Internet geschiedenis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic: Internet geschiedenis in router? wens ik een vervolg.

Ik heb in dit topic uitgelegd dat mijn ouders het niet eens zijn met de websites die ik bezoek (zoals in het topic staat). Er werd me toen verteld een andere browser te gebruiken (firefox, met een aantal opties aan/uit). En dat ik maar terug moest komen als dat het probleem niet oplostte. Die heb ik geïnstalleerd maar nu blijkt dat mijn ouders er toch weer achter zijn gekomen dat ik op een politieke website heb gesurft, en dat willen zij niet.

Ook is gebleken dat dit niet iets is wat ze vanaf een andere computer kunnen zien/router, maar wel op mijn computer zelf.

Wat ik al gedaan heb:
- Nieuwe browser geïnstalleerd
- De naam van de website ingetypt bij start > zoeken (niks gevonden)
- Tempory internet files doorgezocht (niks te vinden)
- Een wachtwoord op mijn computer gezet

Die laatste maatregel moet het probleem wel oplossen maar ik wil toch weten hoe ze er achterkomen dat ik die website bezoek. Zoals ik daar al aangeef heb ik een desktop met LAN verbinding (niet draadloos) en ik gebruik dus Firefox (zo ingesteld dat er niks bijgehouden of opgeslagen wordt). Ze willen niet vertellen hoe ze het weten omdat ik daar dan maatregelen tegen kan nemen.

Ik bezocht deze website al weer langer, maar volgens hun zat ik er pas 2 dagen weer op (terwijl ik er dus al weer langer kijk).

Dus wat er voor mij dan over blijft is dat er een of ander programma op mijn PC staat of een keylogger of iets dergelijks. Iemand suggesties?

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als je een wachtwoord op je bios zet is het probleem toch opgelost? Dan kunnen ze het niet zien.

Wil je 200% zekerheid: formateren die handel.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:53:
Als je een wachtwoord op je bios zet is het probleem toch opgelost? Dan kunnen ze het niet zien.
Ik heb nu een website op de account, dus ze kunnen sowieso niet inloggen.
Wil je 200% zekerheid: formateren die handel.
Dat vind ik te ver gaan. Dan moet ik ook windows opnieuw instaleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, vaag dat je geen politieke website mag bezoeken. Dat ten eerste. Maar dat je ouders dit via jullie router kunnen zien lijkt me stug. Daarin tegen hebben ze misschien wel een Keylogger op je computer geinstalleerd? Of door iemand laten doen?

Misschien is het handig om als eerst een Virus scan uit te voeren ( ik raad Malwarebytes.org aan ), en daarnaast is een wachtwoord op uw gebruikersaccount wel handig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat voor router heb je eigenlijk ? Sommigen bieden die mogelijkheid namelijk wel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hebben je ouders niet simpelweg een router waar je kunt zien welke sites er bezocht worden? Ik zie dat ook op mijn Netgear WNDR3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Is de Privénavigatie optie van Firefox niets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Routergebaseerde controle kun je met TOR oplossen of een SSL proxy gebruiken (uiteraard ook je DNS verkeer versleutelen of wat IP adressen leren :) ).

Als je de PC wil uitsluiten: Browse eens met een Linux livecd. Als je dan de pc herstart is alles weer weg en ook windows weer in de oude staat (Alles stond nml in je RAM). Ultieme privacy qua pc.

[ Voor 70% gewijzigd door Boudewijn op 25-05-2010 22:13 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wacht even. Zoals ik dus zei, hebben ze het niet via de router gezien. Dat weet ik omdat ik mijn computer een bepaalde tijd onbeheerd heb gelaten. Toen viel me op dat iemand er achter had gezeten omdat er wat dingen waren veranderd, en zeiden mijn ouders dezelfde middag dat ze hadden gezien dat ik weer op die site had gesurft.

Ze kunnen het dus niet vanaf de router of iets anders zien, ze moeten achter mijn computer zitten om het te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

om welke website gaat het? En bluffen je ouders niet gewoon. Dat ze je achter de pc zien zitten en denken: "ja het is weer raak" kijk anders eens in de logfile, dan zie je wanneer de pc is aangezet. Grote kans dat op alle momenten dat hij aan stond jij erachter zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:14:
Wacht even. Zoals ik dus zei, hebben ze het niet via de router gezien. Dat weet ik omdat ik mijn computer een bepaalde tijd onbeheerd heb gelaten. Toen viel me op dat iemand er achter had gezeten omdat er wat dingen waren veranderd, en zeiden mijn ouders dezelfde middag dat ze hadden gezien dat ik weer op die site had gesurft.

Ze kunnen het dus niet vanaf de router of iets anders zien, ze moeten achter mijn computer zitten om het te kunnen zien.
In je eventvwr kijken wanneer je Windows opgestart is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zitten je ouders niet toevallig bij een brave/kinderen beschermende provider waar de historie bij de provider is terug te halen? (geen idee of die laatste functionaliteit ergens wordt aangeboden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Lol, politieke website. OK, anyway, het simpelweg browsen met een proxy (www.hidemyass.com) zal je problemen voorgoed moeten oplossen. Nadeel hiervan is dat flash niet ondersteund word dus als heel toevallig ook 'politieke' filmpjes wilt kijken gaat dat niet werken.

PS. al start je Windows eens op in veilige modus heb je dikke kans dat de eventuele keylogger niet meer werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door i7x op 25-05-2010 22:28 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:54
je kan er ook stiekem dualboot xp of linux op zetten en daarop gaan surfen. Maar dat is mischien een beetje te omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om welke website het gaat is irrelevant denk ik, voordat we daar een discussie over gaan voeren.

Ik zei al dat ze bluften, maar toen zei zeiden 'je hebt er gisteren en vandaag op gezeten, zelfs nog vanmorgen', begon ik toch wel te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

japie06 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:27:
je kan er ook stiekem dualboot xp of linux op zetten en daarop gaan surfen. Maar dat is mischien een beetje te omslachtig.
Is ook een super idee. Al doe je het helemaal goed draai je een verborgen OS in een truecrypt partitie. Als je ouders dan nog beweren te weten welke sites je bezoekt hebben ze wat uit te leggen want het is dan sowieso al onmogelijk te bewijzen dat je een tweede besturingssysteem hebt geïnstalleerd. :P

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dus zoals al 10 is genoemd. Wat is er mis met InPrivate browsing van IE of privésurfen van FF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...
bij nader inzien maar geen tips voor dit ´probleem´
Lijkt me dat TS maar eens met zijn ouders in gesprek moet.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Megamind schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:31:
Dus zoals al 10 is genoemd. Wat is er mis met InPrivate browsing van IE of privésurfen van FF?
Of google chrome in incognito mode? (Al dan niet gebruik makend van een proxy)

Eventueel nog lekker cleanen met CCleaner.

[ Voor 4% gewijzigd door Nivk op 25-05-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer niet echt een manier te vinden om mijn PC te beveiligen; een wachtwoord op de account is wel voldoende denk ik. Ik probeer er alleen achter te komen hoe ze konden weten dat ik weer op die site had gesurfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Megamind schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:31:
Hij heeft toch al aangegeven dat dat niets uitmaakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Geheel offtopic verder, maar je hebt ouderwetse ouders. Als ze dit lezen: laat jullie kleine hehehehehe toch lekker surfen naar "politieke" websites!

Booten van een Linux Live CD is overigens ook veilig, maar wederom omslachtig. An sich is er genoeg te bedenken wat je kunt doen, maar scan eerst je PC eens goed. En ook ben ik tóch benieuwd welke router er gebruikt wordt, meld dat eens als je wilt (kleine moeite, mij dunkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:33:
Ik probeer niet echt een manier te vinden om mijn PC te beveiligen; een wachtwoord op de account is wel voldoende denk ik. Ik probeer er alleen achter te komen hoe ze konden weten dat ik weer op die site had gesurfd.
DNS
proxy
meekijk software

er zijn al zo veel opties gegeven doe er wat mee 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:14:
1+1 = 2?

Gewoon in geschiedenis kijken en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zoals eerder gezegd, ondanks dat je overtuigt bent: simpele log van mijn router:

[site allowed: gathering.tweakers.net] from source 172.19.3.28, Tuesday, May 25,2010 22:28:56]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ik zou het probleem niet technisch benaderen..

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Hmm, ik ben ook even in de opties van mijn router wezen kijken en het lijkt inderdaad erg gemakkelijk om logs bij te laten houden en om bijvoorbeeld te waarschuwen wanneer websites worden bezocht welke op de blocklist staan.
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/3245/downloadzt.th.gif

Het gebruiken van een proxy lijkt mij dus verreweg de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

In het vorige topic van je kwam duidelijk geen oplossing. Denk dat dit dé oplossing is.

In IE8: Internet opties -> inhoud -> instellingen voor automatisch aanvullen aanklikken. En dan browsergeschiedenis uitvinken. Klaar is Kees. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waar is in het vorige topic de post gebleven met "woont hehehehehe toevallig bij mij op zolder?"? Lijkt me wel leuk als er een verklaring van de andere kant komt :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Heb je gmail? dan logt google wellicht ongevraagd je zoekgedrag en vragen je ouders die history op.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Koop een iPhone op marktplaats en stop er een prepaid SIM in met 3G, problem solved.

Verder staat misschien op jouw pc het adres van de router met wachtwoord en username opgeslagen en proberen ze het daarom steeds via jouw computer terwijl het ook via een andere pc zou kunnen? Heb je het wachtwoord van de router al eens op iets anders gezet?

offtopic:
Net als in het vorige topic lijkt me de beste oplossing nog steeds om het niet technisch uit te vechten. Je ouders staan echt niet elke dag op om jouw het leven zuur te maken, ook al lijkt het er tijdens sommige jaren misschien wel op.

[ Voor 85% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2010 23:24 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zijn echt 100 manieren voor, DNS server, keylogger, meterpreter, etc, etc. Vraag lijkt me meer hoe je er weer vanaf komt :). Enige optie is je PC opnieuw installeren, anders ben je er nooit zeker van dat je alles verwijdert hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
fsfikke schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:19:
offtopic:
Net als in het vorige topic lijkt me de beste oplossing nog steeds om het niet technisch uit te vechten. Je ouders staan echt niet elke dag op om jouw het leven zuur te maken, ook al lijkt het er tijdens sommige jaren misschien wel op.
ook al is het misschien off topic, ik sluit me er wel bij aan. Er zit namelijk een verschil tussen wat mogelijk is en wat wenselijk is. Daarnaast lijkt het me wel van belang dat je aangeeft welke content je wenst te bezoeken. In nederland hebben we namelijk afgesproken dat bepaalde zaken wel en bepaalde zaken niet mogen, en wij helpen je niet met de zaken die niet mogen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Out of the box thinking: er staat geen camera ofzo op je computerscherm gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee wat ik doe is wel legaal, mijn ouders willen het gewoon niet hebben. Ik heb er al zo veel met ze over gepraat en ik wil gewoon niet hebben dat iemand op mijn PC gaat kijken wat ik allemaal intyp achter mijn rug om. Dus de maatregel die ik tot nu toe genomen heb is een wachtwoord op m'n PC.

En ik zeg het er nogmaals bij: ze checken NIET via de router, maar gewoon op mijn PC zelf.

Ik vermoed trouwens dat het een soort virusscanner/firewall is wat het bijhoud. Zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Ik heb het vorige thread ook met interesse gelezen. Zodra je een Linux live CD gaat gebruiken kunnen we echt uitsluitsel geven of het nou echt in de Router of in de PC word gelogd.

Ik denk persoonlijk dat ze zelf ergens een netnanny oid hebben geïnstalleerd. Ik zou daarom een back-up maken van mijn belangrijke documenten, de machine helemaal leeg gooien. Windows opnieuw installeren met nieuwe wachtwoorden (Op alle accounts! o.a jou account en het Admin account)

En als jij veilig wilt browsen dan boot je gewoon even in je Linux live (met public DNS) omgeving en dan ga je lekker je gang.

Als je er dan nog last van hebt is het tijd om of een dongel te gaan gebruiken of om lekker op kamers oid te gaan wonen.

Edit:

Deze oplossing bied ik aan omdat het in de praktijk veel makkelijker en efficiënter is om te voorkomen dan om te genezen. Daarom als je een veilig 0 punt hebt, dan kan je ook veel makkelijker veranderingen in je systeem bijhouden. En een veilig 0 punt is ook veel makkelijker veilig te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Appel op 26-05-2010 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
laat de lijst van alle processen zien in taakbeheer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaiy schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:53:
laat de lijst van alle processen zien in taakbeheer..
Daarbij kun je nog via MSCONFIG achterhalen welke programma's er allemaal worden opgestart, zodra de computer word opgestart.

Om deze lijst te achterhalen, ga je naar Start -> Uitvoeren -> msconfig -> Opstarten ;)
Misschien is het handig om daar eens te gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch kan je er wel vanaf komen, maar ik zou me willen aansluiten bij Gambieter uit het vorige topic: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33722631

Je leeft in het huis van jouw ouders. Daar bepalen jouw ouders wat de regels zijn. Als zij jou om wat voor reden verbieden een bepaalde site te bezoeken, heb je je daar bij neer te leggen.
Nu gaat het om een 'politieke' ?? site. (Het is wellicht een politieke stroming waar je ouders je niet wensen aan bloot te stellen?) Misschien is een volgende stap een radicalisering op wat voor manier dan ook of platte pr0n.

Ik zou zeggen, leg je er bij neer. Zodra jij je eigen huishouden hebt, ben jij degene die de regels bepaalt. Overigens, ongeacht de reden, als ik mijn kinderen betrap op het surfen naar 'verboden' sites, wordt eerst de internettoegang afgesloten en als dat niet afdoende is, gaat de PC weg.

/typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:28:
Technisch kan je er wel vanaf komen, maar ik zou me willen aansluiten bij Gambieter uit het vorige topic: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33722631

Jou leeft in het huis van jouw ouders. Daar bepalen jouw ouders wat de regels zijn. Als zij jou om wat voor reden verbieden een bepaalde site te bezoeken, heb je je daar bij neer te leggen.
Nu gaat het om een 'politieke' ?? site. (Het is wellicht een politieke stroming waar je ouders je niet wensen aan bloot te stellen?) Misschien is een volgende stap een radicalisering op wat voor manier dan ook of platte pr0n.

Ik zou zeggen, leg je er bij neer. Zodra jij je eigen huishouden hebt, ben jij degene die de regels bepaald. Overigens, ongeacht de reden, als ik mijn kinderen betrap op het surfen naar 'verboden' sites, wordt eerst de internettoegang afgesloten en als dat niet afdoende is, gaat de PC weg.
?? Jou leeft?

Mjah dat je ergens woont betekent natuurlijk niet dat de TS mag beperkt worden in zijn grondrechten. Het bezoeken van, hoe fout dan ook, politieke sites (ik denk meteen aan stormfront enzo) is natuurlijk niet wenselijk/eng als ouder. Maar mijn inziens is de enige manier om de jongere echt een goed beeld te laten krijgen van de stroming niet zo zeer het verbieden (censuur) als wel een tegengeluid laten horen hoe het ook kan. In discussie gaan dus. Censuur heeft, volgens mij, nog nooit gewerkt. (en werkt wellicht wel averechts)

Weer back on topic. De vraag is of je deze strijd wilt aangaan. Je moet daar toch blijven wonen. Als jij de hele boel gaat dicht timmeren dan wek je op zijn minst de schijn op dat je alsnog de sites bezoekt. Wellicht is het een idee om in de bied te gaan zitten/op school?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schenden van grondrechten? Dat denk ik toch niet. Als mijn kinderen op ultra-rechtse/linkse websites komen dan zou ik dat ten eerste verbieden, en vervolgens eens een goed gesprek met ze hebben. Je verwart nu het schenden van grondrechten met het geven van een opvoeding.

Overigens: TS, waarom een 2e topic openen als je in dit topic op dezelfde manier voortgaat als in het eerste topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Laptop kopen en zoeken naar een onbeveiligd draadloos netwerk en daarmee verbinding maken.
Als mij ouders me gaan verbieden welke site`s ik bezoek dan zou ik snel op me zelf gaan wonen.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:44:
Schenden van grondrechten? Dat denk ik toch niet. Als mijn kinderen op ultra-rechtse/linkse websites komen dan zou ik dat ten eerste verbieden, en vervolgens eens een goed gesprek met ze hebben. Je verwart nu het schenden van grondrechten met het geven van een opvoeding.

Overigens: TS, waarom een 2e topic openen als je in dit topic op dezelfde manier voortgaat als in het eerste topic?
Mjah zonder een heel juridische discussie te starten. Ook met opvoeden mag je volgens mij niet de grondrechten van een kind schenden. Maar goed. Ik realiseer me ook dat ik bovenstaande te zwaar heb aangezet en ik eigenlijk niet zo zeer grondrechten bedoelde. Wel blijf ik van mening dat het verbieden van, zeker idealogische of politieke websites, een verkeerde keuze is. Alhoewel ik daar ook bij zeg dat ik niet weet wat ik zelf zou doen mocht ik ooit kinderen hebben

o o wat een nuances allemaal weer :) Ik lijk wel een d66-er....o wacht..dat ben ik ook

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

latislos

zie signature

ik snap het nog niet helemaal
Wat ik al gedaan heb:
- Nieuwe browser geïnstalleerd
- De naam van de website ingetypt bij start > zoeken (niks gevonden)
- Tempory internet files doorgezocht (niks te vinden)
- Een wachtwoord op mijn computer gezet
Ze weten nog steeds dat je politieke sites bezoekt ondanks dat er een wachtwoord op je systeem zit?
Ik bezocht deze website al weer langer, maar volgens hun zat ik er pas 2 dagen weer op (terwijl ik er dus al weer langer kijk).
of ze hebben net 2 dagen geleden je wachtwoord gehackt/geraden.?

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Wat ik niet snap is waarom de TS van zijn ouders de ruimte krijgt om de maatregelen die zij nemen tegen te gaan. Het lijkt nu een kat en muisspel waarbij het doel van de ouders is 'ontmoedigen' en niet 'verbieden'. Of onderschat ik de consequenties van het blijven opzoeken van de verboden content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://support.mozilla.com/en-US/kb/Private+Browsing deze gebruikt?

Hoe technisch zijn je ouders?

-Hijackthis log hier posten voor vreemde spyware/keylogger te vinden?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mis 1 ding, 1: hebben je ouders veel kaas gegeten van computers/internet/netwerken?
ik heb ook voor werk wel eens systemen weg moeten zetten waarop het gebruik van internet ge-monitored moest worden zonder dat ze het door hadden, dus als je ouders een beetje kaas hebben gegeven bakken ze een linux doosje inelkaar die je gateway etc.. is en daar komt al je verkeer door en zo kunnen ze alles zien in principe wat je op internet doet en waar je heen gaat etc.. als je via dhcp werkt kunnen ze dmv een dhcp optie een proxy meegeven waardoor je surft.... als ze dat allemaal neit hebben gedaan dan kan het zoals ik hierboven las komen doordat ze het op de router zien en kan jij weer via een proxy naar buiten surfen zonder dat ze zien waar je bent geweest...
wellicht een idee om eens door je services/en startup applicaties te gaan om te kijken of er een of andere tool draait waardoor ze kunnen zien wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk na het lezen van dit topic nog steeds dat zijn ouders gebruik maken van een netwerk monitoring tool, dan wel niet een tooltje zoals Wireshark waarmee ze HTTP requests opvangen en filteren dan wel een simpele logging optie in de router van het netwerk bij de TS thuis. Ten tweede vind ik het zeer raar dat de ouders van de TS dergelijke maatregelingen zouden nemen om hun kind in de gaten te kunnen houden. Als mijn ouders zit bij mij zouden doen zou ik me namelijk niet meer zeker zijn van mijn eigen privacy!

@TS ik zou inderdaad gewoon gaan browsen vanaf een Live-CD oid met behulp van firefox en TOR. Lijkt mij in ieder geval de beste optie. Zorg ervoor dat je verkeer versleuteld wordt.. kunnen ze niets meer zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:18:

@TS ik zou inderdaad gewoon gaan browsen vanaf een Live-CD oid met behulp van firefox en TOR. Lijkt mij in ieder geval de beste optie. Zorg ervoor dat je verkeer versleuteld wordt.. kunnen ze niets meer zien ;)
er zijn live cd met tor geintegreerd. (moet je uiteraard wel speciaal rebooten naar die livecd om te kunnen browsen naar die" politieke" site..

https://www.torproject.org/faq#LiveCD

is wel de veiligste oplossing (tenzij je deur niet op slot kan en ze binnenkomen als je weer porn politieke sites aan het browsen bent.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 26-05-2010 11:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga lekker naar de mac.
Neem je laptop mee, of telefoon.
Gratis wifi, en ga helemaal los op je politieke sites.
Vervang thuis browsen naar politiek door porno, en kijk of ze daar wat van zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook altijd nog een dongle halen en daarmee browsen hoef je niks meer via dat netwerk te doen... kabeltje dr uit en dan heeft als ze al een logger erop hebben staan ook weinig zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt meer als een succesvolle bluf :P

Zet wat p2p applicaties aan, flood gewoon de eventuele logfiles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ben ik de enige die twijfelt aan de waarheid van de censuur op politieke sites?

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:58
Is het niet "Parental Control" / "Oudercontrole" wat standaard in Windows zit? Daarmee kan je volgens mij ook websites bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Beide forums volledig door gelezen, maar dit gaat veelste ver.. (mijn mening.)
Als jij dit allemaal al moet doen om dat te voorkomen zijn je ouders te technisch om voorbij de streven, of krijgen we volgende week een forum van je pa hoe die alles wel weer kan zien..

volgens mij, wat ook al vaker is genoemd.
doe 1x een clean install van windows gooi overal een sterk wachtwoord op, dan kan het in ieder geval niet meer aan je pc liggen.
en mocht je dan nog steeds "gepakt" worden gooi een ander wachtwoord op je modem/router en kijk na het volgende gesprek of deze veranderd is.
zo niet is het pure BLUF en hapt jij hier altijd lekker op in.

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

WeeJeWel schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:42:
Ben ik de enige die twijfelt aan de waarheid van de censuur op politieke sites?
nee, maar het type content is geen onderdeel van de discussie ;)

edit: @ Verwijderd in "Internet geschiedenis" daar kan je een TR voor maken.

[ Voor 17% gewijzigd door JJ Le Funk op 26-05-2010 13:38 . Reden: tr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Het is trouwens wel een goede dat het gewoon bluf kan zijn. Een beetje ouder weet ook op andere manieren wel wat je hebt zitten uitspoken. Hoe ze dat doen is me nooit duidelijk geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:54:
Dat vind ik te ver gaan. Dan moet ik ook windows opnieuw instaleren...
Je hebt al zoveel opties gekregen, en als het dan een beetje werk is, dan is het al teveel? Als je het een probleem vind, dan dit gewoon doen, en anders het "probleem" accepteren. Zelf eigen internet nemen is nog beter.

Als het gratis moet: leer er mee leven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:14:
[...]

nee, maar het type content is geen onderdeel van de discussie ;)
Omdat het geen onderdeel is van deze discussie voegt dit nieuwe topic ook helemaal niets toe aan het eerdere topic van TS. Ofwel deze discussie is nutteloos en zou ook op slot moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

bonzz.netninja schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:22:
Het is trouwens wel een goede dat het gewoon bluf kan zijn. Een beetje ouder weet ook op andere manieren wel wat je hebt zitten uitspoken. Hoe ze dat doen is me nooit duidelijk geworden :)
Ja tijdens het eten, een gesprek over "politiek", en dan kom jij ineens met een andere opmerking van extreem links of rechts (handig) . O-)
dan hoeven ze niet eens in je pc te kijken, en ben het trouwens met Khildin eens deze moest al dicht voor dat die geopend werd...

En hoe ze dat doen, als we dat wisten konden we er gebruik van maken.. zou wel mooi zijn af en toe :)
of ga ik nu veelste ver offtopic?

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Pagina: 1