Toon posts:

fancontroller omgevingstemp-afhankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een fancontroller die rekening houdt met de omgevingstemp.
De standaard fancontroller zal proberen óók 's zomers de HD's af te koelen naar 30°.
Dat is onmogelijk als de omgeving al 30° is. Dus zullen de fans op 100% draaien ook als de HD's idle zijn.
De moderne cv (centrale verwarming) regelt ook zijn watertemp afhankelijk van de buitentemperatuur (en de warmtevraag).
Natuurlijk kan ik de gewenste temp op de fancontroller handmatig hoger zetten maar dat wil ik niet.
Kent iemand een fancontroller die rekening houdt met de omgevingstemp?

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 11:46
De Scythe Kaze Server's kunnen dit, met 4 fan's elk per sensor, of met de 3,5" versie die afgelopen week was geintroduceerd 2.

Verwijderd

Topicstarter
Dat Scythe ding kan dat niet.
Bovendien wil ik nog een eis toevoegen: hij moet ook met pwm kunnen regelen.

Verwijderd

Topicstarter
T-balancer is een geil apparaatje idd.
Maar ook die houdt volgens mij geen rekening met de omgevingstemp.
Heb het bedrijf al een mailtje gestuurd om te vragen hoe het zit.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
laat je hdd's gewoon gerust 38c worden dan..

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb antwoord van Mcubed.
Als de software weer eens onder handen word genomen zal hier iets mee gedaan worden.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
De buiten temperatuur is volgens mij onbelangrijk.
Dit is omdat je met de t-balancer(ik heb de oude versie) meerdere sensors hebt, die je in de pc kunt hangen waar je wilt.
De cpu fan had ik gewoon met speedfan geregeld.
De andere fans via balancer.
Je kijkt of er iets te heet word(dmv software heel heet laten worden cpu en gpu), dan zet je in een grafiek de fan snelheid tav de temp.
Dus je kunt de fan uit laten bij koude temp, dan bij de temp die jij wilt laat je de fan naar minimum snelheid gaan(wel de minimale opstart snelheid van de fan testen).
En bij hele hete pc laat je alles op de snelheid lopen zodat alles gekoeld word(dus ook testen in de hete zomer).
Indien je de pc niet gekoeld krijgt dan, fan harder laten gaan of meer fans plaatsen.

Dus ik zie geen reden om buiten temp te meten. belangrijk is de temp in de kast, want die wil je koelen.

[ Voor 5% gewijzigd door jan99999 op 27-05-2010 16:12 ]

Pagina: 1