Waarom een nieuwe tv?
Momenteel bezitten we een 3 jaar oude 82cm Philips LCD. Hier ben ik redelijk tevreden mee, op twee kleine (
) punten na, namelijk:
1. Er zit sindskort een vlek in beeld. Dat wil zeggen, het lijkt alsof de achterplaat intern daar naar achter is gegaan. De kleuren zijn daar veel donkerder
2. Er staat over het gehele scherm ingebrand: MUZIEK (ja, het is een LCD tv). Maar 4 weken lang elke dag +- 14 uur dat op het scherm, is toch ingebrand.
Gezien nu het WK eraan komt en ik die toch wel normaal wil volgen hebben we besloten een nieuwe tv te zoeken.
Eisen:
- €850 of lager
- 40 tot 46 inch groot (als het kan 42)
- Full HD
- Minimaal 3 HDMI aansluitingen
- Minimaal 1 SCART aansluiting
- Liefst LED gebruikt, maar niet per se nodig
- Mat scherm, behuizing maakt niet uit
- Goede kijkhoek
Mooi Meegenomen:
- Internet erop
- DLNA
- Ambilight (alleen als het uitgeschakeld kan worden)
- Fysieke aan/uit knop, niet alleen standby
Opstelling nu:
Aan de TV komt te zitten:
- Satelliet Ontvanger (met vele HD Kanalen
) (HDMI)
- Surround set (HDMI)
- Soms een DVD recorder (SCART)
- Nintendo Wii (SCART)
Woonkamer Lay-out:

Wat wil ik ermee gaan doen?
- Ik kijk veel Discovery (science, HD, normale en living)
- WK kijken en sowieso veel voetbal (Eredivisie live)
- Soms met de Wii een spelletje
- Binnenkort mogelijk een blu-ray speler erbij (of popcornhour)
Welke mogelijkheden heb ik gevonden tot nu toe:
Waarom deze keuzes?
1) De LG heb ik gekozen omdat deze het goede formaat heeft, de tweakers review er positief over was en het een goede prijs heeft. Het grootste nadeel is het spiegelende scherm en daarom valt deze eigenlijk al af. maar ik wil hem nog wel onthouden voor de zekerheid
2) De Philips heb ik gekozen vanwege de ambilight, de scherm grootte, de positieve reviews en zijn uiterlijk. Het nadeel van deze is de trage werking van het menu, maar aangezien ik nooit zal zappen via de tv, is dat niet erg in mijn ogen. Ook heeft deze een fysieke aan/uit knop.
3) Deze zag ik vandaag in een Wehkamp email langskomen en blijkt ook normaal in mijn prijs catergorie te vallen. Deze heeft LED (alleen aan de rand) in gebruik en ziet er ook erg mooi uit (mooi dun). Nadeel is het scherm formaat en de 50Hz beeld.
Conclusie/Vraag
Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Philips tv. Nu vraag ik jullie of dit een goede keus is of dat jullie betere tv's weten. Ik ben van plan om deze/komende week een tv te gaan kopen, dus laat jullie licht er maar over schijnen.
Momenteel bezitten we een 3 jaar oude 82cm Philips LCD. Hier ben ik redelijk tevreden mee, op twee kleine (

1. Er zit sindskort een vlek in beeld. Dat wil zeggen, het lijkt alsof de achterplaat intern daar naar achter is gegaan. De kleuren zijn daar veel donkerder
2. Er staat over het gehele scherm ingebrand: MUZIEK (ja, het is een LCD tv). Maar 4 weken lang elke dag +- 14 uur dat op het scherm, is toch ingebrand.
Gezien nu het WK eraan komt en ik die toch wel normaal wil volgen hebben we besloten een nieuwe tv te zoeken.
Eisen:
- €850 of lager
- 40 tot 46 inch groot (als het kan 42)
- Full HD
- Minimaal 3 HDMI aansluitingen
- Minimaal 1 SCART aansluiting
- Liefst LED gebruikt, maar niet per se nodig
- Mat scherm, behuizing maakt niet uit
- Goede kijkhoek
Mooi Meegenomen:
- Internet erop
- DLNA
- Ambilight (alleen als het uitgeschakeld kan worden)
- Fysieke aan/uit knop, niet alleen standby
Opstelling nu:
Aan de TV komt te zitten:
- Satelliet Ontvanger (met vele HD Kanalen
- Surround set (HDMI)
- Soms een DVD recorder (SCART)
- Nintendo Wii (SCART)
Woonkamer Lay-out:

Wat wil ik ermee gaan doen?
- Ik kijk veel Discovery (science, HD, normale en living)
- WK kijken en sowieso veel voetbal (Eredivisie live)
- Soms met de Wii een spelletje
- Binnenkort mogelijk een blu-ray speler erbij (of popcornhour)
Welke mogelijkheden heb ik gevonden tot nu toe:
# | Product | Prijs |
1 | LG 42SL9000 | € 788,- |
2 | Philips 42PFL8404H | € 788,- |
3 | Samsung UE40C5100 | € 829,- |
Waarom deze keuzes?
1) De LG heb ik gekozen omdat deze het goede formaat heeft, de tweakers review er positief over was en het een goede prijs heeft. Het grootste nadeel is het spiegelende scherm en daarom valt deze eigenlijk al af. maar ik wil hem nog wel onthouden voor de zekerheid
2) De Philips heb ik gekozen vanwege de ambilight, de scherm grootte, de positieve reviews en zijn uiterlijk. Het nadeel van deze is de trage werking van het menu, maar aangezien ik nooit zal zappen via de tv, is dat niet erg in mijn ogen. Ook heeft deze een fysieke aan/uit knop.
3) Deze zag ik vandaag in een Wehkamp email langskomen en blijkt ook normaal in mijn prijs catergorie te vallen. Deze heeft LED (alleen aan de rand) in gebruik en ziet er ook erg mooi uit (mooi dun). Nadeel is het scherm formaat en de 50Hz beeld.
Conclusie/Vraag
Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Philips tv. Nu vraag ik jullie of dit een goede keus is of dat jullie betere tv's weten. Ik ben van plan om deze/komende week een tv te gaan kopen, dus laat jullie licht er maar over schijnen.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)