Je hebt eigenlijk wel gelijk he. How rude of me

Bij deze:
Ik heb een aantal vragen met betrekking tot de aanschaf van een geluidskaart voor mijn systeem. Het budget vind ik niet zo belangrijk want ik hecht nu eenmaal veel waarde aan goed geluid.
Allereerst mijn
huidige systeem: AMD Athlon XP 3200, ASUS A7N8X Deluxe (rev. 2.0), 2GB Geheugen, ATI Radeon 9600 PRO, Windows XP SP3. Het moederbord heeft een NVIDIA nForce2 ST chipset.
De situatie: Ik luister veel muziek (mp3) en hecht dan ook veel waarde aan geluid. Verder af en toe een game of film. Ik heb twee 2.1 speakersets aangesloten. De
Logitech Z-2300 en
Creative Inspire T2900.
De aansluiting: Het Creative set staat langs de PC en het Logitech set staat bij de TV. Het set bij de PC gebruik ik uitsluitend voor geluid van mijn PC. Het set bij de TV gebruik ik niet alleen voor de PC, maar ook voor digitale TV, DVD speler en Playstation. Het Logitech set is namelijk rechtstreeks aangesloten op een mengpaneel. En via
deze kabel is de PC weer aangesloten op het mengpaneel.
Via een soortgelijke plug als
deze heb ik de 3,5 mm aansluiting van het Creative set en de kabel die van het mengpaneel afkomt aangesloten op de lime-groene line-out uitgang van mijn pc. Vaak als ik muziek luister via de PC heb ik beide sets tegelijk in gebruik.
Mijn vragen: 1) Ik heb gehoord dat ASUS de beste geluidskaarten op de markt brengt voor het luisteren van muziek en films, klopt dit?
2) Is het de moeite waard om een geluidskaart aan te schaffen? Wetende dat ik veel waarde hecht aan goed geluid en een van mijn 2.1 speaker sets (Logitech Z-2300) een groot vermogen heeft. Of is mijn moederbord juist een zeer geschikt model en zal ik met een geluidskaart niet veel vooruitgaan en veel verschil merken?
3) Welke geluidskaart kan ik het beste aanschaffen als mij wordt aangeraden een geluidskaart aan mijn systeem toe te voegen? De Xonar DS, D1, D2, Essence ST? Moet ik uberhaupt op de introductie datum letten bij een geluidskaart volgens het "des te nieuwer des te beter" principe?
4) Zorgt de plug die in de line-out ingang steekt, en waarop de twee sets met 3,5 mm aansluiting zijn aangesloten, voor kwaliteitsverlies? Zo ja, zijn er geluidskaarten met 2x een line-out?
Alvast bedankt!