Nieuw gebouwde PC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 00:02
Alle onderdelen zijn binnen *O*
Daarom vanmiddag mijn systeem in elkaar gezet wat er als volgt uitziet:

Antec NSK1480 behuizing + 350W voeding
Moederbord: Gigabyte GA-H55M-USB3
Intel Core i5 750
Scythe Big Shuriken processorkoeler
Western Digital WD15EARS 1.5TB harddisk
Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB harddisk
Kingston ValueRAM (2 * 2GB) DDR3
Plextor PX800A (overgezet uit oud syteem)
De onboard D-sub-aansluiting gebruik ik voor mn LCD scherm. Een externe videokaart heb ik niet.

Als ik het systeem aanzet gebeurt het volgende:

-Alle fans (inclusief CPU fan) gaan draaien
-Lampje van dvd brander gaat even aan en dan weer uit
-Op het moederbord zitten 4 phase LED's die ook even aan en uit gaan (2 groen, 1 oranje, 1 rood)
-Ik krijg geen beeld :{
-Een chassis speaker heb ik niet dus heb ik even een oudje los naast mn kast gelegd en ik een biepje wat ik met de biepcodes (van Award) niet kan thuisbrengen (klik hier om het te horen)

Ik heb ook al geprobeerd om kaal te booten (dus alle harddisks en de dvd brander losgekoppeld) en ik heb alle kabels op het moederbord 3x gecheckt maar ik kan nog niks vinden.

Ik heb geen idee wat er loos is. Wie kan me helpen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Al eens de CMOS gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Nee, maar dat zou toch niet moeten bij een splinternieuw gekocht moederbord van 2 dagen oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
1long, 2 short Video adapter error Either video adapter is bad or is not seated properly. Also, check to ensure the monitor cable is connected properly.

http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
edit: zie bovenstaande

Probeer eventueel even een andere aansluiting (DVI/HDMI).

[ Voor 74% gewijzigd door rodie83 op 24-05-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
rodie83 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:09:
edit: zie bovenstaande

Probeer eventueel even een andere aansluiting (DVI/HDMI).
Dan is het moederbord dus stuk?

DVI / HDMI heb ik geen kabels en verloopstukjes voor.

[ Voor 11% gewijzigd door nielsgeode op 24-05-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Probeer een ander PCI-E slot. Oh geen videokaart..

[ Voor 32% gewijzigd door WeeJeWel op 24-05-2010 22:12 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
edit: dikke bak bullshit van mij kant. Hieronder het echt juiste antwoord.

[ Voor 85% gewijzigd door rodie83 op 24-05-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
WeeJeWel schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:11:
Probeer een ander PCI-E slot. Oh geen videokaart..
De TS heeft een onboard kaart ;)

edit:
Beetje laat :X

[ Voor 6% gewijzigd door Death1ord op 24-05-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Volgens mij hetzelfde probleem als ik onlangs. Dat mobo heeft geen echte onboard graka. Dat werkt alleen met een i5 CPU die een grafische chip heeft. Maw niet met een i5 750, wel met bijvoorbeeld een i5 661

EDIT
>Jep, kijk even op de site van gigabyte:
*Onboard motherboard display functionality requires a processor with Intel Graphics Technology.

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=3308

En hier over je CPU i5 750
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_i5

[ Voor 55% gewijzigd door croontje op 24-05-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:14

Blord

Hello Kitty !

Ik kan croontje alleen maar bevestigen. Ik heb dit mobo ook en met mijn i3-530 geeft het perfect beeld.
Je moet een processor hebben met on-die GPU zoals de i3-530. De i5-750 heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
croontje schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:19:
Volgens mij hetzelfde probleem als ik onlangs. Dat mobo heeft geen echte onboard graka. Dat werkt alleen met een i5 CPU die een grafische chip heeft. Maw niet met een i5 750, wel met bijvoorbeeld een i5 661
Dit klopt want namelijk de I5 750 is van de Lynfield serie en alleen de I5 en I3 Clarkdale serie heeft een geintegreerde gpu. Overigens werken de Clarkdales alleen op de H55 moederboarden en niet op de P55 boarden maar dus op de H55 boarden zit GEEN grafische chip zoals hierboven ergens geschreven werd. Het enigste wat erop zit zijn de aansluitingen maar verder niets dus, en niet te vergelijken met eerdere boarden met onboard grafische chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
In feite heb ik dus 3 opties:

-Ander moederbord
-Andere processor
-Alsnog een grafische kaart kopen

Ik zit nu heel hard te denken voor het laatste te gaan (cool prices wil mn moederbord niet terugnemen)

Wat vinden jullie van deze kaart?
http://www.cdromland.nl/?...akers=TRUE&prodnum=173452

-Grote voorkeur voor passief gekoeld
-Kaart MOET low-profile zijn. De kast is namelijk een low profile desktopkast
-Eisen: moet voldoende zijn voor standaard windows gebruik, simpel fotobewerking en af en toe een filmpje kijken. 3D games worden er niet op gespeeld.

Als jullie andere / betere ideeen hebben hoor ik dat uiteraard ook graag! :)

[ Voor 6% gewijzigd door nielsgeode op 25-05-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:16
nielsgeode schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:11:
In feite heb ik dus 3 opties:

-Ander moederbord
-Andere processor
-Alsnog een grafische kaart kopen

Ik zit nu heel hard te denken voor het laatste te gaan (cool prices wil mn moederbord niet terugnemen)

Wat vinden jullie van deze kaart?
http://www.cdromland.nl/?...akers=TRUE&prodnum=173452

-Grote voorkeur voor passief gekoeld
-Kaart MOET low-profile zijn. De kast is namelijk een low profile desktopkast
-Eisen: moet voldoende zijn voor standaard windows gebruik, simpel fotobewerking en af en toe een filmpje kijken. 3D games worden er niet op gespeeld.

Als jullie andere / betere ideeen hebben hoor ik dat uiteraard ook graag! :)
Nee, je hebt maar 2 opties:
Een andere processor of een grafische kaart kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door R.E. op 25-05-2010 12:24 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09
Het was idd al langer bekend dat deze boardjes enkel onboard video hebben met een geschikte processor.
Jij had je idd iets beter moeten inlezen, ik snap dat ze idd de hardware niet willen terugnemen, maar netjes is het niet.

Gekocht via internet? Kan je dan geen gebruik maken van de koop op afstand bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Lumics schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:29:
Het was idd al langer bekend dat deze boardjes enkel onboard video hebben met een geschikte processor.
Jij had je idd iets beter moeten inlezen, ik snap dat ze idd de hardware niet willen terugnemen, maar netjes is het niet.

Gekocht via internet? Kan je dan geen gebruik maken van de koop op afstand bescherming?
Ik had me inderdaad beter moeten inlezen. Dom, maar nu niks meer aan te doen. En gekocht via internet op cool-prices.nl. De website zegt expliciet dat ze *alleen* spullen terugnemen binnen 7 dagen en in ongeopende verpakking. Ik heb geen tijd / zin om er teveel herrie over te maken, zeker niet als je voor 5 a 6 tientjes een mooie grafische kaart hebt.
R.E. schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:24:
[...]

Nee, je hebt maar 2 opties:
Een andere processor of een grafische kaart kopen.
Hoezo zou een ander moederbord geen optie zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door nielsgeode op 25-05-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
nielsgeode schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:56:
De website zegt expliciet dat ze *alleen* spullen terugnemen binnen 7 dagen en in ongeopende verpakking. Ik heb geen tijd / zin om er teveel herrie over te maken,
Ongeopende verpakking is onzin, 7 dagen klopt voor koop op afstand.
zeker niet als je voor 5 a 6 tientjes een mooie grafische kaart hebt.
Deze keer dus niet bij cool-prices. ;)
Waarom kies je trouwens voor een 1GB kaart?
Hier heb je een 1gb HD5450 voor een tientje minder. (lang leve de 'low profile' zoekoptie in de pricewatch :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Neem dan één van deze want 1GB ga je echt niet gebruiken op die kaart :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Mad Marty schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:28:
Neem dan één van deze want 1GB ga je echt niet gebruiken op die kaart :)
Hoeveel denk je dat je van het verschil tussen die kaarten gaat merken in dagelijks gebruik (bv photoshop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik denk zelf dat Coolprices eigenlijk verplicht is om of het board of de cpu om te ruilen want ze hebben uiteindelijk iets geleverder wat niet werkt. In jou geval zou ik eerder een RMA aanvragen en dan zullen ze zelf zien dat deze combinatie niet werkt en uiteindelijk toch jou een vervangend werkend moederboard of cpu moeten aanbieden. Vermeld er dan wel duidelijk bij in de RMA dat de onboard grafische aansluitingen niet werken en je het board expliciet alleen met de onboard grafische aansluitingen wilt gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Roel1966 op 25-05-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
nielsgeode schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:56:
[...]

Ik had me inderdaad beter moeten inlezen. Dom, maar nu niks meer aan te doen. En gekocht via internet op cool-prices.nl. De website zegt expliciet dat ze *alleen* spullen terugnemen binnen 7 dagen en in ongeopende verpakking. Ik heb geen tijd / zin om er teveel herrie over te maken, zeker niet als je voor 5 a 6 tientjes een mooie grafische kaart hebt.

[...]

Hoezo zou een ander moederbord geen optie zijn?
Omdat je dan nog steeds geen beeld hebt. De LGA1156 bordjes met onboard video gaan er allemaal van uit dat de GPU in hetzelfde package (het LGA1156 package) als de CPU zit. Aangezien er bij jou geen GPU in je package zit, lost een nieuw moederbord niks op. Je krijgt dan nog steeds geen beeld.

Enige optie blijft dus over om een andere processor met LGA1156 package en GPU te nemen of een losse GPU te kopen, waardoor de grafische aansluitingen op je moederbord niet werken.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13-09 09:43
Roel1966 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:48:
Ik denk zelf dat Coolprices eigenlijk verplicht is om of het board of de cpu om te ruilen want ze hebben uiteindelijk iets geleverder wat niet werkt. In jou geval zou ik eerder een RMA aanvragen en dan zullen ze zelf zien dat deze combinatie niet werkt en uiteindelijk toch jou een vervangend werkend moederboard of cpu moeten aanbieden.
Natuurlijk niet, zowel de cpu als het mainboard werken toch (gaan we van uit). Dat de combinatie niet werkt is TS probleem, dat hoef je niet op de winkel af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:54:
[...]
Natuurlijk niet, zowel de cpu als het mainboard werken toch (gaan we van uit). Dat de combinatie niet werkt is TS probleem, dat hoef je niet op de winkel af te schuiven.
Nou ik vind van niet want uiteindelijk werken de grafische aansluitingen niet en daarop zou ik blijven hameren bij Coolprices, want bij een product behoort alles te werken en niet maar de helft. Daarbij behoord de leverancier op zijn site duidelijk te vermelden wat wel en niet kan, en doen zij dat niet dan blijven zij in gebreke en niet de klant.

Op het moment dat zij dat wel erbij vermeld hebben dan is het idd de eigen schuld van de klant en kan je het niet op hun verhalen, maar in dit geval is het een bekend probleem. Toevallig dat mijn neefje bij mijn vaste pc-zaak ook hetzelfde aan de hand had en dat dus voor professionele mensen, maar die deden niet moeilijk en meteen board omgeruild.

[ Voor 21% gewijzigd door Roel1966 op 25-05-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Nielson schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:54:
[...]
Inderdaad. Als je een computer op maat wilt, dan moet je het of aan de winkel zelf vragen of naar een niet-internet winkel gaan om advies te vragen. Dit is cool-prices niet aan te rekenen en ze zijn, buiten de zichtperiode van 7 werkdagen niet verplicht iets terug te nemen....
Roel1966 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:08:
[...]

Nou ik vind van niet want uiteindelijk werken de grafische aansluitingen niet en daarop zou ik blijven hameren bij Coolprices, want bij een product behoort alles te werken en niet maar de helft. Daarbij behoord de leverancier op zijn site duidelijk te vermelden wat wel en niet kan, en doen zij dat niet dan blijven zij in gebreke en niet de klant.

Op het moment dat zij dat wel erbij vermeld hebben dan is het idd de eigen schuld van de klant en kan je het niet op hun verhalen, maar in dit geval is het een bekend probleem. Toevallig dat mijn neefje bij mijn vaste pc-zaak ook hetzelfde aan de hand had en dat dus voor professionele mensen, maar die deden niet moeilijk en meteen board omgeruild.
De grafische aansluitingen zullen waarschijnlijk wel werken. De mensen bij cool-prices gaan er van uit dat je weet wat je koopt.
Als je dat niet weet, dan moet je niet in een internetwinkel kopen of je eerst goed inlezen. Dit is nog steeds niet de schuld van Cool-prices.
Daarnaast staat er op de gigabyte site: "Onboard motherboard display functionality requires a processor with Intel Graphics Technology." Daarnaast staat er iets over on die GPU vermeld bij het product op de site. Het is echt niet te verwijten aan cool-prices.
Een voorbeeld: Moederborden geven aan SLI te hebben, of Crossfire, maar er staat niet bij dat je dan 2 of meer grafische kaarten nodig hebt. Is imho hetzelfde....

[ Voor 61% gewijzigd door R.E. op 25-05-2010 15:26 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dat de grafische aansluitingen niet werken komt omdat je het product niet op de voorgeschreven manier gebruikt (dus met een cpu met igp), niet omdat deze defect is. Een ander bord met H55 chipset zal 't namelijk ook niet gaan doen. Als klant heb je zelf ook een onderzoeksplicht. Het zou de winkel sieren om de cpu terug te nemen uit coulance, maar kan me goed voorstellen dat ze hier niet om staan te spingen omdat ze 'm niet meer als nieuw kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:14

Blord

Hello Kitty !

nielsgeode schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:11:
-Andere processor

Verkoop die i5-750 quad-core cpu. Die is duidelijk overkill voor wat je eisen zijn.
Koop in plaats een i3-530, je houd nog geld over en je hebt meteen een GPU bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Wat ik hier niet vermeld heb (omdat ik eerst vond dat het er niet toe doet), maar ik nu wel moet vermelden is dat ik bij cool-prices een compleet systeem zonder CPU besteld heb. De CPU die ik wilde (core i5 750) was niet direct leverbaar en die heb ik bij een andere webshop besteld.

In ieder geval ga ik maar gewoon voor 4 tientjes een losse videokaart kopen, is wel de makkelijkste oplossing. Ik heb ook geen zin om weer alles uit elkaar te halen en mn mobo te vervangen als je ook in 3 minuten een videokaart geplaatst hebt.

Edit: ik heb hier nog een systeem staan met dit (Asus P5KPL-VM) moederbord. Volgens de specificaties zit er 1x een PCIe x16 op.

Volgens mij zou deze kaart daar dus gewoon in moeten passen.

Nu ik toch bestel denk ik dat ik er maar twee bestel maar voor de zekerheid vraag ik het hier eerst even....

[ Voor 34% gewijzigd door nielsgeode op 25-05-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
nielsgeode schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:30:
Edit: ik heb hier nog een systeem staan met dit (Asus P5KPL-VM) moederbord. Volgens de specificaties zit er 1x een PCIe x16 op.

Volgens mij zou deze kaart daar dus gewoon in moeten passen.

Nu ik toch bestel denk ik dat ik er maar twee bestel maar voor de zekerheid vraag ik het hier eerst even....
Kan je gerust erop zetten en dat moet werken op die Asus P5KPL-VM, maar let er wel even op dat je de onboard grafische chip in het bios uitschakeld want soms kan dat nog wel eens conflicten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Het wordt steeds "leuker"

Eergisterenavond heb ik gemaild naar cool-prices en ik heb nu pas antwoord. Ze schrijven:
Beste Niels,

Het moederbord heeft on-board vga / dvi.
Het zou dus niets uit moeten maken dat de i5-750 geen GPU heeft. U zou altijd beeld moeten krijgen.
Ik verwacht dat er dus een defect zal zijn.

U kunt alvast een nieuw moederbord bestellen via onze website. Dan moet u wel alvast een RMA aanvragen voor dit moederbord.
U kunt het moederbord dan aanvragen als Niet tevreden. Dan storten we het aankoopbedrag op uw rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
nielsgeode schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:28:

Eergisterenavond heb ik gemaild naar cool-prices en ik heb nu pas antwoord. Ze schrijven:
[...]
Dat klopt dus gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Dnomaid schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:32:
[...]

Dat klopt dus gewoon niet.
Dus een nieuw moederbord aanvragen is verspilde moeite en zonde van de verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
Roel1966 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 02:08:
[...]
Dit klopt want namelijk de I5 750 is van de Lynfield serie en alleen de I5 en I3 Clarkdale serie heeft een geintegreerde gpu. Overigens werken de Clarkdales alleen op de H55 moederboarden en niet op de P55 boarden maar dus op de H55 boarden zit GEEN grafische chip zoals hierboven ergens geschreven werd. Het enigste wat erop zit zijn de aansluitingen maar verder niets dus, en niet te vergelijken met eerdere boarden met onboard grafische chip.
Roel verklaarde reeds waarom ...

De betreffende medewerker verwart de klassieke on-board videotechnologie met de nieuwe Intel technologie. Vroeger was het zo dat er effectief een grafische chip op het moederbord zat, nu zit die technologie mee in de chip gebakken (dat is niet zo bij de i5 750, wel bij de overige i3 en i5). Het moederbord heeft dan nog wel een video-aansluiting nodig, in dat geval spreken ze van onboard video nu.

Dit verhaal geldt overigens enkel voor de Intel processoren, niet voor AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Dnomaid schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:39:
[...]

Roel verklaarde reeds waarom ...

De betreffende medewerker verwart de klassieke on-board videotechnologie met de nieuwe Intel technologie. Vroeger was het zo dat er effectief een grafische chip op het moederbord zat, nu zit die technologie mee in de chip gebakken (dat is niet zo bij de i5 750, wel bij de overige i3 en i5). Het moederbord heeft dan nog wel een video-aansluiting nodig, in dat geval spreken ze van onboard video nu.

Dit verhaal geldt overigens enkel voor de Intel processoren, niet voor AMD.
Duidelijk :)
Hoe zit het dan met de core i7 processoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
Zelfde als met de 750, geen gpu ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
nielsgeode schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:28:

[...]
En dat is dus waarom ik zei van stuur een RMA naar Coolprices want ze hebben je simpelweg een niet werkend product geleverd zoals die mederwerker al zelf schreef. Alleen dus weer minder dat ze schrijven dat je een ander moederboard mag uitzoeken want daarmee is je probleem nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Voor me ouders een pc gebouwd met een H55M chipset en precies hetzelfde probleem gehad. Ik had hier een i7 en was er vanuit gegaan dat deze de IGP had, mijn fout.

Hier wat meer informatie: http://www.techzine.nl/re...tel-clarkdale-review.html

IGP (Intel Graphics Processor o.id.) zit dus alleen op de I5-6xx series en I3-5xxx (clarkdales)

Ik heb bij Afuture nog wel vermeld dat het handig is hier op te letten aangezien dit voor veel mensen onduidelijk zal zijn. Liever problemen voorkomen dan genezen lijkt mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Viper® op 27-05-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Uiteindelijk toch maar besloten een videokaart (Radeon HD5450) gekocht en gemonteerd. Het werkt :D Bedankt voor jullie hulp!

Heb alleen wel een ander probleem nu, geen idee of ik daar een nieuw topic voor moet openen of niet dus eerst post ik het hier maar even.

Ik maak gebruik van een Logitech Cordless Desktop Comfort. Deze heeft een zender aangesloten op de USB poort. Als ik mijn pc aanzet start ie automatisch (zoals het hoort). Met F12 krijg je het boot menu (om bv van CD te booten) en met END kom je in Q-flash. Als ik de laatste 2 dingen wil werkt mijn toetsenbord daarna niet meer, heel iriitant natuurlijk. Met een (oud) PS/2 toetsenbord werkt het wel gewoon.

Google en de tweakers-search hebben nog niks opgeleverd. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Thanx
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Heb je in de bios USB Legacy/Keyboard Support aanstaan (ws onder Integrated Peripherals)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Nielson schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:22:
Heb je in de bios USB Legacy/Keyboard Support aanstaan (ws onder Integrated Peripherals)?
USB Controllers: Enabled
USB Legacy Function: Enabled
USB Storage Function: Enabled
Onboard USB 3.0 Controller: Enabled

Dit is wat ik kan vinden :)
Pagina: 1