Toon posts:

Proliant DL360 G3 Fanspeed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een DL360 G3 en dat ding maakt echt een klereherrie. Voor zover ik weet zijn er geen opties om de fanspeed omlaag te gooien behalve een BIOS update. Maar ik heb nog van die fan-weerstandjes.
Kan ik gewoon van die weerstandjes (die je voor desktop PC's kan kopen) tussen de fan en het mobo gooien? Of verkloot ik dan iets?

Server staat in de woonkamer en maakt me nu teveel herrie ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 10:07 ]

Verwijderd

Zelf vaak het geluid van een DL380 gehoord, en dat was vaak best luidruchtig.. als ik jou was zou ik lekker de bios updaten is niet veel werk! en dat hielp ook meesal wel op een DL380. Op de website bij Support gewoon even je servertype invoeren en daar staan de laatste update in de lijst.

Overigens in de bios zitten wel 3 opties voor de Fan speed ( kan ze even niet uit me hoofd benoemen:$ )

Mijn tip is gewoon een bios update proberen (zoals je zelf ook al aangaf)!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:05:
Ik heb hier een DL360 G3 en dat ding maakt echt een klereherrie. Voor zover ik weet zijn er geen opties om de fanspeed omlaag te gooien behalve een BIOS update. Maar ik heb nog van die fan-weerstandjes.
Kan ik gewoon van die weerstandjes (die je voor desktop PC's kan kopen) tussen de fan en het mobo gooien? Of verkloot ik dan iets?

Server staat in de woonkamer en maakt me nu teveel herrie ;)

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
en anders kan je echt wel gewoon die weerstanden ertussen gooien

ja, daag.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:20

lier

MikroTik nerd

Waarom heb je uberhaupt een 1U server in de woonkamer (in plaats van een veel stillere tower) ? Persoonlijk zou ik nooit met weerstandjes gaan vogelen, BIOS upgrade lijkt mij in ieder geval de eerste stap.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:36:
Waarom heb je uberhaupt een 1U server in de woonkamer (in plaats van een veel stillere tower) ? Persoonlijk zou ik nooit met weerstandjes gaan vogelen, BIOS upgrade lijkt mij in ieder geval de eerste stap.
Waarom? Omdat het kan :P
Mja, wordt vooral een LAN-bak om wat games + DHCP op te hosten. Maar zelfs dan is het wenselijk dat je er naast kan zitten en nog gewoon met iemand kan praten...