Toon posts:

FX 5500 AGP Competible met Win 7 Ultimate?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede leden van Tweakers.net.
Ik heb gisteren een nieuwe videokaart gekocht (wel verouderd maar voldoet aan mijn eisen)
nu draai ik op mijn pc Windows 7 ultimate en heb ik geen problemen met resolutie veranderen etc
maar zodra ik een spel opstart (die ik wel met mijn oude VGA kan spelen "clean") dan krijg ik hele erge screen delay/lagg
is hier een optie voor ik heb al 4 keer de drivers herinstaleert dit geeft overigens geen verandering.
alvast bedankt voor de hulp,

Lorenzo van Dee

***EDIT***

Mijn oude video kaart was een Geforce 6200 128 mb

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 21:55 ]

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-02 19:12

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Welk spel probeer je te spelen? Een FX5500 is erg verouderd en zal nieuwere spellen simpelweg niet trekken. Slechte SM2.0 implementatie en het ding is al zeker 7 jaar oud.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Guildwars hiermee te spelen.
De kaart zelf is 256 mb en de medewerker van dynabyte vertelde mij dat het haalbaar was borderlands op mid te spelen... heeft hij me nou gewoon in de maling genomen?
ben hier nog maar een "rookie"bij

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
In de maling genomen.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Heel erg.

De FX series van Nvidia zijn de slechtste kaarten die ze ooit hebben gemaakt, zelfs toen ze net nieuw waren al.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is mooi dan zeg... lekkere service!
op andere forums had ik wel gelezen dat mensen clean farcry ermee konden spelen!
of heb ik dit gewoon verkeerd opgenomen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:59:
Ik probeer Guildwars hiermee te spelen.
De kaart zelf is 256 mb en de medewerker van dynabyte vertelde mij dat het haalbaar was borderlands op mid te spelen... heeft hij me nou gewoon in de maling genomen?
ben hier nog maar een "rookie"bij
Tja... Borderlands 1.0 onder Win98 misschien wel ja. Face it, die kaart is jaren oud. Daar ga je echt geen fatsoenlijke recente games mee spelen.

Los daarvan, zoals al gezegd, een FX serie zoog nog harder dan een fatsoenlijke Geforce4.

Leuk voor een keer een youtube filmpje, maar je moet niet verwachten dat je op een antieke kaart uit de 2-eur rommelbak op de rommelmarkt nog een recent spel kan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had per ongeluk eerst een PCI-E gekocht omdat ik in de war was met me vorige computer.
toen ben ik die gaan ruilen en toen zij die dat die er het dichtst bij in de buurt kwam!
die PCI @ was 512mb en maakte hij verhaaltjes dat je modern warfare 1 hier wel op kon spelen en borderlands niet op high maar wel op mid!
Hoop dat die stikt in die 35 euro want zo ga je niet met klanten om als ze laten blijken dat ze er niet zoveel verstand van hebben!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Weet je toevallig wat voor PCIe kaart je gekocht had? Het lijkt me sterk dat een nieuwe PCIe kaart enigzins te vergelijken valt met een FX5500 namelijk...

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zou je geld terug vragen als je echt verkeerd voorgelicht bent. Ik had eerst een FX5600 en daarop zijn games van de laatste jaren niet meer speelbaar. Dat het 256MB is doet daar niets aan af, sterker nog, dat geheugen zit er vooral op als marketingtrucje want ik had op mijn FX5600 maar 128MB en dat was al meer dan die kaart kon benutten.

@boven, inderdaad, een moderne low-end PCIe-kaart is al sneller dan een FX5500.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 25-05-2010 22:22 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Point of View 8400GS 512 MB PCI-E

In de winkel had hij me het aangepraat en nu bots ik hierop tegen.

Indrukwekkende grafische prestaties! Dat kan deze Point of View FX5500 u bieden. Games, HD DVD's en foto's komen perfect tot hun recht met deze krachtige videokaart. De Point of View FX5500 beschikt over een nVidia GeForce FX5500 chipset, 250 Mhz engine snelheid, 256 MB geheugen, 333 Mhz geheugen snelheid en AGP 3.0 bustype. Verder beschikt de videokaart nog over een DVI-I, D-Sub, TV-Out video-uitgang.

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals ik heb hem verteld dat ik hier niet zoveel vanaf wist.
en wat hij me vertelde was voor mij ook meerendeels abara cadabera.

Verwijderd

Hij zal vast wel windows ultimate kunnen draaien, maar voor games is het echt prut, ik heb ook een fx5500 gehad in mijn eerste pc (oem pc) ,en dat ding trok rct3 niet eens, en het gebruikte scherm toendertijd was maar 19".

Heb er aardig wat plezier mee gehad maar uiteindelijk ge-upgrade naar een socket 478 bordje met pci-e (zeldzaam) om mijn tweedehandse 7800gtx 512 te kunnen gebruiken, dat is natuurlijk een verschil van jewelste :P

Je zou eens kunnen kijken voor een 3850agp of 4650 (of 4670 als die bestaat) agp, dan ga je er met grote schreden op vooruit, en hoeft niet echt klauwen vol geld te kosten, kun je tenminste aardig games draaien :)

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 08:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Terugbrengen die handel... hoeveel heb je ervoor betaald?

-- All science is either physics or stamp collecting

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

daarom lijkt het mij altijd verstandige om ten minste naar een 'echte' computer zaak te gaan, niet dat ze daar niet vaak verkeerde informatie geven. Maar ten minste komen ze vaker in de buurt dan dit.... mediamarkt/dixons/dynabyte vermijd ik gewoon. Mycom/Paradigit/Computerland en de kleine computerzaakje als je perse dingen in de winkel wilt zien/voelen. Anders kan je met het advies hier een webwinkel bezoeken.

Het lijkt me verstandig om eens in de V&A te kijken voor een paar agp kaarten daar.

[ Voor 0% gewijzigd door Freedom_Fighter op 25-05-2010 22:33 . Reden: edit ]

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:25:
Point of View 8400GS 512 MB PCI-E

In de winkel had hij me het aangepraat en nu bots ik hierop tegen.

Indrukwekkende grafische prestaties! Dat kan deze Point of View FX5500 u bieden. Games, HD DVD's en foto's komen perfect tot hun recht met deze krachtige videokaart. De Point of View FX5500 beschikt over een nVidia GeForce FX5500 chipset, 250 Mhz engine snelheid, 256 MB geheugen, 333 Mhz geheugen snelheid en AGP 3.0 bustype. Verder beschikt de videokaart nog over een DVI-I, D-Sub, TV-Out video-uitgang.
Hahaha, wat een bullshit zeg. Een 8400GS maakt gehakt van een FX5500. En een 8400GS is nou ook al niet echt je van het om het zo maar te zeggen.

Die beschrijving van een FX5500 is gewoon echt kansloos. Echt bullshit.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

wjjkoevoets schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:33:
Die beschrijving van een FX5500 is gewoon echt kansloos. Echt bullshit.
Dat heet marketing, en een beschrijving als deze staat op elke videokaart (en zegt dus helemaal niets :))

Destijds was het klopte de beschrijving vast en was het een prima kaart.

Oke, goed, de FX-serie was ook destijds niet de beste. :p

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 25-05-2010 22:37 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:30:
Hij zal vast wel windows ultimate kunnen draaien, maar voor games is het echt prut, ik heb ook een fx5500 gehad in mijn eerste pc (oem pc) ,en dat ding trok rct3 niet eens, en het gebruikte scherm toendertijd was maar 19".

Heb er aardig wat plezier mee gehad maar uiteindelijk ge-upgrade naar een socket 478 bordje met pci-e (zeldzaam) om mijn tweedehandse 7800gtx 512 te kunnen gebruiken, dat is natuurlijk een verschil van jewelste :P

Je zou eens kunnen kijken voor een 3850agp of 4650 (of 4670 als die bestaat) agp, dan ga je er met grote schreden op vooruit, en hoeft niet echt klauwen vol geld te kosten, kun je tenminste aardig games draaien :)
de omschrijving klopt wel... als je dit topic in 2001 gepost had ;)

houd er wel rekening mee dat een zwaardere kaart zoals hierboven genoemd word niet altijd een optie is. AGP is gewoon een beperkte bus. Als je voor weinig zo'n kaart kan scoren is het het overwegen waard. Controleer wel je voeding, zwaardere kaarten kunnen lang niet altijd zomaar gebruikt worden (Veel voedingen uit die tijd zijn 250-300watt)

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

bwerg schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:36:
[...]

Dat heet marketing, en een beschrijving als deze staat op elke videokaart (en zegt dus helemaal niets :))
Ja dat klopt enigzins. Er is alleen wel een verschil. Als je dit op de doos van een recente kaart zet en hem ook als dusdanig verkoopt oke, maar niet op een videokaart die 7 jaar oud is. Dat is gewoon keihard liegen.

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:36:
[...]

de omschrijving klopt wel... als je dit topic in 2001 gepost had ;)

houd er wel rekening mee dat een zwaardere kaart zoals hierboven genoemd word niet altijd een optie is. AGP is gewoon een beperkte bus. Als je voor weinig zo'n kaart kan scoren is het het overwegen waard. Controleer wel je voeding, zwaardere kaarten kunnen lang niet altijd zomaar gebruikt worden (Veel voedingen uit die tijd zijn 250-300watt)
Ik heb geen topic gepost hoor? O-) , maar wat je zegt klopt wel, als de TS nu eens wat specs post van zijn pc (vooral voeding en processor) dan kunnen we daar meer over zeggen.
En die 6200 is toch een rebadge van een fx-kaart (geen idee of het de 5200 gpu was) voor pci-e? daar schiet hij natuurlijk ook niks mee op, maar die 4650 lijkt me een perfecte kandidaat, veel meer vermogen dan een fx5500 zal hij niet vragen, maar hij presteert wel vele malen beter 8)

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
post even jouw CPU, hoeveelheid/type RAM, mobo, voeding enz zodat we een advies kunnen geven. Maar eerst dat kaartje terugbrengen en cashback eisen. Je oude 6200 is zelfs nog beter... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Majin Buu op 25-05-2010 22:50 ]

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:44:
[...]

Ik heb geen topic gepost hoor? O-) , maar wat je zegt klopt wel, als de TS nu eens wat specs post van zijn pc (vooral voeding en processor) dan kunnen we daar meer over zeggen.
En die 6200 is toch een rebadge van een fx-kaart (geen idee of het de 5200 gpu was) voor pci-e? daar schiet hij natuurlijk ook niks mee op, maar die 4650 lijkt me een perfecte kandidaat, veel meer vermogen dan een fx5500 zal hij niet vragen, maar hij presteert wel vele malen beter 8)
Het moet natuurlijk wel zin hebben, een 1,6 ghz single cpu met een 4650 agp is leuk maar zonde van het geld... de cpu beperkt echt de videokaart dan. Het lijkt me dus echt handig als de ts zijn computer spec hier in de topic plaats zodat we een beter beeld hebben.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

fvdn77 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:49:
post even jouw CPU, hoeveelheid/type RAM, mobo, voeding enz zodat we een advies kunnen geven. Maar eerst dat kaartje terugbrengen en cashback eisen. Je oude 6200 is zelfs nog beter... 8)7
Hmm, dat is denk ik wat overdreven maar een grote verbetering zal het niet zijn.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
hangt ervan af of TS een 64-bit of een 128-bit kaart had :*)

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kijk of je ergens een gebruikte nVidia 6600gt kan vinden, leuk kaartje voor vrijwel ieder agp systeem.
Heb je een snel agp systeem dan kan een 4650 je heel wat brengen. Het is echter geen gamerskaart.
Dan kan je beter kijken voor een ATI HD3850 of de HD 4670 met GDDR3 geheugen.

(Heb je echter een nForce2 of 3 chipset, geen moderne ATI kaart aanschaffen. Werkt niet onder Vista/Win7)

[ Voor 16% gewijzigd door Klunssmurf op 25-05-2010 23:16 ]

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Ati AGP kaarten in V&A
Nvidia AGP kaarten in V&A

Om je alvast op weg te helpen

psst ik heb zelf 2 ati kaarten in de verkoop staan :P

Verwijderd

Topicstarter
Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Windows 7 Ultimate Media Center Edition
OS Service Pack -
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam LORENZO-PC
Naam gebruiker Lorenzo

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4, 2800 MHz (14 x 200)
Moederbordnaam Hewlett-Packard HP d330 uT(PE135T)
Moederbord Chipset Intel Springdale-G i865G
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Compaq (01/15/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Vanuit Everest weet niet of jullie hier iets mee kunnen?

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:57:
Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Windows 7 Ultimate Media Center Edition
OS Service Pack -
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam LORENZO-PC
Naam gebruiker Lorenzo

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4, 2800 MHz (14 x 200)
Moederbordnaam Hewlett-Packard HP d330 uT(PE135T)
Moederbord Chipset Intel Springdale-G i865G
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Compaq (01/15/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Vanuit Everest weet niet of jullie hier iets mee kunnen?
met nog 1 GB geheugen + een ati 3650 of ati x1600pro in de V&A kom je al ver en goedkoper uit als je het via de shop doet. nvidia 7800gs kan ook ben je ietjes duurder uit.

Verwijderd

Freedom_Fighter schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:52:
[...]

Het moet natuurlijk wel zin hebben, een 1,6 ghz single cpu met een 4650 agp is leuk maar zonde van het geld... de cpu beperkt echt de videokaart dan. Het lijkt me dus echt handig als de ts zijn computer spec hier in de topic plaats zodat we een beter beeld hebben.
Vandaar vraag ik ook om specs van de TS zijn pc :F

Aan die specs te zien, sluit ik me ook erbij aan een 6600gt agp te nemen, een 4650 is teveel van het goed, een 3850 dan ook, daar deze net een tandje sneller is.
Die 6600gt agp sluit mooi aan op de rest van je systeem, zul je zeker geen spijt van krijgen ;)

Verwijderd

Ik heb zelf nog een ouder systeempje staan met een 6600 GT AGP erin, en ik kan je vertellen dat je met dit kaartje Far Cry 1 kan spelen, echter wel op low settings. Hou je er ook rekening mee dat veel oudere games niet zo goed draaien op Windows 7? Als computerleek kan dat best frustrerend zijn.

Je kan het best, zoals hier boven gezegd, een ramlatje bijkopen (tweedehands vind je die wel voor een euro of 20): 1024 mb PC3200 DDR SDRAM koop nou geen DDR2 ram, dat past namelijk niet en dan een leuke agp-kaart zoals een 6600GT (6800GT eventueel) tweedehands kopen. Dan heb je voor +-50 euro een leuke upgrade.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Volgens mij is er voor de nVidia FX5XXX niet eens een WDM1.1 driver uitgekomen, net zoals de pre-HD2XXX serie Radeon's ook afhankelijk zijn van Catalyst 9.3 of ouder :D

Zonder gekheid, je hebt al te veel geld uitgegeven aan die PC.

Je hebt neem ik aan een Windows 7 Ultimate upgrade gekocht, wat ik voor je wensen (gezien je geen-hardware virtualisering), en aard van vorige licentie (OEM = gekoppeld aan systeem = dus geen W7 meenemen naar nieuw systeem) veel te duur vind, het is nog erger als je een hele nieuwe OEM of retail W7 ultimate hebt gekocht. Home premium was RUIM voldoende geweest voor je, het is zelfs op zo'n ouwe bak wel een goed OS, immers.

Daarnaast ben je zonder onderzoek gaan aankopen voor een PC die misschien wel andere bottlenecks heeft. Het is heel makkelijk om vergelijkingen te vinden van verschillende hardware, zoals videokaarten. Paar kliks hadden je kunnen vertellen dat die 6200 zeker zo snel is als de FX5500, zonder dat de 6200 driver problemen heeft. Nog wat kliks verder en je had gezien dat je geheugen upgrade misschien sneller was geweest als je één ding ging kopen.

Persoonlijk had ik die PC bij zijn OEM licentie (neem aan XP, obsolete, maar het meeste draait er nog op, hoewel een beveiligingsrisico) gehouden en hooguit €100 aan hardware upgrades uitgegeven, voordat ik hem naar de eeuwige schrootvelden had laten afvoeren in faveure voor een nieuwe PC (samengesteld vanuit de BBG, uiteraard!)

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Umbrah schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 01:06:
Volgens mij is er voor de nVidia FX5XXX niet eens een WDM1.1 driver uitgekomen, net zoals de pre-HD2XXX serie Radeon's ook afhankelijk zijn van Catalyst 9.3 of ouder :D

Zonder gekheid, je hebt al te veel geld uitgegeven aan die PC.

Je hebt neem ik aan een Windows 7 Ultimate upgrade gekocht, wat ik voor je wensen (gezien je geen-hardware virtualisering), en aard van vorige licentie (OEM = gekoppeld aan systeem = dus geen W7 meenemen naar nieuw systeem) veel te duur vind, het is nog erger als je een hele nieuwe OEM of retail W7 ultimate hebt gekocht. Home premium was RUIM voldoende geweest voor je, het is zelfs op zo'n ouwe bak wel een goed OS, immers.

Daarnaast ben je zonder onderzoek gaan aankopen voor een PC die misschien wel andere bottlenecks heeft. Het is heel makkelijk om vergelijkingen te vinden van verschillende hardware, zoals videokaarten. Paar kliks hadden je kunnen vertellen dat die 6200 zeker zo snel is als de FX5500, zonder dat de 6200 driver problemen heeft. Nog wat kliks verder en je had gezien dat je geheugen upgrade misschien sneller was geweest als je één ding ging kopen.

Persoonlijk had ik die PC bij zijn OEM licentie (neem aan XP, obsolete, maar het meeste draait er nog op, hoewel een beveiligingsrisico) gehouden en hooguit €100 aan hardware upgrades uitgegeven, voordat ik hem naar de eeuwige schrootvelden had laten afvoeren in faveure voor een nieuwe PC (samengesteld vanuit de BBG, uiteraard!)
inderdaad als ie een oem versie gekocht heeft voor dat systeem was het zeer zonder van het geld, dan was ik inderdaad gewoon bij windows xp gebleven. Verder kan ie nog de videokaart terug brengen en voor 50 euro is die klaar, zeg maar 30 euro aan een ati x1600pro of nvidia 6600gs en 20 euro aan een 1 GB ddr1 module.

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Let wel even op, een 6600GT is altijd voorzien van 128MB GDDR3 geheugen, anders is het geen GT en dat merk je ook in de prestaties...die zijn dan behoorlijk minder.

Alleen is het dan de vraag of je "aero" nog draaiend krijgt, die verlangt immers minimaal DX9 en voor zover ik weet 256MB grafisch geheugen.

• Rollo
Ik zou echt je geld terug vragen aan die nepzaak van n dynabyte(in Rotterdam toevallig?), die kaart is hoogstens 5 euro waard op een rommelmarkt. De kaart die je gekocht heb stamt uit 2003 (http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_FX_Series). Niet zo gek dat je er geen bal fatsoenlijk mee kan spelen. :+

[ Voor 0% gewijzigd door Rollo op 26-05-2010 11:02 . Reden: spatie vergete ]

Verwijderd

Topicstarter
peugeot106xsi schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:02:
Ik zou echt je geld terug vragen aan die nepzaak van n dynabyte(in Rotterdam toevallig?), die kaart is hoogstens 5 euro waard op een rommelmarkt. De kaart die je gekocht heb stamt uit 2003 (http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_FX_Series). Niet zo gek dat je er geen bal fatsoenlijk mee kan spelen. :+
ja heb hem in rotterdam gekocht idd!

• Rollo
Ja is gare zaak ja daar vlakbij de koopgoot. Wou er ooit een audiokabeltje halen voor pc naar home cinema(zon 1 met 3.5mini-jack naar zon rood en wit stekkertje) kwam dat ventje aangezet met een usb-kabel want dat zou zeker passen want dat past overal op, getuigt dus wel van de aanwezige kennis in de zaak(niet).

Leuke zaak voor printpapier of het vegen van je voeten als je in de hondepoep gestaan heb maar meer ook niet.

• Isow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08-2022
Deze kaart had ik zelf ook prut kaart lekker weggoien heb toen gellijk een 7300GT kaart gehaald.

[ Voor 34% gewijzigd door Isow op 27-05-2010 17:34 ]

Pagina: 1