Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 21:56
Ben weer een beetje hooked aan Civilization 2. Echter na installatie kwam ik er al gauw achter dat deze ouwe classic niet werkt op Windows 7 Home Premium (64bit).

Na wat gelezen te hebben kom zie ik dat Home Premium geen Win XP emulator heeft. Alleen de professional en Ultimate versie. Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eperium schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:15:
Ben weer een beetje hooked aan Civilization 2. Echter na installatie kwam ik er al gauw achter dat deze ouwe classic niet werkt op Windows 7 Home Premium (64bit).

Na wat gelezen te hebben kom zie ik dat Home Premium geen Win XP emulator heeft. Alleen de professional en Ultimate versie. Zijn er alternatieven?
Compatibiliteitsmodus XP al geprobeerd?
(ervanuitgaande dat het de XP-versie is en niet de Windows 3.1-versie :) )

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 25-05-2010 12:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Civ2 is dacht ik een DOS app, geen Win app. Je kan DOS box gebruiken in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:21:
Civ2 is dacht ik een DOS app, geen Win app. Je kan DOS box gebruiken in dat geval.
Civ2 is afaik sowieso een Windows-app, er is een Win3.1-versie en een XP-versie (als ik Wikipedia en Mobygames lees).

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 25-05-2010 12:23 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:31
Een andere optie is gebruik maken van bijv. VirtualBox ( www.virtualbox.org ) om een virtuele machine in te draaien, maar ik zou inderdaad eerst DosBOX proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
dos box eens proberen. Had inderdaad windows comptabiliteit al geprobeerd, maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Toch maar Civ3 besteld op steam. Werkt dus ook niet, maar gelukkig wel met comptabliteits mode.
Grappig is dat je de resolutie kan aanpassen. Speel het nu op 1980x1080.
Pagina: 1