Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 19:35
Ik trek me hierbij de haren uit mijn hoofd. Ik ben diehard Windows Mobile fan, maar voor zoiets simpels als dit zou ik me toch bijna een iPhone kopen.

Ik wil dit:

- Thuis staat mijn PC aan tussen 8:00 en 0:00. Outlook checkt iedere minuut op nieuwe mail. Als ik achter mijn PC ga zitten, zie ik meteen de nieuwste mailtjes. Er wordt mail opgehaald van 4 POP-mailboxen. Outlook laat mailtjes een week op de servers staan, zodat ik het ook via mijn telefoon kan downloaden.
- Op mijn HTC HD2 wil ik van dezelfde mailboxen de mail ontvangen en kunnen versturen.
- Ik kom thuis en synchroniseer mij HTC HD2 met mijn PC. Verstuurde mail op mijn telefoon moet belanden in de Verzonden Items in Outlook. Mailtjes die ik heb ontvangen en gewist op mijn PC, moeten ook gewist worden op mijn telefoon. Kortom: ik wil ieder moment van de dag hetzelfde kunnen op zowel mijn PC als mijn telefoon, en het moet gewoon met elkaar synchroniseren als ik thuiskom.

Klinkt simpel en zou vandaag de dag gewoon moeten lukken toch? Nee dus.

Waar loop ik tegenaan:

- Als je Outlook met een Windows Mobile telefoon synchroniseert, wordt de inhoud van Outlook in de telefoon gezien als een "Outlook account". Verstuur je iets met dit account, komt het in de Outlook Postvak UIT. Pas bij synchroniseren met de PC wordt het mailtje in de PC gezet en de PC verstuurt het vervolgens. |:(
- Een tussenoplossing had ik op mijn vorige telefoon door alle 4 de mailaccounts los in te stellen. Ik had dan in totaal 5 accounts op mijn telefoon: 1x Outlook en 4x een POP-mail account. De telefoon kon ik zo instellen dat hij - net als in Outlook op de PC - de mailtjes een week liet staan. Guess what: op de HD2 (Windows Mobile 6.5) kan dit niet meer!! Je KAN niet meer instellen dat de telefoon mailtjes moet late nstaan op de server. What the...? Bijkomend probleem hierbij was, dat verzonden items enkel op de telefoon bleven bestaan.

Waarom is dit zo moeilijk?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Het is niet moeilijk, maar je moet wel begrijpen hoe de accounts werken. POP is maar voor één device tegelijk en dus wordt dat niet gesynchroniseerd zoals jij dat zou willen met dat Verzonden Items. De telefoon linken aan de computer is een synchronisatieverbinding, en synchronisaties lopen via het Outlook-account op je telefoon en dus verschijnen verzonden items niet in je POP maar in je Outlook-account.

De oplossing die jij zoekt in verband met het centraal beheren van meerdere postaccounts kun je zoeken in twee verschillende manieren: IMAP en Exchange.

Exchange is een dure oplossing maar dan heb je gewoon altijd een syncverbinding en komt alles terecht in je Outlook-account. Exchange haalt op de server dan alle mailtjes zelf op. Google biedt dit ook aan. Waarom haal je niet alle mail op met een enkel Google-account en sync je vervolgens je telefoon met Google? Google kan ook IMAP aan als je dat liever hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door DUX op 25-05-2010 12:22 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Kijk eens of je ook IMAP kan gebruiken bij je provider, dan ben je er in 1 stap.

Edit: Noes DUX, beetje snel editen he net als ik post. :+

Maargoed IMAP is de oplossing van je problemen. Eventuele kun je er voor kiezen om Exchange Small Business te draaien (als je het geld er voor over hebt :P) die je mail uit je POP boxen pulled en weer via IMAP aanbied. Of een linux doos in elkaar zetten met Courier-IMAP en daar je mail uit de POP boxes pullen.

[ Voor 70% gewijzigd door Noxious op 25-05-2010 12:27 ]

• Captain Pervert
Los van het feit dat ik behoorlijk thuis ben in het ali illegali circuit, want daar praat je over bij Exchange voor thuisgebruik, is het toch werkelijk waar ONGELOOFLIJK dat de enige goed werkende oplossing Exchange is, iets is wat normaliter alleen wordt gebruikt bij bedrijven van tientallen medewerkers?????

IMAP is niet een echt lekkere oplossing vrees ik, het gaat om 2 Ziggo accounts en 2 accounts bij twee van mijn websites (gehost bij zelfde hostingprovider). De kans dat zowel Ziggo als die hostingprovider IMAP ondersteunen lijkt me niet zo groot...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
DUX schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:20:
Waarom haal je niet alle mail op met een enkel Google-account en sync je vervolgens je telefoon met Google? Google kan ook IMAP aan als je dat liever hebt.
Kan Gmail niet enkel mail ophalen van andere Gmail adressen? Zoals Hotmail enkel mail kan ophalen van @hotmail en @live.nl adressen?

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:05

krietjur

Where am I?

Met Gmail kan je van alle accounts gewoon je mail laten binnenhalen, geen enkel probleem.

• Captain Pervert
Ik heb het nu voor elkaar dat Gmail van alle POP-accounts mailtjes ophaalt en een kopie laat staan (voor thuis).
Mjin telefoon haalt weer de Gmail-mailtjes op.
Werkt goed.
Het is alleen wel een erg suffe omweg en op mijn telefoon verzonden mailtjes komen op mijn PC niet in Verzonden Items terecht...

• DUX

DUX

Kom op, vent ;)

Je loopt lang genoeg rond om te weten dat je dingen best zelf kunt proberen, zoals even de instellingen in GMail doornemen en het dan ook instellen van je werkstation op GMail aangezien die alle accounts voor je beheert en misschien wel automatisch Verzonden Items synct.

En in de volledigheid van informatievoorziening: Exchange voor thuisgebruik is zoals ik al voorstelde en zoals je inmiddels weet dus niet de enige manier ("ONGELOOFLIJK"). Er is ook Exchange Hosting verkrijgbaar voor een relatief klein bedrag per maand. Vergeet vooral niet dat het synchroniseren van mail geen consumentenaangelegenheid is ;)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Vergeet vooral niet dat het synchroniseren van mail geen consumentenaangelegenheid is
Wat is dit nou voor rare aanname. Ik wil prive juist wel mijn mail synchroniseren met mijn mobiel.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DUX

DUX

Ik ook, hoor, maar de functie is vooral voor zakelijke gebruikers bedoeld. Hoeveel consumentengebruikers krijgen er nou enorme aantallen mail die ook nog 's op meerdere plekken tegelijk bijgehouden moet worden, vaak onder het mom van "ik moet het echt direct weten binnen enkele minuten als er een nieuwe mail is"?

Pagina: 1