Nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, maar nou zijn er wel leuke monitors van acer, echter zijn er altijd wel van die kleine dingetjes die de een net iets beter maakt dan de ander. Zo heb ik nu de Acer AL2216W 22 inch monitor en bevalt mij prima. Maar in spellen zoals Red dead redemption en (een al best oud spel) titan quest. Zie je dat deze monitor last heeft van ghosting zoals ze dat noemen (toch..?) En wordt het beeld dus wazig als je heen en weer loopt en daar krijg ik nog best wel koppijn van... Heeft dit te maken met response tijd of iets dergelijks of FullSyncs hoor ik ook dingen over. Ik ben namelijk dus op zoek naar een monitor van 24 inch (lijkt mij wel een mooi maatje) met snelle response tijd en ja... goed beeld. Is het aan te raden om Full HD te nemen? Of zal ik dan metteen overstappen naar een tv. Tv's zijn meestal stukken duurder als je een goeie wilt hebben en ik heb niet mega veel ruimte in mijn kamer. Dus wilde ik het bescheiden houden bij een leuke monitor die in combinatie staat met mijn pc en xbox360. Ik zit namelijk best dicht al op mijn monitor dus een ding van 32 inch hoeft van mij niet perse :P. Zijn er dus tips waar ik op moet letten of iemand die een site weet met een goeie monitor?

Ik zelf kwam dit tegen:

http://www.misco.nl/produ.../index.htm?affiliate=1876

En had ik hier wel een hele lijst: http://www.hardware.info/...oupproductadvisor/#result (ik weet niet of de link goed doorkomt, anders moet alles op nee staan en de scherm grootte op 23-24 inch) Maarja echt veel verstand heb ik er dus niet van. En ik heb geen zin in een monitor waar ik achteraf spijt van krijg.

Alvast bedankt voor de hulp,

Gr Pablo

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:50

FeaR

In GoT we trust

LCD > V&B

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:01

D4NG3R

kiwi

:)

Alle monitoren tussen de 22" en 24" (Geschikt voor normaal monitorgebruik) met een HDMI, VGA en DVI aansluiting (gesorteerd op prijs):

http://tweakers.net/price...h2S0urEjZHkccY4DWPow1LKBw

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb je in die spellen niet toevallig iets van motion blur aanstaan wat het wazig worden veroorzaakt? Je huidige monitor heeft namelijk een opgegeven responsetijd van 5ms, nu zal dat wel grey-to-grey zijn maar nog zou ik dan verwachten dat het met de ghosting wel mee moet vallen.

Ik zou zelf overigens liever niet voor een FullHD scherm gaan, je zit dan vast aan de resolutie van 1920x1080, je wint in de hoogte dus maar 30 pixels tov je huidige scherm. Veel liever zou ik dan een 1920x1200 scherm kiezen, daar heb je mi. veel meer aan!

Voor de rest kan je gewoon de PW doorstruinen tot je iets leuks tegenkomt :)

• Pablo11392
@ Fear1986 LCD> V&B ?? Watte... houdt dat in?
@D4NG3R NL thanks voor de lijst, maar dat zijn er nog mega veel weet je...
@Dick Nou ik bedoel neit echt motion blur, maar echt dat het gewoon onscherp wordt. Vooral in titan quest had ik dit. Als ik omhoog en omlaag liep; niets aan de hand. Ging ik opzij lopen. Dan werd alles gewoon 3 dubbel en wazig. Dus het was heel lastig om bijvoorbeeld dingen met een naam te lezen. Oftewel eigenlijk onmogelijk om te lezen. En vijanden waren gewoon een soort wazige vlek aan het worden:P Dat valt mij nu ook op als ik in RDR heen en weer kijk.

Maar ik heb gehoord dat SyncMaster een goeie keuze kan zijn, omdat hun response tijd heel laag ligt ofzo? En je raad dus af om HD te nemen? Ik wist niet dat je dan standaard aan die resolutie vast zit joh. Maar je krijgt wel scherper en mooier beeld dan toch? of maakt het denk je geen ruk uit:P?

Gr

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• Dick
  • Niet online
Een LCD scherm gebruik je het liefste op zijn native resolutie, lager kan wel (maar ziet er niet uit) en hoger gaat uiteraard niet. (Full)HD is een leuke marketing term (die blijkbaar werkt) maar voegt hier niets toe, de resolutie van een 24 inch scherm welke niet het FullHD predikaat heeft is immers hoger! Je kan dan bij games/films wel te maken krijgen met zwarte balken boven en onder, als je game bijvoorbeeld enkel de 16:9 verhouding ondersteunen (1920x1080) krijg je dit. Veel (pc-)games ondersteunen trouwens ook gewoon een 16:10 (1920x1200) verhouding en heb je dit probleem dus niet. Hoe dat voor de xbox zit durf ik je niet te zeggen.

Een 1920x1200 scherm is tegenwoordig meestal net iets duurder dan een 1920x1080 scherm. Aan jou de keus of dit voor jou wat toevoegd en of je het (beetje) extra geld er voor over hebt.

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-02 20:28
pablo11392 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:23:
@ Fear1986 LCD> V&B ?? Watte... houdt dat in?
...
offtopic:
Van LCD subforum naar Videokaarten & Beeldschermen subforum

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sorry voor het lange lijstje :P

Als je voor het minste geld, alles wilt kunnen aansluiten (inclusief geluid -makkelijk voor je xbox.. gewoon HDMI kabel ertussen en alles is klaar, inclusief geluid)

pricewatch: LG W2361V-PF
is wel 23" maar als je er hooguit 2 meter vanaf zit (ook gebruik als gewone monitor dus) is dit MEER als voldoende.

2 HDMI aansluiting,

Er zit ook nog een analoge aansluiting op voor TV, en ook nog component mocht je geen HDMI kabel hebben :P

• Pablo11392
Ik ben deze tegen gekomen:

Acer H243HBbmid

Is dat denk je een goeie monitor voor gaming (vooral xbox360)? Ik kan alleen niets op GoT vinden hierover..

[ Voor 10% gewijzigd door Pablo11392 op 25-05-2010 22:39 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Jawel hoor ;) pricewatch: Acer H243HBBMID

Die ik je liet zien is in alle opzichten beter, behalve het punt dat hij 1" (2.54cm) kleiner is.. (Prijsverschil = 40 euro..)
pricewatch: LG W2361V-PF

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 25-05-2010 22:39 ]

• Pablo11392
Huh. hoe kan jij dat wel vinden...? Ik gebruik dat zoek balkje maar hij vindt gewoon niets..

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

??

He zit toch niet direct hiero rechtsbovenin te zoeken :P?

Je moet wel eerst naar de pricewatch gaan (bovenaan deze pagina) en DAAR op zoeken (middenbovenaan) het productnaam intypen.

http://tweakers.net/price.../?keyword=Acer+H243HBbmid :')

• Pablo11392
Oohoow.. ja dat deed ik dus fout..:P mijn fout! Ja het is nog best lastig om een monitor uit te zoeken... Die van jouw ziet er ook wel goed uit en is full hd. Maar merk je daar veel van in games op de xbox360? Want als je op je pc zit dan heeft het een standaard resolutie omdat het full hd is toch? En min monitor van 24 inch is toch ook full HD. Dan heb ik toch liever een iets groter scherm wat niet eens zo heel veel duurder is.

[ Voor 8% gewijzigd door Pablo11392 op 25-05-2010 22:59 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^
Het hele "Full HD" praatje maakt geen bal uit... "Full HD" houd in dat een scherm 1920x1080 pixels heeft. Wat de meeste 23/24" schermen wel redden.

Waarom ik die 23" trouwens beter vond:
- Goedkoper
- een contrastverhouding welke 20% hoger ligt (t verschil merk je wel als je ze in het echt naast elkaar zet)
- 2 HDMI poorten (1 voor je xdoos & 1 voor je PC)
- VGA/DVI poorten mocht je deze willen gebruiken IPV HDMI.
- Ingebouwde speakers
- Analoge tuner (Kabel TV, of Digitaal met decoder mocht je dit hebben)

Aangezien die 24" dus qua resolutie hetzelfde is, zullen pixels ook ietsje groter zijn!

• Pablo11392
Hm.. dat wist ik allemaal niet joh over dat Full HD. misschien dat ik er dus niet zo veel op moet letten.

Maar op mijn huidige AL2216W zit mijn xbox kabel in de vga-in input en loopt er een dvi-d kabel van mijn pc naar mn monitor in de, jawel dvi-d input. Ik weet geen eens wat HDMI inhoudt:P Ik zie wel zo een ingang op mn videokaart zitten dat die dat ondersteunt, maar volgens mij heb ik daar geen kabels van... En die kosten zeker weer wat. Want HDMI is toch zo een klein dun stekkertje wat lijkt op 1tje wat je in je mobiel zou kunnen douwen? of heb ik dat mis? Of is HMDI gewoon een soort tv aansluiting geval (wat dus ook een stekker is wat meegeleverd is met de xbox) Hm.. sorry voor de vele vragen hoor hehe.

Jouw monitor is in iedergeval zeker een mooi gevalletje, maar 23 inch.. ja.. dat houd mij toch weer net ff tegen. Maar ik hou deze zeker in mijn achterhoofd! Heb je misschien nog een aanrader wat lijkt op die?

[ Voor 16% gewijzigd door Pablo11392 op 26-05-2010 08:29 ]

• Dick
  • Niet online
pablo11392 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:27:
Hm.. dat wist ik allemaal niet joh over dat Full HD. misschien dat ik er dus niet zo veel op moet letten.
Dat lijkt me onderhand wel duidelijk. Het is puur marketing.
pablo11392 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:27:
Maar op mijn huidige AL2216W zit mijn xbox kabel in de vga-in input en loopt er een dvi-d kabel van mijn pc naar mn monitor in de, jawel dvi-d input. Ik weet geen eens wat HDMI inhoudt:P Ik zie wel zo een ingang op mn videokaart zitten dat die dat ondersteunt, maar volgens mij heb ik daar geen kabels van... En die kosten zeker weer wat. Want HDMI is toch zo een klein dun stekkertje wat lijkt op 1tje wat je in je mobiel zou kunnen douwen? of heb ik dat mis? Of is HMDI gewoon een soort tv aansluiting geval (wat dus ook een stekker is wat meegeleverd is met de xbox) Hm.. sorry voor de vele vragen hoor hehe.
De aansluiting op je telefoon die jij bedoeld is hoogstwaarschijn mini- of micro-usb, iets heel anders dan HDMI. HDMI is inderdaad een kabel die bedoeld is om randapparatuur met een tv/monitor te verbinden. In feite is het niets anders dan DVI + geluid, beeld en geluid over 1 kabel dus. Als je xbox een HDMI uitgang heeft dan is het geen slecht idee om deze dan via HDMI op je monitor aan te sluiten. HDMI kabels heb je in alle prijsklassen: http://kabeltje.com/budget-tm-25-meter-c-14_282_283_287.html maar dat had je natuurlijk zelf ook even op kunnen zoeken

• Pablo11392
Ik kom er niet uit welke monitor ik moet nemen!! Ik kom elke keer wat anders tegen... Wat raden jullie aan als ik een 24 inch wil met 2ms en een strak uiterlijk met een max budget van 250 euro?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

pricewatch: Iiyama ProLite E2407HDS-1

Houd het dan maar daar bij.. ingebouwde speakers zodat je HDMI fatsoenlijk werkt.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.