Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebbet
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 20:44
Hallo Medetweakers,

Ik ben al 2 dagen continue op zoek naar een methode om serials (XP PRO) die ik gekocht heb via internet (marktplaats) te activeren op de huidige systemen. Nu zijn ze 'illegaal' volgens de WGA.

ik heb dus 5 windows serials *orginele* maar kan die via diverse methoden niet in mijn systeem krijgen. Windows helpdesk/webhelpdesk kan mij ook niet helpen.

Ik heb de OOBETimer => msoobe.exe /a optie al geprobeerd, meerdere key changers van internet.

Heeft iemand misschien een tool om te kijken of de serials echt wel kloppen en hopelijk in de computer te krijgen?

alvast bedankt!

-- ik zie net dat ik vergeten ben [XP] Toe te voegen.--

[ Voor 5% gewijzigd door bebbet op 25-05-2010 14:07 . Reden: [XP] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wat voor keys zijn het? OEM?
Wat zegt de helpdesk van microsoft precies dan? In theorie zouden ze je met legale keys gewoon moeten kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
Neem eens contact op met Microsoft. Grote kans dat je bent opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
'serials' kun je niet kopen, hooguit een licentie voor Windows.

Je kan eens beginnen met hier te kijken:
Microsoft: hoe herken ik het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebbet
Henk007 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:10:
'serials' kun je niet kopen, hooguit een licentie voor Windows.

Je kan eens beginnen met hier te kijken:
Microsoft: hoe herken ik het?
die ik gekocht heb zien er wel gelijk uit.

tenminste: deze link en dan "Grote producent - Certificaten van Echtheid voor vooraf geïnstalleerde Windows". Precies gelijk..

Bij de helpdesk (web en telefoon (waarom ze nou een telefoon hebben, alleen computer of ik heb verkeerde nummers.)) op de web helpdesk wordt ik naar de telefoon verwezen. Als ik daar vertel dat ik er niets mee kan omdat de installatie ID niet wordt aangemaakt, en ik graag meer wil weten over de keys wordt het standaard antwoord: Bel 0800 - 023 3487 (spraak computer voor activatie) steeds herhaald." Ja daar kunt u met iemand praten" nou de opties die ik van haar aangevoerd krijg helpen mij niet.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Anders nog even in het kort

op het web wordt je naar een telefoonlijn gestuurd waar je niets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35
bebbet schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:06:
Hallo Medetweakers,

Ik ben al 2 dagen continue op zoek naar een methode om serials (XP PRO) die ik gekocht heb via internet (marktplaats) te activeren op de huidige systemen. Nu zijn ze 'illegaal' volgens de WGA.

ik heb dus 5 windows serials *orginele* maar kan die via diverse methoden niet in mijn systeem krijgen. Windows helpdesk/webhelpdesk kan mij ook niet helpen.

Ik heb de OOBETimer => msoobe.exe /a optie al geprobeerd, meerdere key changers van internet.

Heeft iemand misschien een tool om te kijken of de serials echt wel kloppen en hopelijk in de computer te krijgen?

alvast bedankt!

-- ik zie net dat ik vergeten ben [XP] Toe te voegen.--
*titelfix*

De kans is natuurlijk vrij groot dat je bent opgelicht. Wat geeft de 'Windows Helpdesk' aan dan? De enige partij die je overigens kan vertellen of je serials legaal zijn is natuurlijk Microsoft.

Wat geeft de verkopende partij overigens als antwoord als je verteld dat de keys niet werken?

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 25-05-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bebbet schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:26:
[...]

tenminste: deze link en dan "Grote producent - Certificaten van Echtheid voor vooraf geïnstalleerde Windows". Precies gelijk..
Ik kan dat niet precies op die site vinden (misschien kijk ik wel scheel), maar als ik lees "Grote producent - Certificaten van Echtheid voor vooraf geïnstalleerde Windows", dan moet ik gelijk aan OEM denken.
Deze zijn alleen verhandelbaar samen met de bijbehorende hardware als ik het goed heb.
Edit:
Ah, ik zie het al, koeienletters :P
Maar hij lijkt daar dus op, niet op degene die je ziet als je op "gekocht bij een wederverkoper" klikt?

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 25-05-2010 14:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebbet
@anandus

Dat klopt inderdaad, ik zal die man waar ik ze van gekocht heb eens een mailtje sturen. Ondertussen hoop ik nog wel op een manier om een persoon met kennis aan de lijn te krijgen bij microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bebbet schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:26:
[...]

.
Die mogen niet doorverkocht worden zonder de bijbehorende hardware, overigens.

Je bent in dit geval denk ik een setje knollen voor citroenen verkocht, en je mag hopen dat je uberhaupt nog reactie krijgt van je verkoper.
Enige wat je mogelijk kan helpen is als je de gegevens van de verkoper weet en indien je kunt achterhalen dat deze dit vaker doet aangifte doen - en dit ook melden bij Microsoft.
Die zijn over het algemeen ook niet happig op illegale doorverkoop, misschien kun je dan met wat goodwill je verlies beperken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebbet
Ik heb het adres wel (heb de licenties zelf afgehaald) dus zo kunnen er nog andere stappen ondernomen worden. Maar rest de vraag, kan ik deze licenties dan nog wel gebruiken (desnoods met OEM cd installeren?) aangezien ik anders natuurlijk een paar licenties voor niets gekocht heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt kans dat die serials al op een blocklist staan, omdat ze uit een 'van de vrachtwagen gevallen' serie OEM licenties komen die bijvoorbeeld bij Packard Bell of HP zijn verdwenen.

In het verleden is het vaker voorgekomen dat OEM serials van de kasten in winkels werden afgelezen en verspreid - of zelfs vanuit de districentra al. Daardoor zijn er een aantal series geblokkeerd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 09:55
*knip* Dit is niet de bedoeling....

[ Voor 78% gewijzigd door TheVMaster op 28-05-2010 12:24 ]

Pagina: 1