ISDN issue Opensuse 11.2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb 2 ISDN kaarten in een server met Opensuse 11.2 als OS. Beide betreft het (volgens lspci) de "Cologne Chip Designs GmbH ISDN network controller [HFC-PCI] (rev 02)"
Deze zijn met yast2 ingesteld met de juiste landcode.

De HISAX driver is geladen.
D.m.v. minicom zou ik dan moeten kunnen bellen.
Heb deze ingesteld met ttyI0 en als opstartcommando: ATZ^M~AT&E0000000000^M~ATS18=1

Na AT&E staat bij mij het telefoonnummer van de lijn waar de ISDN kaart op aangesloten zit.

Als ik dan een nummer bel met ATD of ATDT, dan geeft deze "BUSY" aan.

Wanneer ik naar de kaart toe bel, zegt minicom "RING" met het nummer erbij, maar als ik wil opnemen met "ATA" zegt hij "NO ANSWER"

Dmesg geeft "isdn: contr0,ch0 cause: E001B" bij zowel bellen als gebeld worden en opnemen.

Als er maar 1 kaart in zit dan doet hij het ook niet.

Andere distributies kunnen niet op de Server worden geinstalleerd of geven alleen maar meer problemen met het instellen van ISDN.
Het gaat om een Proliant ML110.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Jean

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Heb je de ISDN-lijn al getest bijvoorbeeld door hier een simpel ISDN-toestel op aan te sluiten en te kijken of je wel lijn hebt?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De lijn zelf werkt. Als ik naar mijn kaart bel krijg ik response op mijn scherm met het nummer waarvandaan gebeld wordt. Ik kan alleen niet opnemen.
Tevens zit er al een telefoon op de lijn die steeds overgaat als ik mijn kaart bel.