert nu nog wel eens wat problemen op.

Nu vroeg ik me af, of er programma's bestaan (waar mensen misschien ervaring mee hebben?) die kunnen helpen dit 'samenwerken' te kunnen verbeteren. Zelf had ik al een Webserver (met FTP) opgezet, waardoor bepaalde files bereikbaar zijn. Dit is echter nog niet ideaal.

Heeft er iemand nog tips/ervaringen voor bruikbare software? O-)
Google Wave is the way to go d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Google Docs?

Ik vraag me echt af of een systeem je probleem gaat helpen. Ik heb tig verslagen geschreven in groepsverband en heb jouw probleem nooit gehad. Je kan ook werk opdelen en na een tijd weer samenvoegen tot 1 lopend verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
het pws was absoluut het aller aller tofste schoolproject dat ik heb mogen doen. veel beter dan centraal examens die ik nu moet maken iig.

ik heb in ieder geval veel met google docs gewerkt. uiteindelijk deden we apart ons ding (ik was vooral met een lang lopend 'practicum' bezig) en via docs konden we dan zien wat de ander ervan bakte. verder hebben we het uitwerken en samenvoegen veel samen gedaan en dat ging best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Google heeft als nadelen:

1: Privacy.
2: Niet goed offline kunnen werken (vorig jaar rond deze tijd).

Vinden jullie het nou maar prima dat alle informatie naar google gaat?
Lijkt mij echt geen fijn idee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

• Files op Dropbox dumpen (versioning, gebruiksgemak).
  • Tekst eerst schrijven, dan pas opmaken (gebruik plain text, TeX).
  • Online taakverdeling bijhouden (kan via plain text-bestandje @ DB, maar ook via gratis GTD-oplossing of bijvoorbeeld Taskbarn).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Boudewijn schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:08:
Google heeft als nadelen:

1: Privacy.
2: Niet goed offline kunnen werken (vorig jaar rond deze tijd).

Vinden jullie het nou maar prima dat alle informatie naar google gaat?
Lijkt mij echt geen fijn idee hoor.
ik zet niet van alles op google, maar schoolopdrachten? privacygevoelige info zal er niet in staan, als het goed is. bedrijfsgevoelige info ook niet echt. en de schade die je op kan lopen wanneer een (deel van) je profielwerkstuk uitlekt is echt wel minimaal..
ik lever niet graag op privacy in, maar je kan wat mij betreft ook overdrijven :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 12:02
Is Subversion dan geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:22

lasharor

7 december 2004

pbworks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:00:
Wiki of LaTeX + subversion ? Aan LaTeX heb je op de universiteit, in een betarichting, ook nog eens veel :).
Geen aanrader. Tuurlijk is het handig en in principe niet moeilijk, maar ik zou niet me profielwerkstuk mee maken als ik 0,0 ervaring mee had. Google docs zou mijn oplossing zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wouser schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:31:
[...]

Geen aanrader. Tuurlijk is het handig en in principe niet moeilijk, maar ik zou niet me profielwerkstuk mee maken als ik 0,0 ervaring mee had. Google docs zou mijn oplossing zijn nu.
Hmm okay. Ik heb destijds mijn profielwerkstuk over cryptografie gedaan en dat was voor mij genoeg reden om LaTeX te leren. Echt superhandig, zeker icm Subversion.

Ook het feit dat googe niet meeleest in elke scheet die je laat is (voor mij tenminste) een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat Jungian zegt!

Ik werk sinds een paar jaar voor schoolprojecten ook met Dropbox.
Compleet geïntegreerd in je windowsstructuur dus ook offline te bewerken!

Bestanden worden realtime opgeslagen op jouw pc, op een server en op de pc's van andere groepsleden.
Standaard 2GB, dat kan zelfs oplopen tot 8GB

Mocht er tegelijkertijd gewerkt worden aan 1 bestand, dan zal er geen data verloren gaan maar een conflicted copy aangemaakt worden.
Mocht er per ongeluk een bestand verwijderd worden, dan is die altijd gemakkelijk te recoveren via de webinterface. Daar kun je ook vorige versies ophalen.
Apps voor iPhone ook beschikbaar.

Tot zover de reclame voor Dropbox, ben er zelf erg happy mee namelijk. Gebruik het ook regelmatig als backup.

[ Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 26-09-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 16:09
Bedankt allen! :) Ik ga het uitproberen, vooral Dropbox ziet er veelbelovend uit. Google Docs werkt naar mijn ervaring niet altijd even goed samen in combinatie met Word 2007...
Pagina: 1