Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Topicstarter
Hi GoT,

Heb hier de WRT610N router staan, die verbonden is met een bridged Linksys modempje.

Ik heb hier een draadloze verbinding mee met alle computers in het huis en gebruik DHCP reservation zodat ik altijd weet welk intern IP de PC's hebben...

Nou heb ik een externe harde schijf aangesloten op de router zodat ik met alle computers op de storage kon komen en er vanaf kon streamen.

Ik krijg daarvoor drie opties: 1 shared drive, media server of FTP server.
Zodra ik de shared drive methode probeerde kon ik er niet op inloggen en na een router reset kon ik hem nergens meer terugvinden, ook kwam ik nergens de media server tegen (simpelweg geen connectie mogelijk) en hetzelfde riedeltje met de FTP server.

Heb het geprobeerd met Windows 7 laptops en een macbook pro.

Iemand toevallig tips tot wat ik nog kan proberen? Heb de router gereset, laatste firmware, hard drive nog een keer opnieuw aangesloten (eerst router uit, usb eruit, router aan, usb erin), laptops opnieuw opgestart.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je hebt een shared folder aangemaakt of de gehele partitie geshared (Storage/dis/create share)? De user groups hebben access tot dit shared gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Topicstarter
Nivk schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:33:
Je hebt een shared folder aangemaakt of de gehele partitie geshared (Storage/dis/create share)? De user groups hebben access tot dit shared gedeelte?
Gehele partitie geshared door middel van de knop "Create share" en daar "Whole partition" te selecteren. Daarna groups daaraan toegevoegd zodat die toegang hadden.

Daarna eerst met admin group geprobeerd, en daarna met guest, met zelfgemaakte groep (root) en user (root), maar na de eerste keer krijg ik hem echt totaal niet meer te zien in m'n netwerk.

Ik ga een router reset proberen en compleet nieuw configuren, kijken wat het resultaat dan wordt. Will post back.

[ Voor 4% gewijzigd door DeviaVir op 26-05-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Toen ik mijn WRT610N nog had heb ik over dit probleem volgens mij ergens op de forums van Cisco over gelezen, ik kan het echter nu niet meer vinden. Je hebt de laatste firmware versie?

[ Voor 5% gewijzigd door Nivk op 26-05-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Topicstarter
Nivk schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:37:
Toen ik mijn WRT610N nog had heb ik over dit probleem volgens mij ergens op de forums van Cisco over gelezen, ik kan het echter nu niet meer vinden. Je hebt de laatste firmware versie?
Heb de laatste firmware inderdaad,

Net een paar uur weer erin gestoken, de router gereset, de harde schijf opnieuw ingedeeld en ben nu bezig met alle gegevens er weer af te halen en hem te formatteren als FAT32 (op aanwijzing van live chat) en het dan nogmaals te proberen.

Meneer van Live chat verwees me overigens naar de hardware compatibility list en zei direct maar dat het nooit ging werken, altijd fijn, die behulpzame mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 11:59

allure

Titaan fase 2/3

sja als het ding niet op de compatibility list staat...
Pagina: 1