Pentium chipset 5 series/ 3400 series: UHCI beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-02 10:43
Goededag heren en dames,

Hoe kan het nou zijn dat een laptop geen Universal Host Controllers heeft?

Ik ben in het bezit van een laptop, namelijk Asus X52jr, ook bekend als K52jr. Ik ben vele websites bezocht en zelfs Asus gebeld, maar ben helaas niet geholpen of kom niet bij 't juiste antwoord.

In mijn Device Manager staat dat ik twee 'Generic USB Hub' s heb en twee 'Enhanced Host Controllers. Daaronder staan 'USB Composite' en twee 'USB Root Device' s. Systeem is Windows 7 x64 Home Premium.

Ik heb zelf in 't BIOS gekeken en kon alleen de optie 'Legacy USB Devices' vinden, die je kan aan zetten of juist sluiten. Ik heb beide opties geprobeerd maar in windows komt toch de optie voor Universal Host Controller niet. Alle drivers zijn up to date en alles is goed geinstalleerd. Ik kan helaas geen express card aansluiten, omdat er geen aansluiting is in dit laptop.

Als jullie mij hierbij kunnen helpen ben ik zeer dankbaar. want sommige oude USB apparaaten die afhankelijk zijn van Universal Host Controllers zitten stof te verzamelen.

Steam ID: TheLastOttoman

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:34
En heb je de apparaten ook al getest met de beide BIOS settings?

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-02 10:43
GENETX schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:34:
En heb je de apparaten ook al getest met de beide BIOS settings?
Dat is iets wat ik al gedaan heb, jammer genoeg werkt dat ook niet.

Steam ID: TheLastOttoman

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Kun je eens testen met linux? Als je een livecd'tje pakt (bv ubuntu of knoppix) hoef je verder niks te installeren op je hd.