Toon posts:

OVERCLOCKEN PII333/VOODOO II Wat is yield???

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie vaak het woord yield staan, maar kan iemand mij vertellen wat het is/betekend.

Ik denk eraan om mijn computer te gaan overclocken. Het is een PII 333Mhz.
Heeft iemand dit weleens gedaan bij deze processor? Moet ik dan ook betere koeling kopen?

Oh ja: ik heb een Asus P2L97 moederbord met een intel 440LX chipset en een Award BIOS.

Ik heb ook gehoord dat je de Voodoo II kan overclocken. Hoe kan ik dat doen?

Verwijderd

een yield is het percentage van bijvorobeeld processoren of ramchips die gebakken worden en daarvan voldoen aan de eisen die de producent er aan stelt

voorbeeldje:
een yield van 25 % betekent dat je 4 chips moet bakken om er 1 goede uit te krijgen

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

kuch...
je kan ook gewoon "opbrengst" zeggen volgens mij :)
Al dat engels, we zijn toch nederlandse tweakers??? :)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
owkay hou je vast .. http://www.hwupgrade.com/overclock/cpu/index9.html
daar staat dat je in meest optimale geval 448 Mhz zou moeten kunnen bereiken (afhankelijk van de processor en moederbord natuurlijk)
Van het zelfde laken 1 pak http://www.hwupgrade.com/overclock/overclock_voodoo2.html
voor je VooDoo
tot slot nog een kleine tip ... probeer het overklokken in kleine stapjes tot je de optimale setting hebt bereikt. Gebeuren er "rare" dingen (blauwe schermen/flikkeringen/etc dan gewoon weer een stapje terug

SUC6!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
als je een beetje van knutselen houdt, kan ik je aanraden om een pentium i koeler te kopen en deze op de PixelFX te plakken, deze wordt het heetst (sorry ik heb het over de Voodoo2 :))
Deze chip bevindt zich het dichtst bij de PCI bus. De lijm die je het beste kan gebruiken is hitte geleidende. Deze kun je krijgen bij je lokale electronicaboer.

Het opvoeren zelf kun je onder andere met Powerstrip. Als je geluk hebt, kun je hem wel van 90 naar 110 mhz opvoeren. Dat is toch een aardige winst.

sUCCes ermee!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7