Windows 7 - Sluimerstand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Beste

Ik vindt het wel handig mijn pc op sluimerstand te zetten. Maar het gebeurd soms dat mijn pc vanzelf aangaat. Zoals vandaag, deze morgen zette ik hem in sluimerstand. Ik kom vanavond thuis en hij stond weer aan. Dit gebeurt niet altijd, soms ook 's avond dat ik dan volgende ochtend wakker word en hij staat aan.

Iemand een idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kan zijn dat hij een WOL pakketje ontving, en daardoor aan ging.

Even bij de netwerkkaart waarmee je PC met internet is verbonden (draadloos/bekabeld) het vinkje bij "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" weghalen.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 25-05-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beweging, Wake-on-LAN? Gewoon op Hibernate (Slaapstand) zetten, is een stuk makkelijker en scheelt maar een paar seconden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ja, maar als ik in Windows 7 slaapstand doe dan is het ook vaak dat hij aan staat weer. Ik zal eens kijken of ik die Wake on lan kan vinden. In elk geval al erg bedankt!

EDIT: Er stond inderdaad aangevinkt: Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen. Ik heb dat uitgevinkt. Maar geld dat ook voor sluimerstand? En welke neem ik best? Sluimerstand of Slaapstand?

[ Voor 37% gewijzigd door Qlii256 op 25-05-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets in de taskplanner staan? Windows update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:53:
Iets in de taskplanner staan? Windows update?
Als het windows update is, gaat de pc ook vanzelf weer in de sluimerstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik zal hem nu eens weer in sluimerstand doen. Ik ga nu eten en kijken of hij straks nog uit is. Zal ook deze nacht eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 17:52
In Windows 7 zit ook een optie om timers te kunnen gebruiken om automatisch te resumen vanuit hibernation. Je zou kunnen proberen die ook voor de zekerheid even uit te zetten.

Control Panel --> Power Options --> Change Advanced power settings --> Allow wake timers --> Disable

Volgens mij fixte die optie voor mij de problemen die ik had met de 7057 build van Windows 7.

|Mijn systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb het ook en heb idd als oplossing hybernate. Maar als iemand een betere oplossing toevallig weet :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kunt ook nog in je BIOS kijken of WOL daar aan staat, en het dan uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Deze morgen stond mijn pc weer te draaien, nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Qlii256 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 06:25:
Deze morgen stond mijn pc weer te draaien, nog ideeën?
Gaat het hier over sleep of hibernate? Ik weet nog dat ik vroeger ook een soort gelijk probleem had, bleek dat mijn kat 's avonds op mijn bureau tegen mijn muis lag te slapen. Een muisklik kan de pc uit sleep mode halen. Dus....heb je misschien huisdieren?

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Het gaat hier over Hibernate. Maar ook bij Sleep staat hij vanzelf op. Dit is niet altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik zal eens kijken of ik in de BIOS misschien awake on lan uit kan zetten. Heeft dat trouwens enigzins effecten? Kan het zijn dat sommige dingen hierdoor niet meer werken ofzo?
Pagina: 1