Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 21:53
Ik heb eindelijk me guruplug binnen en wil daarop meerdere externe hardeschijven aansluiten zodat de guruplug als dvr gaat fungeren, leuk, maar dan moet ik wel opslagruimte hebben, echter mijn bezwaar is de meerdere adapters voor elke hardeschijf.

Bestaan er hardeschijf behuizingen die ruimte hebben voor meerdere hardeschijven, of zijn er andere manieren om op 1 adapter meerdere hardeschijven te daisy chainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

Er zitten toch gewoon usb poorten op ? Een hub lijkt me het simpelst

* heuveltje mist het voordeel van zon lief klein ding als je er vervolgens toch meerdere lompe disken aan hangt, maar goed :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
een 3,5" HDD heeft nog altijd een adapter nodig voor de voeding, daar gaat deze vraag dan ook over.

De guruplug is uitermate geschikt icm 3,5"/"lompe" schijven. Ik heb nu niet het nadeel van een complete pc, die net zoveel moet kunnen als wat ik nu met de guruplug kan die kleiner én zuiniger is, maar dit gaat off-topic.
Ik wil dan ook maar max 2-3 HDD's aanhangen, met de huidige datadichtheden kan ik dan makkelijk vooruit, maar ik heb geen zin in 3 adapters.

[ Voor 17% gewijzigd door DLGandalf op 25-05-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

DLGandalf schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:18:
Bestaan er hardeschijf behuizingen die ruimte hebben voor meerdere hardeschijven,
Ja. Maar dit is vaak in de vorm van een NAS (Network Attached Storage), je kan ook kijken naar de Drobo maar dit is ook al meer dan alleen een behuizing en je betaalt er ook voor. Zelf heb ik een dock (Sharkoon SATA QuickPort Duo) waar je twee SATA schijven in kan zetten. Je hoeft dan ook niet steeds behuizingen voor harde schijven te blijven kopen.
of zijn er andere manieren om op 1 adapter meerdere hardeschijven te daisy chainen?
In theorie kan het via Firewire omdat je hiermee apparaten kan daisy chainen en de poort volgens de specificatie een behoorelijke hoeveelheid spanning zou kunnen leveren, ik heb het alleen nog nooit in de praltijk gezien.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

DLGandalf schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:27:
een 3,5" HDD heeft nog altijd een adapter nodig voor de voeding, daar gaat deze vraag dan ook over.

De guruplug is uitermate geschikt icm 3,5"/"lompe" schijven. Ik heb nu niet het nadeel van een complete pc, die net zoveel moet kunnen als wat ik nu met de guruplug kan die kleiner én zuiniger is, maar dit gaat off-topic.
Ik wil dan ook maar max 2-3 HDD's aanhangen, met de huidige datadichtheden kan ik dan makkelijk vooruit, maar ik heb geen zin in 3 adapters.
lol je hebt nog steeds een kleine (low power)pc die continu draait, alleen dan in stekkervorm gegoten.
Dus eigenlijk hetzelfde als al die kleine nasjes die je nu zelf na wilt maken.
Maar je kunt gewoon 3 (of 10) externe hd's aan 1 adapter hangen, mits je maar zorgt dat die adapter de te leveren stroom aan kan.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
Al die kleine nasjes verbruiken nog meer, en laten mij geen linux draaien met al zijn gemakken icm usb.
Ik kan nu door heel mijn huis DVB-C streamen via wifi, zonder daar een 100W pc voor continu aan te laten staan, zoals je zegt is het een mini pc in stekker vorm, maar zijn verbruik is altijd onder 10W. Ik woon nog thuis en mijn ouders hebben weinig zin in een 24/7 pc in de woonkamer.

bedankt voor jullie hulp, ik zal is kijken naar de sharkoon van Johnny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Ikzelf ben ook geinterreseerd in een soort behuizing waar ik meerdere HDD in kan bouwen zodat hij maar 1 stroomadapter nodig heeft en als het kan maar 1 usb. Ik heb er hellaas niet veel verstand van, maar is een NAS ook goed te gebruiken op een Xtreamer? Ook zonder dat deze op een netwerk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
De pricewatch: Sharkoon Sata Quickport duo usb 3.0 en de pricewatch: Vantec NexStar MX NST-400MX-SR is een aanrader. Deze kunnen 2 HDD's gebruiken. Hiermee hoef je alleen de schijf te wisselen en niet meteen de behuizing te openen.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Zoek eens op port multiplier, maar dan krijg je een kast net als een kleine pc, 1 voeding, je kan dan usb verbinding maken naar buiten. Schijven kunnen apart zichtbaar of samengevoegd worden of als raid.
Maar is niet veel anders dan3 losse usb schijven uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 17:07

John2B

I Love RAID5..!!

Een PortMultiplier kastje met Power en ruimte voor 4x 3.5 Inch disken, verschillende RAID Levels.

Eenvoudig aan te sluiten op je PC dmv eSATA of USB

pricewatch: Addonics MST4SR5HM

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=addonics+MST

Grotere kasten zijn er ook: ;)

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=addonics+ST

En een NAS ook mogelijk met deze kasten:

http://addonics.com/products/NAS_Systems/

Addonics is volledig modulair, dus er is alles van te maken van externe disk opslag tot NAS. :)

[ Voor 30% gewijzigd door John2B op 03-08-2010 12:17 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 21:34
Of deze: http://addonics.com/products/raid_system/st_series.asp
Addonnics heeft een hoop van dat soort hardware.

Anders is een NAS de beste oplossing.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
Nog bedankt voor het zoeken, mooie oplossingen!, was deze thread al bijna vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardWG
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Misschien dat ik de speld in een hooiberg zoek of zo, maar ik heb een vrij nieuwe Intel i5 PC met ASUS P7P55D-E moederboard (eSata en 2 x 3.0 USB o.a.)
Verder heb ik 5 Toshiba Externe 3.5 inch hardeschijven in behuizing 1 Tb en 1.5 Tb type :

Toshiba PX1524K-1HK0 1.5TB 3.5" External USB Hard drive

Met eigen stroomvoorziening.

Nu vindt ik een NAS erg duur, en om alle schijven van Toshiba uit de behuizing te slopen zie ik ook niet echt zitten ....

Dus zoek ik een goede oplossing om deze schijven aan de PC te koppelen, (wel veel stroom stekkers etc, maar ja, dat moet dan maar ...)

Mijn vraag is welke koppeling het beste is en welke fabrikant heeft HUBS of zo. Heb er niet veel verstand van ...

Graag iemand die me hier meer over kan adviseren ? Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BernardWG schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:07:
Misschien dat ik de speld in een hooiberg zoek of zo, maar ik heb een vrij nieuwe Intel i5 PC met ASUS P7P55D-E moederboard (eSata en 2 x 3.0 USB o.a.)
Verder heb ik 5 Toshiba Externe 3.5 inch hardeschijven in behuizing 1 Tb en 1.5 Tb type :

Toshiba PX1524K-1HK0 1.5TB 3.5" External USB Hard drive

Met eigen stroomvoorziening.

Nu vindt ik een NAS erg duur, en om alle schijven van Toshiba uit de behuizing te slopen zie ik ook niet echt zitten ....

Dus zoek ik een goede oplossing om deze schijven aan de PC te koppelen, (wel veel stroom stekkers etc, maar ja, dat moet dan maar ...)

Mijn vraag is welke koppeling het beste is en welke fabrikant heeft HUBS of zo. Heb er niet veel verstand van ...

Graag iemand die me hier meer over kan adviseren ? Bedankt alvast.
Sowieso wordt topichijacking niet echt gewaardeerd, maar je wil geen vijf schijven via USB aan je computer hangen. Een béétje moederbord heeft twee USB-controllers, wat betekent dat er twee of drie schijven de maximale bandbreedte van ~30 MB/s gaan delen...

Ik zou de schijven gewoon uit de behuizing schroeven (let op, garantie weg) en op een nette PCI-X RAID-kaart aansluiten (of op je moederbord als je nog voldoende aansluitingen hebt).

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 27-10-2010 09:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@BernardWG, kijk eens in de pricewatch, genoeg USB hubs te vinden lijkt mij, maar persoonlijk zou ik voor een extra USB PCI kaartje gaan. Anders worden, zoals reeds gezegd, alle schijfen door maar 1 of 2 USB controllers aangestuurd wat de snelheid niet ten goede komt.

Als laatste dit is inderdaad engiszins topic kaping. :)

@CodeCaster, het lijkt mij niet verstandig om PCI-X kaarten aan te raden als je nog niet zeker weet of de persoon deze wel kan gebruiken. Deze sloten vind je namelijk alleen terug op werkstation en server moederborden. Vermoedelijk bedoel jij PCI-e wat tegenwoordig eigenlijk de standaard is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.