Opbrengsten server

Pagina: 1
Acties:
  • 2.321 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 17:16
Hi,

Ik heb net een server gekocht waarmee ik wat ervaring kan opdoen voor mijn opleiding aan de hogeschool.
Ik zou deze server op locatie willen zetten in Nederland, daar zijn de prijzen goedkoper dan hier in België.
Heeft er iemand soms goede ideeën hoe ik er wat geld mee kan verdienen? Om zo de server deels terug te betalen? Ik had gedacht aan een eigen website te maken en met paar ads geld te verdienen.
Heeft iemand nog goede ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

gameserver, done! :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
Hoeveel kun je ongeveer vragen voor een gameserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 22:53

DefLite

Why so serious?

Je vraagt of iemand van tweakers om een goed idee aan jouw te "geven" waarmee geld kan worden verdiend? Denk je niet dat als mensen dat hadden dat ze het lekker zelf zouden doen?

Bedenk maar iets waar jij denkt dat mensen behoefte aan hebben en gooi er adds op :x

Zoveel krijg je niet voor gameserver, vooral niet als je uberhaupt maar 1 server hebt, praktisch alle gameserver providers hebben een geautomatiseerd systeem dat op een server de boel uitrolt.
Terwijl jij alles handmatig zult moeten wat veel meer tijd(geld?) kost.

[ Voor 33% gewijzigd door DefLite op 25-05-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hangt er van af wat voor OS je hebt, hoeveel slots e.d.

check de prijzen maar eens op i3d

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
Hoe weet je hoeveel slots je kunt draaien?
Een goede calculator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Als je niet weet wat je er mee wilt doen, zet em dan gewoon thuis neer en niet ergens in een datacenter, zonde van je geld...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Wat voor server is het en wat voor ervaring wil je ermee opdoen? Je kan er wel zoals hierboven staat een gameserver van maken, maar die zijn er al vrij veel en rijk zal je er niet van worden.
Een website maken is leuk maar om echt goed geld te verdienen met ads heb je toch echt bezoekers nodig.
En als mensen hier een goed iee zouden hebben om makkelijk geld te verdienen met een server denk je niet dat ze het dan zelf zouden doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Verhuren met VPS slots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 13:58

Tazzios

..

wat is er op tegen om hem thuis neerzetten en rommelen?

offtopic:
reactie van zwippie over eht hoofdgezien :z

[ Voor 38% gewijzigd door Tazzios op 25-05-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Tazzios schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:09:
wat is er op tegen om hem thuis neerzetten en rommelen?

offtopic:
reactie van zwippie over eht hoofdgezien :z
Jah, dat is inderdaad nog mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05 16:23
Ik weet niet van waar je in Belgie bent, maar ikzelf doe aan hosting/colocatie in belgie, als je meer info wenst stuur maar gerust een PM.

Als je je server onderbrengt in Nederland hou dan rekening met verplaatsingskosten wanneer nodig en/of remote support wat ook kan tellen als je het nodig mocht hebben. Bij een server gehost in je buurt vallen die kosten dan pakken beter mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Dat is inderdaad een goed idee. Misschien is het handig als de TS zijn specificaties met ons deelt. Dan is het makkelijker te vertellen, wat het beste voor de ts uitkomt 8)7

En daarbij komen er altijd nog kosten bij kijken, al wil je iets gaan hosten. Als je Webhostings wilt verhuren, moet je bijv. weer een Panel(DirectAdmin of Cpanel o.i.d.) hebben. En als je Game-servers wilt verhuren, is het weer handig om uitrol software onder beheer te hebben. Zodat het je geen uren(lees:geld) kost om een nieuwe game-server te installeren.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 329694 op 25-05-2010 14:37 . Reden: Uitgebreider ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
Wel een hele vage TS.

Wat voor server, waarom aangeschaft, welke opleiding, wat voor ervaring.

De manier waarop je hier met deze vragen komt geven mij de indruk dat de gekozen opleiding verre van de juiste is. Maar misschien kan je het alsnog toelichten. Zoals je nu overkomt had thuis kloten met een pentium 3/4 van de schroothoop danwel een VPS huren voor 10,- pm beter geweest.

Aan een server verdien je door deze te verhuren, op welke manier dan ook, als webhost, als vps host, als gamehost, als shell, als dedi bak en de klant laten doen wat de klant wil. Een website maken en ads plaatsen is niet geld verdienen met een server maar met een website.

[ Voor 47% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-05-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

Als je ervaring wilt opdoen over remote beheer kun je dat natuurlijk ook gewoon thuis doen, ding op je lan en klooien maar. Denk niet dat het makkelijk is om aan "een server" zomaar geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 11:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, een server om ervaring mee op te doen is natuurlijk prima, en goed, maar tenzij je een stevige server hebt gekocht kan je dat ding dus niet zomaar hosten en er mensen voor laten betalen om er iets mee te doen. Ik denk dat je de capaciteit van dat ding iets overschat.

Verder heeft dit 0,niets met Netwerken te maken.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.