PS3 + PC + Logitech X-530

Pagina: 1
Acties:

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleem, hopelijk kunnen jullie hier mij bij helpen :D Ik heb pas een nieuwe speaker set gekocht namelijk de Logitech X530. Ik wil deze set graag op mijn ps3 aansluiten zodat ik 5.1 geluid heb. Dit kan echter niet 1,2,3 omdat er geen optische uitgang zit op de speaker set. Ik heb mijn set nu als volgt aangesloten.

PS3 --> HMDI --> TV --> TV out (TULP) --> Logitech set.

Ik heb nu dus mijn geluid van de tv en ps3 over de boxen lopen. Dit geluid is nu dus eigenlijk stereo. Ik vroeg me af of er iets mogelijk is zodat ik toch 5.1 geluid kan krijgen uit me ps3. Ik heb al wat topics op deze site doorgezocht en zag dat sommige mensen een bepaalde geluidskaart in hun pc hadden en deze wel 5.1 geluid door kon sturen op de een of andere manier. Het is verder geen probleem om pc en tv tegelijk aan te hebben staan. Ik heb de volgende specs voor mijn TV:

Ik heb een Samsung LE32A330 pricewatch: Samsung LE32A330

Dit zijn de aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/2392/25052010178.jpg

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-11-2025
Makkelijkst is toch een surround setje of versterker met optische ingang aan te schaffen. Alternatief is een geluidskaart met optische ingang in de PC en de Logitech X530 ook daarop aansluiten.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Gaat je zo met deze aansluitingen niet lukken. Komt omdat de X-530 alleen aangesloten kan worden via 3 x 3,5mm jack. En die aansluitingen zitten niet op de TV en niet op de PS3. Wat je kan doen is de PS3 via de pc laten lopen. Moet je een geluidskaart hebben met een optische ingang en dan ook eentje die digitale meerkanaals signalen kan omzetten naar analoog. Want de X-530 sluit je dan analoog aan op de uitgangen van de geluidskaart. Volgens mij moet de pc dan wel altijd aan staat wil je geluid over je speakers hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• woutertje6
green944 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:28:
Makkelijkst is toch een surround setje of versterker met optische ingang aan te schaffen. Alternatief is een geluidskaart met optische ingang in de PC en de Logitech X530 ook daarop aansluiten.
Ik heb niet echt veel geld voor een nieuwe geluidsset. Ik heb deze ook pas 2 maanden geleden gekocht en niet goed genoeg bij nagedacht. Het liefst koop ik dan gewoon een goede geluidskaart.
FeaR1986 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:28:
Gaat je zo met deze aansluitingen niet lukken. Komt omdat de X-530 alleen aangesloten kan worden via 3 x 3,5mm jack. En die aansluitingen zitten niet op de TV en niet op de PS3. Wat je kan doen is de PS3 via de pc laten lopen. Moet je een geluidskaart hebben met een optische ingang en dan ook eentje die digitale meerkanaals signalen kan omzetten naar analoog. Want de X-530 sluit je dan analoog aan op de uitgangen van de geluidskaart. Volgens mij moet de pc dan wel altijd aan staat wil je geluid over je speakers hebben.
Naar zoiets was ik opzoek, ik moest het even een paar keer doorlezen maar snap het nu denk ik wel. Het is totaal geen probleem als mijn pc aan moet staan. Ik kijk al mijn film via ps3 media server en kijk ze dan op de tv. Mijn pc staat dus toch altijd al aan terwijl ik tv kijk.

Aan wat voor een prijs moet ik denken bij dit soort geluidskaarten ? €20 / € 200 ? Weet je toevallig ook types die de bovenstaande eigenschappen hebben ?

edit: zou ik met die specifieke geluidskaart dan ook mijn geluid van me pc over de speakers laten gaan? Zonder dat ik kabels moet verwisselen ?

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties :D

[ Voor 9% gewijzigd door woutertje6 op 25-05-2010 16:38 ]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ja, je laat de glaskabel je pc optischj in gaan, die laat je terugluisteren over je speakers heen, je speakers sluti je in diezelfde geluidskaart in. Dit is het makkelijkst bij windows 7.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• woutertje6
Ik was even wat andere topics aan het doorlezen, zou dit een goede geluidskaart zijn ?
pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ja, alleen ik verkies nog altijd geluidskaarten het liefste intern. Zit niet in de weg en kost je geen USB poort (zijn schaars bij mij omdat ik veel randapparatuur heb).

All-Round nerd | iRacing Profiel

• woutertje6
Kan iemand nog meer bevestigen dat deze geluidskaart: pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card
een optische ingang heeft en dat deze ook digitale meerkanaals signalen kan omzetten naar analoog.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:38
Eigenlijk kan momenteel geen geluidskaart optisch omzetten naar analoog. Zelfs de X-Fi Titanium van Creative kan dit niet. Zelf ben ik hier al urenlang mee bezig geweest en het gaat gewoon niet fatsoenlijk. Het gaat alleen met een X-Fi kaart met breakout box, maar deze zijn zeldzaam en worden niet meer verkocht :).

Je hebt nog wel van die externe kastjes die S/PDIF > Analoog kunnen omzetten, maar die zijn meestal ook erg prijzig (100$+).

Verwijderd

Ik weet niet of je een beetje creatief bent met een soldeerbout en een klein beetje electronica kennis hebt, TS want anders heb ik nog wel ergens een schema liggen hoe je je signaal kan omzetten van S/PDIF naar Analoog.

En anders is dit opzich nog wel bijvoorbeeld een oplossing http://www.radiocentrum.c..._audio_converter_CYP.html.
Het is alleen wel een beetje prijzig.(€70)

• woutertje6
@t sandervankastee, ik ben niet echt creatief met een soldeerbout en heb ook weinig/ geen kennis van electronica dus dat valt jammer genoeg af.

Oke het is duidelijk dat dit dus niet gemakkelijk gaat worden ;) Ik heb even gekeken naar zo'n kastje die kan ik voor € 50 uit de VS halen maar dat is toch nog wel prijzig (link: http://cgi.ebay.com/Digit...ain_0&hash=item335d5ec661)

Stel ik zou dit kastje kopen hoe moet ik dan precies me kabels laten lopen?

PS3 --> Optisch --> Converter --> tulp kabels --> Logitech set.

Ik krijg op deze manier dus 5.1 geluid ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Dat kastje maakt alleen van een digitaal signaal (optisch in het geval van de PS3) een analoog signaal (twee maal RCA). De uitvoer is door de twee maal RCA altijd 2.0 stereo en niet meer. Zonde dus om een dergelijk kastje te kopen aangezien de PS3 ook met de Multi AV-Out 2.0 stereo uit kan voeren.

Lang verhaal kort is dat je dus een 5.1 set moet gaan kopen met een optische ingang of je houdt het op 2.0 geluid (wellicht een soort van surround met Dolby Pro Logic IIx).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• woutertje6
FeaR1986 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:13:
Dat kastje maakt alleen van een digitaal signaal (optisch in het geval van de PS3) een analoog signaal (twee maal RCA). De uitvoer is door de twee maal RCA altijd 2.0 stereo en niet meer. Zonde dus om een dergelijk kastje te kopen aangezien de PS3 ook met de Multi AV-Out 2.0 stereo uit kan voeren.

Lang verhaal kort is dat je dus een 5.1 set moet gaan kopen met een optische ingang of je houdt het op 2.0 geluid (wellicht een soort van surround met Dolby Pro Logic IIx).
Oke duidelijk, ik ga gewoon weer even sparen voor een goede set ;) in tussentijd doe ik het gewoon met mijn 2.0 geluid ;)

Bedankt voor al jullie reacties!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
je kunt ook een teufel decoderstation kopen, http://www.teufel.de/PC-Systeme/Decoderstation-5.cfm maar die is ook 180 euro.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf de X-FI XtremeMusic icm met de X-Fi bay (deze heb je nodig voor de ingang) en dat werkt goed, mogelijk dat je onder de 180 euro kan blijven van de Decoder station. Beide gevallen goedkoper dan een 5.1 reciever.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 28-05-2010 18:58 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• woutertje6
K0L3N schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:50:
je kunt ook een teufel decoderstation kopen, http://www.teufel.de/PC-Systeme/Decoderstation-5.cfm maar die is ook 180 euro.
Dat wordt me toch iets te duur.
SinergyX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:58:
Ik heb zelf de X-FI XtremeMusic icm met de X-Fi bay (deze heb je nodig voor de ingang) en dat werkt goed, mogelijk dat je onder de 180 euro kan blijven van de Decoder station. Beide gevallen goedkoper dan een 5.1 reciever.
Volgens mij is deze het.. http://accessories.euro.d...0b5a3cecafebf985c9a2051c1

maar die gaat nog over de €100. Dan kost die kaart met 2x zoveel als heel me geluidsset ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nu weet ik uit betrouwbare bron dat je probleem is opgelost, maar het zou leuk zijn al zou je even melden hoe...

Wise enough to play the fool

• woutertje6
teacher schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:45:
Nu weet ik uit betrouwbare bron dat je probleem is opgelost, maar het zou leuk zijn al zou je even melden hoe...
Ik had zelf een report gestuurd, dat het topic op slot kon. Er is niet een makkelijke en goedkope manier om 5.1 geluid uit mijn Logitech set te krijgen. Ik kan wel een nieuwe geluidskaart kopen en dan via daar proberen 5.1 geluid te krijgen maar die kosten al gauw €100. Dat werd me teveel. Het probleem is dus niet echt opgelost.....maar er is ook geen (goedkope) oplossing ;) Ik kan beter in de toekomst wat geld opzij gaan leggen en een fatsoenlijk 5.1 set kopen :)

Toch iedereen bedankt voor het meedenken :D

• woutertje6
Ik heb toch een oplossing gevonden... ik ga gewoon mijn boxen op de pc aansluiten dmw een externe 5.1 geluidskaart. Vervolgens speel ik mijn films af op mijn pc en stuur dit beeld door naar mijn TV dmv HDMI. Op deze manier heb ik toch 5.1 geluid en kost het me niet veel. :)

edit: ik heb een externe geluidskaart gevonden die de gewensten ingangen heeft voor mijn logitech set. Ik zie ook dat deze geluidskaart zowel een SPDIF in en out heeft. ( http://cgi.ebay.com/USB-6...ain_0&hash=item45f3094f51 )

Zou ik op deze manier 5.1 geluid krijgen ?

Logitech set --> 3 kabeltjes --> externe geluidskaart --> SPDIF out --> naar TV (op het plaatje AUDIO PC in)
Mijn ps3 zal ik dan gewoon via HDMI aansluiten op mijn TV

of op deze manier:

Logitech set --> 3 kabeltjes --> externe geluidskaart --> SPDIF out (converter naar optisch), bijvoorbeeld deze: http://kabeltje.com/converter-coaxiaal-optisch-p-840.html

Ik heb er weinig verstand van maar zou dit kunnen ?

[ Voor 59% gewijzigd door woutertje6 op 29-05-2010 16:37 ]

Pagina: 1