Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn jvc camera doet het ineens niet meer. Als ik er een bandje in stop, dan speelt hij het filmpje wel af maar met dikke zwarte strepen door het scherm. Als je naar het geluid luisterd dan lijkt hij ook beetje vertraagd, de stemmen zijn licht vervormd. Heel soms krijg ik paar tellen goed beeld, maar dat komt bijna niet voor maar als je dan vooruit spoelt dan blijft het beeld dat er opstond hangen en zie je dat tussen het daarna af te spelen deel terug met de zwarte lijnen er ook nog in.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is.....

Groetjes Bibi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dat probleem met 1 bandje of met verschillende opnames? Heb je dat met oud materiaal of ook met nieuw opgenomen materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met alle 5 de bandjes, Zowel nieuw als oud materiaal speelt hij niet meer goed af.
Hij heeft zelfs al 1 bandje gesloopt, daar was het lint van doormidden. Hij gaf weer eens helemaal geen datum of niks, dus ik eens naar bandje gekeken en hele lint was weg. Heb er ander bandje ingedaan en daar doet hij het ook niet. Ben ermee naar electrozaak geweest en die heeft hem gereinigd met een casette maar heeft helaas niet mogen baten. Hij gaat ook af en toe ik een veiligheidmodus, dan moet je bandje uitnemen er weer terug erin stoppen. Maar helaas telkens zonder effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinigingscassette is ook hetgeen ik in mijn hoofd had. Een nieuw loopwerk of een nieuwe kop is het niet meer waard, dus zou ik deze camera als afgeschreven beschouwen. Koop een 2e hands camera om je bandjes over te zetten en ga dan zo snel mogelijk naar een model zonder tape ;)