• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Goedenavond medetweakers,

Sinds begin 2010 heeft mijn moeder een nieuwe computer, die bestond voornamelijk uit onderdelen uit mijn oude computer. Dit zijn haar specs:

Intel Core 2 Duo E8400
MSI P45 Platinum
Kingston DDR2 (KVR800D2N5K2/4G)
Antec voeding (welke weet ik niet, als dat relevant is zoek ik dat wel even uit)
ATi 4650
In een Nox Media kast

Toen hij van mij was, (de CPU, MEM en het MOBO) is er nooit wat mee aan de hand geweest, maar nu is er sinds korte tijd veel mis mee.

Een tijdje geleden ging hij niet aan, het moederbord gaf aan dat het geheugen kapot was, ik heb er een reepje uitgehaald en toen deed hij het weer. Een paar weken verder gaf hij hetzelfde aan, toevallig had ik nog wat geheugen op zolder liggen en toen deed hij het weer. Ik vond het wel vreemd wat die dingen gaan eigenlijk nooit kapot...
Nu geeft hij aan dat de CPU kapot is! Dit kan toch haast geen toeval zijn?

Hebben jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen? Als jullie meer info nodig hebben moeten jullie het maar zeggen.

Alvast bedankt,

Thijs Mosterman

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Wat geeft hij aan dan???

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga gestructureerd testen. Mogelijk is het moederbord verrot, maar daar kun je alleen achter komen door te testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• chocolade-reep
@Mr.Joker Dat de CPU kapot is.

@gambieter Ik weet wat er kapot is, de CPU, ik wil eigenlijk alleen weten wat de oorzaak is, hoe kan ik dat via de troubleshooter oplossen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

chocolade-reep schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:12:
@gambieter Ik weet wat er kapot is, de CPU, ik wil eigenlijk alleen weten wat de oorzaak is, hoe kan ik dat via de troubleshooter oplossen?
Hoe weet je dat? Als het moederbord defect is, kan het ook aangeven dat de CPU niet goed is. Testen dus; meten is weten, gissen is missen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• chocolade-reep
Enig idee hoe ik ga testen, als ik naar dat geheugen kijk denk ik dat hij een nieuwe CPU accepteert maar voor hoe lang? Hoe moet ik gaan kijken wat het gene is die het kapot maakt, steeds iets vervangen, wachten tot het kapot gaat en kijken of het daar aan ligt?

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 22:00
CPU's gaan zelden kapot, eerste verdachte in dit geval is je mobo.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Pagina: 1