[FreePBX] CallForwarding nadat telefoon niet is opgenomen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk 1 dag in de week bij een bedrijf in het MKB waar ze een VoIP-telefooncentrale hebben met FreePBX (of dit nu de naam van de interface is, of de echte centrale is mij nooit geheel duidelijk geweest, maar hoe dan ook..).

Ik heb het volgende 'probleem': Wanneer een lijn binnenkomt op telefoonlijn A en A deze doorverbind naar B zie je op B dat dit een doorgeschakeld nummer is via A. Dat werkt dus naar behoren.

Wanneer B zijn telefoon echter niet opneemt gaat hij weer terug A, daar is dan niet te zijn dat dit een lijn is die terugkomt maar ziet het er uit als een nieuwe lijn. Je begrijpt vast dat dit niet echt handig is wanneer je die persoon net zelf door hebt verbonden..

Ik hoor graag of jullie wat tips en tricks hebben om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je alvast verklappen dat FreePBX een GUI is voor Asterisk, een VoIP server pakket.

Misschien kun je op http://www.freepbx.org/ wat nuttige info vinden m.b.t. je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je :) Het is dan dus een configuratieprobleem in Asterisk die hopelijk kan oplossen door de FreePBX interface te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*