Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353274

Topicstarter
Beste mede-tweakers :)

Op dit moment zit ik met een klein probleem betreffende een stabiele internetverbinding op de bovenverdieping van mijn huis. Om het scenerio te verduidelijken zal ik een korte inleiding geven betreffende mijn situatie. Op dit moment maak ik thuis gebruik van een draadloze verbinding d.m.v. een WRT610N in combinatie met een WUSB600N receiver. Op de beneden verdieping van mijn woning levert dit geen problemen op, sterker nog, het werkt geheel perfect. Maar op mijn bovenverdieping daarentegen is het niet al te rooskleurig! :(

Het plafond wat tussen de beneden en boven verdieping inzit is namelijk nogal dik, wat resulteert in een geval waarbij het draadloze signaal boven niet optimaal is, en ik mijn receiver in een rare houding op de grond moet positioneren om maar een redelijk signaal te ontvangen. Bekabeling naar boven toe is een hel, omdat op de een of andere manier de kabels echt muurvast zitten in het plafond en geen centimeter te verschuiven zijn en er ook geen mogelijkheid bestaat om er een extra kabel bij te plaatsen omdat het gewoon veel te krap is.

Wat is volgens jullie de beste oplossing om er voor te zorgen dat ik boven ook prima kan internetten? En dan heb ik een voorkeur betreffende een bedrade verbinding door bijvoorbeeld een extra accesspoint op mijn kamer die ik vervolgens weer door kan laten lopen via kabels.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326500

Je weet zeker dat het aan de dikke plafond ligt?
Al geprobeerd om in de router het kanaal te wijzigen van de frequentie? worth a try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 326500 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:37:
Je weet zeker dat het aan de dikke plafond ligt?
Al geprobeerd om in de router het kanaal te wijzigen van de frequentie? worth a try.
Jup, heb ik geprobeerd. Heb zelfs met Kismet en andere tools gekeken of er toevallig andere mensen in de straat waren die op dezelfde channel actief waren. Dit bleek niet het geval te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-07 13:48
Probeer inSSIDer eens. Een gratis pakketje waarmee je kunt kijken wat er allemaal bij jou un de buurt uitzend en op welk kanaal. Dan is het redelijk eenvoudig te bepalen welk kanaal de minste verstoring en dus het beste bereik zal geven. Antennes richten kan ook helpen, maar ja, dat is lastig met interne antennes. Als het met kanaalwisseling niet helpt kun je een extender plaatsen op een strategiesche positie.

Ik zie nu de reactie :-)
Een extender dus.

[ Voor 5% gewijzigd door buzzbuzz68 op 25-05-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:09
Er zijn natuurlijk meer opties. Zo kun je een repeater plaatsen die het signaal zal versterken, deze zal echter wel de snelheid halveren. Je kan ook internet via het electriciteitsnet (develo) proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
buzzbuzz68 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:55:
Ik zie nu de reactie :-)
Een extender dus.
En welke zou je me dan aanraden? :) moet in ieder geval een N extender zijn in dat geval, en eentje die gewoon prima samenwerkt met mijn WRT610N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Heb ze zelf ook beiden gehad (WRT610N en WUSB600N) en faalden ook bij mij over zo'n afstand. Als je hier kijkt voor de router en hier voor de stick is het nogal logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nivk schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:04:
Heb ze zelf ook beiden gehad (WRT610N en WUSB600N) en faalden ook bij mij over zo'n afstand. Als je hier kijkt voor de router en hier voor de stick is het nogal logisch.
Ik wordt niet echt veel wijzer van de grafieken omdat ik door de bomen het bos niet meer zie hehe :) maar zou je mij kunnen uitleggen wat dan precies het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Beiden hebben slecht ontvangst/bereik in de locaties vanaf D, deze locaties (D,E,F) zijn vergelijkbaar met jouw bovenverdieping probleem.
Selecteer bijvoorbeeld hier (aanvinken) de Netgear WNDR3700 en de WRT610N en klik dan op throughput vs. location.
Welke frequentieband gebruik je eigenlijk, 2,4GHz of 5GHz?

Een repeater kan een oplossing zijn, maar als het signaal wat deze zelf binnenkrijgt van de WRT610N al zwak is zal zijn verbindingssnelheid wellicht goed zijn (voor wireless clients verbonden met de repeater) maar zijn "internetsnelheid" niet, deze is immers zo snel/langzaam als de verbinding tussen 610N en repeater is. Het lijkt mij echter dat de verbinding tussen 610N en repeater beter zal zijn dan tussen de 610N en WUSB600N aangezien de WUSB600N gewoon niet zo'n goed bereik/ontvangst heeft. Zoals al aangegeven wordt de verbindingssnelheid (=niet internetsnelheid) pakweg gehalveerd voor clients die wireless verbonden zijn met de repeater.
Deze is wellicht een kijkje waard als repeater (WDS), eventueel kun je daar ook DD-WRT op draaien (redelijk stabiel) en dan heb je meerdere "Linking routers" opties.

[ Voor 61% gewijzigd door Nivk op 25-05-2010 13:53 . Reden: Extender/repeater/whatever/welke band? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aaa :) stuk duidelijker! Dank u voor de uitleg :)

De frequentieband die ik gebruik is 2.4Ghz puur omdat deze volgens mij beter performed op N netwerken. Op 5Ghz haal ik boven namelijk helemaal geen ontvangst. Het signaal dat ik in mijn kamer binnen krijg van de WRT610N is gering op de plaats waar mijn bureau staat, maar ik kan me herinneren dat toen mijn bureau nog aan de andere kant van mijn kamer stond (de plek waar dus nu mijn bed staat) het al een heel stuk beter is! (Lees 90% ontvangst mits ik mijn vorige ontvanger goed richte. Was een Sitecom WL-181, waarbij ik de antenne's achter op echt op de centimeter goed moest zetten.

Is de TL-WR1034N wel redelijk eenvoudig te configureren zodat hij wireless ontvangt en ook weer wireless door stuurt? Zoals ik uit de reviews heb kunnen lezen is de signaalsterkte die dat apparaat produceert behoorlijk goed! Dus wellicht is dit wel een uitkomst voor me! :)

Alvast bedankt maar weer!
Pagina: 1