In een andere topic heb ik geprobeerd om de transparante kleur op te vragen van een png en eventueel die kleur te gebruiken om het plaatje als nog transparant te maken.
Ik kreeg een linkje naar een JAVA tooltje.
Het tooltje telt voor alle kleuren hoe vaak ze voorkomen. Vervolgens is de kleur met de hoogste waarde de achtergrond kleur. Dit geldt natuurlijk niet altijd, maar in mijn situatie is dat wel altijd zo.
Nu probeer ik hetzelfde in C# te maken, maar daar kom ik niet goed uit.
Ik kan de palette uitlezen en vervolgens van elke pixel de waarde opvragen met GetPixel, maar dat duurt erg lang.
Ik kan het ook met Lockbits en Pointers werken, maar dat is unsafe code en die kan ik niet gebruiken, omdat ik een onderdeel van een grotere applicatie schrijf en die staat geen unsafe code toe.
Is er nog een andere manier om zo'n histogram te maken?
Als JAVA het kan, moet C# het toch ook kunnen
Ik kreeg een linkje naar een JAVA tooltje.
Het tooltje telt voor alle kleuren hoe vaak ze voorkomen. Vervolgens is de kleur met de hoogste waarde de achtergrond kleur. Dit geldt natuurlijk niet altijd, maar in mijn situatie is dat wel altijd zo.
Nu probeer ik hetzelfde in C# te maken, maar daar kom ik niet goed uit.
Ik kan de palette uitlezen en vervolgens van elke pixel de waarde opvragen met GetPixel, maar dat duurt erg lang.
Ik kan het ook met Lockbits en Pointers werken, maar dat is unsafe code en die kan ik niet gebruiken, omdat ik een onderdeel van een grotere applicatie schrijf en die staat geen unsafe code toe.
Is er nog een andere manier om zo'n histogram te maken?
Als JAVA het kan, moet C# het toch ook kunnen