Mini displayport-> HDMI met audio in 1 kabel

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Ik heb een macbook pro 15" van de nieuwste serie (i5)
Deze zou nu ook audio uit de mini displayport moeten ondersteunen
Echter ik lees hier en daar dat de meeste kabels dit niet ondersteunen.
Aangezien Apple zelf niet deze kabel levert ;( en ik vast niet de eerste ben met dit probleem, is de vraag, is hier iemand die audio + video heeft over HDMI uit zijn macbook, en zoja waar komt die kabel vandaan?

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-01 11:33
Dit lijkt me de beste oplossing voor je: http://kanexlive.com/products/item-id-3323.html

Je hebt wel nog een vrije USB port nodig maar dat lijkt me geen probleem.

• Auctore
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12-2025
Viccers schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:14:
Dit lijkt me de beste oplossing voor je: http://kanexlive.com/products/item-id-3323.html

Je hebt wel nog een vrije USB port nodig maar dat lijkt me geen probleem.
Volgens mij is dat juist niet van hij bedoeld. Het gaat hem immers om een minidisplay naar hdmi waar dus het geluid via de minidisplay komt wat mogelijk zou zijn op de nieuwe macbook pro.

Bij de kabel die je hierboven noemt gaat het geluid gewoon via die usb kabel.

edit: Ik heb nog even gezocht, en ik kan hem ook niet vinden. vond het wel grappig dat bij iCentre in de webwinkel een kabeltje stond waar expliciet bij staat dat hij geen audio doet.

[ Voor 21% gewijzigd door Auctore op 25-05-2010 21:36 ]

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Auctore schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:28:
[...]

Volgens mij is dat juist niet van hij bedoeld. Het gaat hem immers om een minidisplay naar hdmi waar dus het geluid via de minidisplay komt wat mogelijk zou zijn op de nieuwe macbook pro.

Bij de kabel die je hierboven noemt gaat het geluid gewoon via die usb kabel.

edit: Ik heb nog even gezocht, en ik kan hem ook niet vinden. vond het wel grappig dat bij iCentre in de webwinkel een kabeltje stond waar expliciet bij staat dat hij geen audio doet.
Klopt inderdaad... zoek gewoon een hdmi kabel, niet een met aparte audio connectoren.
Bedankt voor je moeite, even reacties afwachten nog maar.
Zoals ik al zei, ik kan niet de eerste zijn ;)

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Kijk even in de laatste post: mini-Displayport aansluiten op tv

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).