Draadloze verbinding problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
Beste mede tweakers,

Even een korte, wellicht simpele vraag. Een bekende van mij heeft een nieuwe laptop en wil de draadloze verbinding instellen. De wireless modem wordt netjes gevonden maar hij kan geen verbinding maken vanwege een netwerkbeveiligingswachtwoord.

Uit eerdere ervaringen wist ik dat dit vaak het SIDD nummer is wat op de modem/router zelf staat. Bij mijn ouders was het iig dit nummer intypen en ik had verbinding. In dit geval werkte dit niet.

Wat kan ik vanavond meenemen als lijstje ter controle?

1. SIDD nummer
2. Inloggen op de router zelf om het wachtwoord te achterhalen
3. Iets anders?

Alvast bedankt voor jullie informatie.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:33

RvL

Met optie 2 kun je het wachtwoord in ieder geval opnieuw instellen. Met een beetje mazzel geeft de GUI het plain text weer, met een beetje pech laat het enkel de bekende privacy sterretjes of bolletjes zien.

Let natuurlijk wel op als je het wachtwoord gaat veranderen: eventuele andere apparaten met draadloze netwerkverbinding zullen dan ook aangepast moeten worden. En vergeet natuurlijk het nieuwe wachtwoord niet te onthouden ;)

Als het wachtwoord het SSID nummer is wat op de router staat dan is dat een/het af-fabriek wachtwoord. Of het verstandig/veilig is om dit gebruiken, is natuurlijk maar zeer de vraag. Het SSID wordt in 9 van de 10 gevalllen namelijk weergegeven als identificatie van het netwerk als je netwerken zoekt.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...