Even snel want het is megadruk hier: ik zag net een minibug in m'n ondertitel. " ... " wordt " ... *rommel*. Lijkt me niet de bedoeling.
Daar zit inderdaad nog geen fatsoenlijke lengtecheck op behalve de karakterlimiet van het invoerveld zelf. Karakters die worden omgezet naar een entiteit geven dus een probleem ism het feit dat het databaseveld maar 30 bytes lang is...
Intentionally left blank
Bug;
"e;Come here, puppetboy!"e; = langer dan 30 chars, de bug is dat de lengtechecker te vroeg checked of de string in de db past. Hij doet het voor de converter, en zou het pas na moeten doen.
"e;Come here, puppetboy!"e; = langer dan 30 chars, de bug is dat de lengtechecker te vroeg checked of de string in de db past. Hij doet het voor de converter, en zou het pas na moeten doen.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Mijn bescheiden mening is dat de check prima is. Immers, " is gewoon één character. Een prima, prachtig mooi ASCII-character (0x22). Het is IMO dus ook een beetje "lullig" als je de users een ondertitel van 30 chars belooft, je een lange neus naar ze trekt als ze een volkomen normaal character gebruiken die toevallig intern naar een HTML-entity omgezet wordt. To be honest is het eerder een design-fout/bug dan simpelweg zeggen dat de check fout isKees schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:31:
Hij doet het voor de converter, en zou het pas na moeten doen.
Zelfs een 4-bytes UTF-8-character zou als één char moeten tellen, hoeveel bytes je ook hebt gereserveerd in je DB (design-flaw?)
[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 29-05-2010 15:40 ]
Ik vind dat het veld te klein is in de database, en dat hij voor conversie hoort te kijken of er niet meer dan 30 characters zijn ingevoerd. Vergelijkbaar met hoe we dat bij de signature doen sinds enige tijdKees schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:31:
Bug;
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Feit is dat er helemaal geen lengtecheck wordt gedaan. Het is een veld dat later is toegevoegd en geen 'native' ondersteuning heeft binnen React; daardoor zijn de controle-mogelijkheden op dat veld maar zeer beperkt.
Ik wil dit veld (en nog een aantal anderen) native naar de code trekken maar ben daar simpelweg nog niet aan toegekomen...
Ik wil dit veld (en nog een aantal anderen) native naar de code trekken maar ben daar simpelweg nog niet aan toegekomen...
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()