• RodneyDekkers
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-05-2021
Wegens het plotselinge overlijden van mijn oude trouwe CRT tv wordt het nu voor mij ook tijd om de 21ste eeuw te betreden.

Na wat rondspeuren heb ik de volgende 3 modellen op het oog:

1. Sony KDL-32EX402
2. Samsung LE32C550
3. Philips 32PFL3605H

Alledrie 32" en full-HD. De Philips heeft geen CI+ module (gebruik ik op dit moment niet, maar misschien in de toekomst handig?), en heeft slechts 2 hdmi aansluitingen tegenover 4 bij de andere (ik heb er voor alsnog maar 1 nodig). Daar staat tegenover dat deze ook ~50 euro goedkoper is, en als student speelt dat ook zeker mee.

De tv zal met name worden gebruikt voor games (een 360 en Wii staan aangesloten) dus het is handig als er een gaming-modus aanwezig is op de tv zodat ik geen vertraging heb bij het spelen van Rock Band. Dit kreeg ik niet zo snel gevonden, dus als iemand dit weet, dan hoor ik het graag. Verder wordt er natuurlijk ook af en toe tv en dvd op gekeken. Er wordt een Logitech X-530 setje op aangesloten.

De vraag is dus, welke tv geniet jullie voorkeur en waarom? Ik zal zeker proberen om ze zelf te gaan bekijken, maar de kans is klein dat ik ze alledrie naast elkaar zal kunnen zien. Heeft iemand ervaringen met deze tv's, of een voorkeur voor een merk?

• SuperFrank
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-02 11:22
Ik zat vanochtend toevallig in het Saturn blaadje van deze week te kijken en daar staat de Sony KDL-40EX402 in voor 460Eur. (15-16% korting op TV's deze week)

Ben nu een beetje aan het rondkijken naar reviews etc, kan weinig kritiek vinden en net na het overlijden van mijn vertrouwde CRT-TV begint het toch wel te dagen.

Wat ik v.w.b. de Sony kon vinden was dat de CI+ module van Ziggo wel eens een franse foutmelding kan geven bij het starten en dat hij op digitaal traag zapt van kanaal. In hoeverre dit storend is in verhouding tot setup-boxes heb ik niet kunnen uitzoeken. Mijn ervaring is dat die setup-boxjes ook niet de snelsten zijn.

• RodneyDekkers
Hmm... 8" extra voor dezelfde prijs. Dat wordt een tripje naar Tilburg denk ik dan.

Of heeft er iemand nog iets aan te merken op Sony? Ik heb begrepen dat het een van de betere fabrikanten is.

[ Voor 0% gewijzigd door RodneyDekkers op 25-05-2010 16:21 . Reden: 8" ipv 10" verschil ]

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

voonamelijk voor games? Dan zou ik voor sony gaan ivm de input lag van samsung en philips. Samsung gaat dan nog wel, maar de philips is echt niet op te gamen.

De gamemodus zit volgens mij op alle 3, maar het beeld wordt vaak dan zo slecht (veel te hoog contrast, alle beeldverbeteringen uit en je kan niks meer instellen) dat het er niet beter op wordt.

Voor de rest. Philips heeft meestal beter beeld bij analoge en digitale tv dan de sony. Samsung zit er een beetje tussenin.
Sony heeft weer beter beeld bij dvd en HD beeld dan de philips en samsung zit hier weer tussenin.
Verder is de kwaliteit van een samsung wat minder van van sony en philips.

Dit berust allemaal op eigen ervaring uti vergelijken en bij mensen thuis gamen/film kijken.

[ Voor 73% gewijzigd door tilburgs82 op 25-05-2010 16:25 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• RodneyDekkers
tilburgs82 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:20:
voonamelijk voor games? Dan zou ik voor sony gaan ivm de input lag van samsung en philips. Samsung gaat dan nog wel, maar de philips is echt niet op te gamen.
Nog een reden om voor de Sony te gaan dus! Dank u :)

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:35
Heb zelf een samsung (staat nu bijna 2 jaar). Reden van aanschaf destijds: prijs/kwaliteit verhouding.

Is een xbox360 op aangesloten, werkt perfect, nergens last van (ja ook beeld van sony gezien). Sony was destijds nog stuk duurder en philips vind ik persoonlijk de behuizing minder mooi en beeld wat flets.

De gaming mode zit er bij mij ook op en gebruik ik niet, reden het beeld word er gewoon anders van, minder mooi zeg maar.

Was van de week in de Macro even mee met iemand voor een TV en ze hadden daar hele leuke aanbiedingen. Waaronder die samsung voor nog geen 300 euro. (heb je wel een pas nodig voor de Macro)

Mijn voorkeur ook op basis van ervaring/zien zou zijn of Samsung of Sony.

• RodneyDekkers
Bedankt voor de ervaringen, ik ga vanavond langs bij Saturn Tilburg om de Sony te bekijken, en neem die dan waarschijnlijk ook meteen mee!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb die 40EX402 net gehaald. Heb hem nog niet goed genoeg getest om een volledig oordeel te geven maar tot zover ziet het er goed uit.

Hardware.info heeft hem gemeten en het contrast is erg goed. Dat valt ook op met het blote oog.
http://www.hardware.info/...hmarks/bGNkZJiSmJPKaciVlw

Ook leuk: speelt avi en divx af via USB stick.

[ Voor 54% gewijzigd door Philflow op 25-05-2010 18:12 ]

• RodneyDekkers
@Philflow, toevallig ook in Tilburg? Zo ja, weet je of ze er nog genoeg op voorraad hebben?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Nee bij Saturn Hoofddorp. Daar hadden ze er genoeg op voorraad. Je kunt Tilburg bellen voor voorraad info, nummer staat op de website.

Edit: het geluid is opvallend goed en vol voor een platte tv.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 25-05-2010 18:19 ]

Pagina: 1