Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Waarom een nieuwe tv?
Momenteel bezitten we een 3 jaar oude 82cm Philips LCD. Hier ben ik redelijk tevreden mee, op twee kleine ( :X ) punten na, namelijk:
1. Er zit sindskort een vlek in beeld. Dat wil zeggen, het lijkt alsof de achterplaat intern daar naar achter is gegaan. De kleuren zijn daar veel donkerder
2. Er staat over het gehele scherm ingebrand: MUZIEK (ja, het is een LCD tv). Maar 4 weken lang elke dag +- 14 uur dat op het scherm, is toch ingebrand.

Gezien nu het WK eraan komt en ik die toch wel normaal wil volgen hebben we besloten een nieuwe tv te zoeken.

Eisen:
- €850 of lager
- 40 tot 46 inch groot (als het kan 42)
- Full HD
- Minimaal 3 HDMI aansluitingen
- Minimaal 1 SCART aansluiting
- Liefst LED gebruikt, maar niet per se nodig
- Mat scherm, behuizing maakt niet uit
- Goede kijkhoek

Mooi Meegenomen:
- Internet erop
- DLNA
- Ambilight (alleen als het uitgeschakeld kan worden)
- Fysieke aan/uit knop, niet alleen standby

Opstelling nu:
Aan de TV komt te zitten:
- Satelliet Ontvanger (met vele HD Kanalen >:) ) (HDMI)
- Surround set (HDMI)
- Soms een DVD recorder (SCART)
- Nintendo Wii (SCART)

Woonkamer Lay-out:
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/152/vdav.png

Wat wil ik ermee gaan doen?
- Ik kijk veel Discovery (science, HD, normale en living)
- WK kijken en sowieso veel voetbal (Eredivisie live)
- Soms met de Wii een spelletje
- Binnenkort mogelijk een blu-ray speler erbij (of popcornhour)

Welke mogelijkheden heb ik gevonden tot nu toe:
#ProductPrijs
1LG 42SL9000€ 788,-
2Philips 42PFL8404H€ 788,-
3Samsung UE40C5100€ 829,-

Waarom deze keuzes?
1) De LG heb ik gekozen omdat deze het goede formaat heeft, de tweakers review er positief over was en het een goede prijs heeft. Het grootste nadeel is het spiegelende scherm en daarom valt deze eigenlijk al af. maar ik wil hem nog wel onthouden voor de zekerheid
2) De Philips heb ik gekozen vanwege de ambilight, de scherm grootte, de positieve reviews en zijn uiterlijk. Het nadeel van deze is de trage werking van het menu, maar aangezien ik nooit zal zappen via de tv, is dat niet erg in mijn ogen. Ook heeft deze een fysieke aan/uit knop.
3) Deze zag ik vandaag in een Wehkamp email langskomen en blijkt ook normaal in mijn prijs catergorie te vallen. Deze heeft LED (alleen aan de rand) in gebruik en ziet er ook erg mooi uit (mooi dun). Nadeel is het scherm formaat en de 50Hz beeld.

Conclusie/Vraag
Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Philips tv. Nu vraag ik jullie of dit een goede keus is of dat jullie betere tv's weten. Ik ben van plan om deze/komende week een tv te gaan kopen, dus laat jullie licht er maar over schijnen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Aangezien kijkhoek een belangrijk punt in je eisen is zou ik ook eens naar de nieuwe Panasonic schermen kijken, die schijnen op dat punt goed te scoren. Ik heb zelf een Samsung led-lcd en de kijkhoek daarvan is nogal matig kan ik je verzekeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
jasjenl schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:59:
Aangezien kijkhoek een belangrijk punt in je eisen is zou ik ook eens naar de nieuwe Panasonic schermen kijken, die schijnen op dat punt goed te scoren. Ik heb zelf een Samsung led-lcd en de kijkhoek daarvan is nogal matig kan ik je verzekeren...
De Samsung kijkhoek is bij de versie in mijn slaapkamer ook niet best, maar dat het zoveel bij zoveel modellen van samsung is wist ik niet.

De kijkhoek is idd belangrijk, maar ik heb een geluk. Mijn moeder ziet het verschil niet zo snel. Ze ziet bv ook geen verschil tussen 576i en full hd :o

De panasonic modellen heb ik doorzocht net en daar kwam deze uitrollen: pricewatch: Panasonic Viera TX-L42S20. Morgen eens verder naar gaan uitzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 24-05-2010 23:14 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder dat ik al te diep er op in ga zou ik voor de LG kiezen. Ik vind dat LG een prima prijs/kwaliteits verhouding heeft en daarnaast vind ik persoonlijk het design van de SL9000 erg mooi. De TV's die je hebt geselecteerd zijn natuurlijk allen geschikt om HD series of films af te spelen wat jou grote wens is als ik dat zo lees :)

Dat de Samsung slechts 50 Hz heeft maakt bij een LED TV niet zo heel veel uit. Ze kunnen hier min of meer op bezuinigen door de techniek zelf. In werkelijkheid zal dus de LED TV altijd nog een beter beeld geven dan een LCD TV. Toch ben ik in dit geval niet zo weg van de keuze voor de LED TV. Je zit toch in het lage segment van de LED TV's en mocht je hier echt voor willen gaan zou ik iets dieper in de buidel tasten voor een dergelijke aanschaf. Je hebt dan immers ook iets in huis waar je best een beetje trots op mag zijn :)

De Philips lijkt mij ook een prima keuze naast de LG. Ik zou dan ook persoonlijk de keuze gaan laten vallen tussen deze 2 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker voor de Panasonic gaan! Nog nooit mankementen mee gehad. Laat staan LG en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

De SL9000 van LG heeft een belabberde kijkhoek (edge-led zonder enige vorm van prisma's en dergelijke). Dan zou je dus met een beugel aan de slag moeten om die 45 graden zitpositie te overbruggen.

De 8404 van Philips is slecht leverbaar, hier komen de 05 series voor in de plaats, maar zijn voorzien van edge-led. Philips doet het nog best redelijk in de 05 series, maar de kijkhoek blijft vervelend. De 8404 zou een optie zijn als je deze nog kan scoren!

De Samsunc C5100 heeft een mooi beeld, maar is ook weer voorzien van edge-led. Ik moet eerlijk toevegen dat de Samsung hier echt een optie zou zijn, ware het niet dat er bij snelle bewegingen best wel wat storingen waar te nemen zijn. het paneel kan het prima aan, maar de processor duidelijk niet. Wel lastig met snelle bewegingen.

Ik zou zeggen, ga nog eens kijken in de winkel en vraag desnoods of ze iets van voetbal aan kunnen zetten, of iets anders met snelle bewegingen. De Philips zal je verbazen!

Zonder je budget mee te rekenen: de 9664 van Philips is helemaal een plaatje. 200Hz, 1ms, prima kijkhoek. Eigenlijk de grote broer van de 8404.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
De LG valt eigenlijk al af vanwege het glanzende scherm. Dit heeft mijn laptop ook en om ook 's avonds mijn hoofd telkens te zien, wordt ik niet vrolijk van ;)

Bij philips is de 05 serie dus voor 2010-2011 seizoen als ik het goed begrijp. Dan is de pricewatch: Philips 42PFL5405H ook nog een keus. Nieuw model (zonder LED) en iets grotere kijkhoek dan de 8404. Kan er alleen geen reviews van vinden, dan maar een zaak zoeken die hem heeft staan.

De 9664 is idd een juweeltje, maar ook ruim buiten mijn budget. Als ik vorige maand geen dSLR had gekocht, was het een idee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Vanavond bij de Makro geweest om eens rond te kijken en een andere zeer mooi tv gezien. Hij is duurder dan de andere, maar ik kreeg te horen dat hij volgende week in de aanbieding is, dus dat scheelt veel. De tv is: pricewatch: Samsung UE40C6000 Echt een mooie tv, scherper dan de andere die er stonden en mooie kleuren. Enigste nadeel was toen ik net ging zoeken op internet, dat er problemen zijn met background bleeding bij deze tv. Wordt dus nog ff goed uitzoeken hoe erg het probleem is. De tv's waar ik voor ging kijken waren er geen enkele van, dus daar moet ik ook nog eens naar gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Laatste update:

Ik ga toch voor de pricewatch: Philips 42PFL8404H. Deze is komende week bij de Makro in de aanbieding voor 712 euro. De Samsung die in de aanbieding komt is er ook, maar die prijs is gedaald met een geweldige 20!!!!!! euro van 1069 naar 1047 euro :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Ik twijfel tussen de boven genoemde philips en een LG

Philips: 42PFL8404H
LG: 42SL9500

Waarom twijfel ik? Het design van de LG is gewoon prachtig, echter het glanzende scherm..
Iemand hier ervaring mee in een normale woonkamer met daglicht?

De LG heeft een hogerkleurcontrast op papier. (LG 3.000.000:1 vs Philips 80.000:1)
Wat is wijsheid?

[ Voor 33% gewijzigd door RVE_NL op 28-05-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren als u twijfelt over:

1) de kijkhoek
2) glanzende scherm (spiegel effect)
3) het design

Dan is de Panasonic L42D25 een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:19
wontcachme schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:06:
Laatste update:

Ik ga toch voor de pricewatch: Philips 42PFL8404H. Deze is komende week bij de Makro in de aanbieding voor 712 euro. De Samsung die in de aanbieding komt is er ook, maar die prijs is gedaald met een geweldige 20!!!!!! euro van 1069 naar 1047 euro :X :X
Dat is een mooie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 17:08
Heb je hem al gehaald?
Zo nee, overweeg dan eens een plasma:
http://www.koopjeskampioe...s&utm_campaign=kieskeurig

Zit "in de buurt van" je budget (930-950 ongeveer) en qua beeldkwaliteit en kijkhoek beter dan de LCD schermen die je noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Raymond schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:48:
Heb je hem al gehaald?

Zit "in de buurt van" je budget (930-950 ongeveer) en qua beeldkwaliteit en kijkhoek beter dan de LCD schermen die je noemt :)
Nog niet gehaald. Morgenvroeg gaat de aanbieding in dus ik sta om 7 uur bij de Makro op de stoep (HorecaCard FTW). Kan ik op mijn gemak ff rondkijken nog.

Waar ik met plasma bang voor ben is het inbranden. Sommige schuiven om de paar minuten met het beeld, maar bij de meeste is dat niet echt te vinden of ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik volg nu heel actief het panasonic topic en inbranden is iets waar de laatste jaren bijzonder veel vooruitgang is geboekt. Als jij gewoon tv kijkt, hoef je echt niet bang te zijn voor inbranden. Misschien als je dezelfde stunt uithaalt als met je huidige LCD tv, dan wel, maar bij normaal gebruik, brandt een plasma niet in.

't is wat last minute, dus ik kan me goed voorstellen dat je morgen lekker naar de Macro kart, maar je kan vanavond je nog wel ff vermaken in het panasonic plasma topic, dan kan je lezen wat je gaat missen :P

[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:19
Raymond schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:48:
Heb je hem al gehaald?

Ik zie toch een iets hogere prijs: PANASONIC (1x)
TX P42G20 E 1049,-

En daarbij kan je voor dat budget beter een LED nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Kan toch eens gaan kijken naar de Panasonic bij de makro. Ze hebben ook het budget broertje volgens mij (TX P42G20) in de aanbieding morgen (voor 712 euro)
MaStar schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:10:
[...]

TX P42G20 E 1049,-

LED heb ik ook bekeken en daar kwam de eerder genoemde Samsung uit. De rest die ik heb gezien vond ik niet zo denderen qua kijkhoek.

[ Voor 55% gewijzigd door wontcachme op 31-05-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
MaStar schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:10:
[...]

TX P42G20 E 1049,-

Waar ik een linkje naar stuurde is de koopjeskampioen (betere winkel dan dat de naam doet geloven). Bij een aantal tv's zetten ze erbij dat je moet bellen voor de prijs (omdat'ie niet op voorraad is, of dagprijzen oid). Als je belt voor deze tv, krijg je een prijs in de orde van 950 euro te horen.
wontcachme schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:12:
Kan toch eens gaan kijken naar de Panasonic bij de makro. Ze hebben ook het budget broertje volgens mij (TX P42G20) in de aanbieding morgen (voor 712 euro)
tik je hier wel het goeie typenummer in?

[ Voor 22% gewijzigd door Raymond op 31-05-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Raymond schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:52:
[...]

Waar ik een linkje naar stuurde is de koopjeskampioen (betere winkel dan dat de naam doet geloven). Bij een aantal tv's zetten ze erbij dat je moet bellen voor de prijs (omdat'ie niet op voorraad is, of dagprijzen oid). Als je belt voor deze tv, krijg je een prijs in de orde van 950 euro te horen.

[...]

tik je hier wel het goeie typenummer in?
S20 ipv G20 (pricewatch: Panasonic TX-P42S20E). Ben nog niet helemaal gewend mijn laatste firefox addon (autocopy geselcteerde tekst)

[ Voor 8% gewijzigd door wontcachme op 31-05-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Om even in te haken op de kijkhoek issue, een plasma TV heeft daar geen last van.
Ik weet niet hoe het met de LCD schermen van tegenwoordig is, maar die hebben er toch wel wat last van.

Wij hebben thuis zelf deze beugel:
http://www.vogels.com/web...CDPLASMA-WALLSUPPORTC.htm
http://www.youtube.com/watch?v=A14dVtFq5YI

Ik zeg niet meteen dat je die moet kopen maar je kan er wel even over nadenken of je de TV plat aan de muur wilt hangen, of dat je hem aan een draaibare beugel wilt hangen.
Wel zo handig als je met een huiskamer vol het WK wilt kijken of met vrienden een Wii spelletje wilt spelen.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Vanochtend geweest en de Philips gehaald. Zit er sinds 10 uur vanochtend mee te spelen en ben nu compleet verliefd erop. DiscoveryHD = _/-\o_ _/-\o_. Schrok me alleen kapot toen ik net ff eredivisie live aanzette voor Ajax-Twente van een paar weken terug. Als je een overzichtshot had van het veld zag je rond de bal een waas en ook alle spelers waren een waas. Nadat ik ff andere instellingen heb geprobeerd is het al veel beter. Ik heb nu HD Natural Motion, 100Hz en Advanced sharpness uitgezet en dat is al veel beter.

Maar nu merk je het verschil ook. Eredivisie live SD zie je compleet geen gezichten door upscaling, ruis etc... en op eurosport HD zie je elk grassprietje staan. Gelukkig heb ik iets van 25+ HD kanalen, dus dat zal wel leuk worden :+

* wontcachme is tevreden over de tv. Nu kan alle plastic er echt af

Pagina: 1