Toon posts:

Red Dead Redemption vernielde mijn Xbox, advies?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht gisteren Red Dead Redemption voor de Xbox 360, en speelde even later mijn eerste sessie. De eerste 10 minuten sessie had artifacts in de graphics waar ik me wat zorgen over maakte, maar tijdens de tweede speelsessie ging het hele beeld over de toeren na slechts twee minuten, met groene en rode ringen en grote artifacts, meteen gevolgd door een crash en een kapotte Xbox.

Nu heeft de Xbox 1 rood knipperend licht als je hem aanzet, en de E74 errormessage op het beeld. Deze Xbox is anderhalf jaar oud en heeft hiervoor nog nooit problemen gehad, en ik speelde er eerder dezelfde dag nog uren lang Split/Second Velocity op. Nu is de Xbox dus buiten garantie en het is vrij duidelijk dat RDR hier schuldig is, maar heb ik ook maar een poot om op te staan als ik tegen Rockstar wil klagen? Wat moet ik nu doen? Gewoon accepteren dat dit zo is, en een reperatie service huren of een nieuwe Xbox kopen?

Ps. Ik woon in Engeland maar check nog steeds elke dag Tweakers.net and waardeer de kennis hier enorm, maar vergeef me als ik grammatica foutjes heb gemaakt in het NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk niet dat Rockstar iets voor je kan doen, zij leveren software, geen hardware en tenzij je aannemelijk kunt maken dat een stuk software jouw hardware heeft gesloopt kun je ze niet veel maken.
Ik denk eerder dat je xbox gewoon op z'n einde was en hij toevallig stuk is gegaan toen je deze game speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

Rmg

bel eerst gewoon microsoft maar eens met de melding dat je een rrod/e74 hebt.

http://www.zdnet.com/blog...y-to-cover-e74-error/4152

grote kans dat ze het gratis voor je fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lag niet enkel aan de Xbox, een snelle google search op "Red Dead Redemption overheating" laat zien dat een hoop klanten problemen hebben met de hitte generatie van dit spel en dat er veel advies wordt gegeven om het spel op de HDD te installeren om de hitte van de DVD drive te vermijden, een advies dat voor mij te laat komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:20:
Microsoft wil het niet gratis repareren omdat ze alleen een 3 jaar garantie geven op de 3 rode lichten problemen, niet op de problemen met maar 1 knipperend licht, zoals deze. En het lag niet enkel aan de Xbox, een snelle google search op "Red Dead Redemption overheating" laat zien dat een hoop klanten problemen hebben met de hitte generatie van dit spel en dat er veel advies wordt gegeven om het spel op de HDD te installeren om de hitte van de DVD drive te vermijden, een advies dat voor mij te laat komt.
ook op de e74 error...

http://support.xbox.com/s...id=1033&category=hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 00:22

Bob

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:20:
Microsoft wil het niet gratis repareren omdat ze alleen een 3 jaar garantie geven op de 3 rode lichten problemen, niet op de problemen met maar 1 knipperend licht, zoals deze. En het lag niet enkel aan de Xbox, een snelle google search op "Red Dead Redemption overheating" laat zien dat een hoop klanten problemen hebben met de hitte generatie van dit spel en dat er veel advies wordt gegeven om het spel op de HDD te installeren om de hitte van de DVD drive te vermijden, een advies dat voor mij te laat komt.
Dan is dat nog steeds niet een probleem dat door Rockstar is veroorzaakt. Ik kan me niet voorstellen dat MS aan elke developer zegt: jullie mogen wel niet voor 100 procent van de hardware gebruik maken, want dan wordt die te warm. Blijkt nu dat ze dat toch hadden moeten zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net mijn reactie aan het editen vanwege je link, idd. Ik zal Microsoft proberen, maar het is onwaarschijnlijk dat ze mij willen helpen aangezien de Xbox ooit open is geweest voor een schoonmaak en de garantie sticker dus kapot is. Daar kan ik m'n kleine broertje voor bedanken, die dacht dat alle electronica zo af en toe moest worden schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
Als jij kan aantonen dat je xbox kapot is gedaan door Red Dead Redemption dan zou je het kunnen proberen. Het lijkt me echter vrij onwaarschijnlijk dat door een spel je xbox360 kapot is gegaan, dit lijkt me eerder een gebrek aan je xbox360. Mijn xbox360 crashde zelf ook na jaren trouwe dienst bij het downloaden van een demo, dan ligt het alsnog niet aan die demo. Gezien je garantiestikker eraf is heb je natuurlijk ook weinig kans bij microsoft, gelukkig is de prijs van een nieuwe 360 niet zo hoog. Indien de fout niet te maken heeft met de harde schijf kun je gewoon een arcade versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

ik zou het eerst eens aan microsoft voorleggen, ze zijn vrij vergevend met garantie stikkers e.d. briefje erbij waarin je het uitlegt.., zeker als er orginele firmware aanwezig is is het niet zo'n probleem vaak ( en je xbox niet gebanned is :X ).

Als het illegaal is hoef je die tip ook niet te geven.

[ Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 25-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:23:
Ik was net mijn reactie aan het editen vanwege je link, idd. Ik zal Microsoft proberen, maar het is onwaarschijnlijk dat ze mij willen helpen aangezien de Xbox ooit open is geweest voor een schoonmaak en de garantie sticker dus kapot is. Daar kan ik m'n kleine broertje voor bedanken, die dacht dat alle electronica zo af en toe moest worden schoongemaakt.
2 LOD , betekend veelal GFX kaart problemen.
Wikkel je xbox in een kleedje..paar keer goed laten overhitten totdat hij 3lod krijgt.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 21:46
Zie de modbreak bij Raz- hierboven.

[ Voor 92% gewijzigd door PromoX op 26-05-2010 09:31 ]

Pagina: 1