gekleurde streep op beeldscherm laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 07:47
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen of dat hij ergens anders thuis hoort. Mocht dit laatste het geval zijn dan mag het topic verplaatst worden.

Ik heb iets meer dan 2 jaar geleden een Clevo M570RU gekocht. Helaas had deze maar 1 jaar garantie.
Deze laptop gaat in de verkoop omdat ik een MacBook heb gekocht maar 1 ding zal voor kopers wel afschrikken:

Er zit namelijk rechts in het beeld van onder tot boven een gekleurde streep(ene keer wit, andere keer blauw, andere keer groen(Geen rood!)) in beeld van 1 px breed. Nu is het zo dat als je het scherm iets beweegt deze weg gaat maar hij kan ook zo weer terug komen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Opgenomen filmpje van de streep:
http://www.youtube.com/watch?v=TYc9bty1AQg
Bij ±2:30 kom ineens de streep weer tevoorschijn.

Eigenschappen:
Systeemkast: Clevo
Moederbord: Clevo M570RU
Processor: Mobile DualCore Intel Core 2 Duo T9300(Penryn), 2,5 Ghz.6 Mb cach
Geheugen: 4 Gb 667 Mhz DDR-2
Harddisk(s): 200 GB, 7200 RPM, SATA-II
Videokaart(en): 'nVidia GeForce 8800M GTX (512 MB DDR3)
Monitor(en): B170UW01 V0 [17" LCD]
Resolutie:1920x1200
Brander: DVD Brander 8x
Geluidskaart: Realtek ALC883 @ Intel 82801HBM ICH8M - High Definition Audio Controller
Besturingssysteem: Windows Vista 32 bits

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:08
Een los contactje ergens in/rondom het scherm, maar gezien je verhaal gok ik dat het ergens min of meer in het scherm zit. Dat zal wel niet zo makkelijk te repareren zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:31

Theo

moederbord

Het enige wat je kan proberen ('t is een longshot en de kans het het werkt is niet zeer groot) is de laptop te openen en de flatcable vinden welke van het moederbord naar het scherm loopt. Als je deze kabel los kan maken, schoon kan blazen en weer terug kan zetten dan wilt dit soms nog het eens het probleem oplossen. Echter ben ik bang dat GENETX gelijk heeft....

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 07:47
Ik heb al net gekeken of ik bij de kabel kan komen. Helaas zal dit niet eenvoudig gaan.
Ik heb wel een andere oplossing gevonden. Aan de onderkant van het scherm(dus de kant waar je je startbalk normaal hebt). zat precies waar de streep begint of eindigt een schroef. Deze heb ik los gedraaid en weer vast gedraaid(niet helemaal vast). Nu krijg ik alleen nog de streep als ik hem vastpak (vrij stevig) aan de bovenkant waar de streep begint/eindigt.

De streep komt niet meer zomaar in beeld.

GENETX en theodouma, BEDANKT voor jullie hulp!
Ik hoopte al dat het aan de kabel of iets dergelijks zou liggen. Gelukkig is het dus niet een defect aan de goede videokaart!

-