Hier snap ik nou geen @#* van....

Pagina: 1
Acties:

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het volgende:
Ik had 2x 128mb 100mhz geheugen draaide bijna stabiel op 133mhz (af en toe vastlopers) Dus ik 2x 128mb 133mhz geheugen kopen, resultaat hij boot niet eens, loopt al vast bij "updating escd" Dus ik allebei de dimmen apart proberen: werkt wel op 133mhz!
Voor de duidelijkheid: op 100mhz werkt het wel! (en ook op 124mhz)
Ik snap er dus nix van?
Waarom draait 2x 100mhz geheugen beter als 2x 133mhz geheugen?!?!

sys:
P3-450
Abit BE6 (BX)
2x 128 mb
rest boeit niet..

Please help!

Grtx

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

misschien is dat geheugen kapot ofzo? Terug gaan naar de winkel voor nieuwe..

Verwijderd

Ondersteunt je mamabord wel 133 Mhz RAM.???

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Geheugen is wel goed..en nee BX ondersteund officiceel geen 133mhz.

Ik heb ook wat meer info..Heb ze net op een Asus P2B geprobeerd..en die deed het wel goed.MAAR alleen met bios instelling op:

8ns
Cas latency 3T
Ras To Cas 3t
precharche time 3T
Dram idle time 10T

Nou kan ik om mijn Abit alleen maar CAS latency en Ras to Cas invoeren..de rest niet :(
En ik dacht nog wel dat de BE6 het overclockersboard was...valt dus ook weer tegen :(

Iemand nog een tip hoe ik em aan de praat kan krijgen?

ThnX

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Asus P2B roeleert.
Lees ook maar 'ns benchmarks, vooral met geheugen is 't 'n topper. Ben heel blij met dit bordje. Geen irritant gemier met BIOS-overklokmenuutjes die toch maar weer even terugsprongen op de oude instellingen omdat je Speed error hold vergeten was uit te zetten en dan springen ze toch ineens zomaar weer terug. Word ik doodmoe van :(
Doe mij maar liever 'n blokkie jumpers, dan stel ik 't in en kijk ik offie werkt. Lekker makkelijk :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b