Toon posts:

hoe zie ik welke pc's verbonden zijn via lan?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.405 views

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik zit met een probleem.

vroeger heb ik altijd op 1e verdieping gewoond. sindskort ben ik verhuisd naar de 2e appartement.
mijn modem en router zitten nog steeds op 1e verdieping. ik connect via wirless. in mijn vorige woning is er iemand anders ingetrokken (waar dus de modem en router staan). deze persoon kan onmogelijk via wirless met mijn router verbinding maken, omdat ik de router met een password heb beveiligd. wel kan ik hij gewoon via LAN verbinding maken. is er een mogelijkheid om te zien of hij via mijn router verbonden is?? over 2 weken kan ik mijn modem en router naar benden halen , dus naar mijn woning, dan ben ik van het probleem af. maar nu wil ik toch zien of hij stiekem via lan (dus ethernetkabel in de router steekt en in zijn pc om te kunnen internetten. dus hoe kan ik dit checken??

alvast een grote dank.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 17:13
Inloggen in de webinterface en dan kijken bij het LAN gedeelte naar de DHCP leases.

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-02 17:08
ik gebruik zelf cisco network magic pro want deze ziet er mooi uit makkelijk instelbaar en zo
deze kan je binnen halen om even te gebruiken op proef en later betalen

en anders zijn er genoeg andere gratis tools die je netwerk af kan zoeken

zo als
Network Stumbler
Smartsniff
angryipscanner
ipscan
softperfect-netscan

maar kan je geen log aan maken in je router?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nielson schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:15:
Inloggen in de webinterface en dan kijken bij het LAN gedeelte naar de DHCP leases.
Dit, of Look@LAN gebruiken om je IP range af te scannen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens, maar hoe log ik op webinterface?

Verwijderd

http://<IP van je gateway>/

Verwijderd

Topicstarter
http://192.168.1.1/StatusLan.htm dan klik op dhcp client table. ik zie enkel met zelf verbonden via wirless.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:41:
bedankt jongens, maar hoe log ik op webinterface?
Als je dat niet weet dan vraag ik mij af over welk paswoord je het hebt dat deze persoon niet weet? Het inlog paswoord van de router of het paswoord voor je wireless?

Als het standaard inlog username/password voor je router niet is veranderd en deze persoon kan via een LAN kabel het internet op kan hij net zo goed inloggen op je router en je key voor je wireless bemachtigen natuurlijk.
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:45:
http://192.168.1.1/StatusLan.htm dan klik op dhcp client table. ik zie enkel met zelf verbonden via wirless.
Dan ben jij de enige op dat moment die verbonden is met de router, wellicht is er ook een history log of zoiets dergelijks die wat meer informatie geeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Nivk op 24-05-2010 20:49 . Reden: nieuwe post ]

Verwijderd

Topicstarter
webinterface term kende ik niet. maar ik snap al wat je bedoelt, de webinterface van mijn router, daar kan ik gewoon wel inloggen en het password is reeds veranderd.

sorry, ben maar n noob,

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 19:44
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:45:
Dan is er geen andere computer via DHCP aangesloten. Misschien heeft die andere computer een vast IP. Dan moet je alle adressen tussen 192.168.1.1 en 192.168.1.254 pingen. Krijg je als het goed is alleen response van je eigen computer. Anders is er nog iets aangesloten.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom allemaal pingen? Gewoon een van de hier genoemde scan programma's gebruiken en dan vind je hem zeker als hij verbonden is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:54:
Waarom allemaal pingen? Gewoon een van de hier genoemde scan programma's gebruiken en dan vind je hem zeker als hij verbonden is.
Als de bewuste netwerkclient wenst te reageren op ICMP pakketjes wel.. Anders kom je er niet achter door een pingsweep uit te voeren.

Met een beetje clientfirewall kan een client zich in je bedrade netwerk bevinden zonder dat je hem kunt vinden.

Het enige wat dan rest is kijken of er vreemde pakketjes op jouw ethernetkaart binnenkomen met behulp van wireshark o.i.d.

[ Voor 24% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 24-05-2010 21:11 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gok dat die wel wilt reageren ;) Standaard pc's zijn vaak niet eens uitgerust met goede firewalls.

[ Voor 50% gewijzigd door Tsurany op 24-05-2010 21:14 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Waarom vraag je eigenlijk of je kan zien of hij verbonden is? Waarom vraag je niet hoe je kan voorkomen dat zo iemand kan verbinden?

antwoord: mac-adres.

Verwijderd

Topicstarter
haha ik heb de dief te pakken, hij is verbonden met zijn pc. ik ga direct naar boven om een appeltje te schillen met hem. grrrrrrrrrrrrr

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-02 17:08

allure

Titaan fase 2/3

Is het geen mogelijkheid om gewoon een UTP-kabel naar je eigen verdieping te trekken?

• NLMarcel194
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:20:
haha ik heb de dief te pakken, hij is verbonden met zijn pc. ik ga direct naar boven om een appeltje te schillen met hem. grrrrrrrrrrrrr
mooi zo snel op gelost dus dan weet je het ook weer voor de volgende keer :P

is nooit leuk natuurlijk als iemand op je internet zit zonder te vragen

maar ja voor sommige mensen is alleen vragen al heel moeilijk

Verwijderd

Topicstarter
update,
toen ik boven aankwam, had hij stiekem de utp kabel eruit gehaald. grrr. ik heb gelijk mijn modem en router meegenomen, nu zul je denken dta ik zonder internet zit? nou eigenlijk wel, maar toevallig is er in de buurt een wirless ( onbeveiligd) dus ben stiekem aan t snoepen van zen internet. had t liever niet gedaan, maar kan nu echt niet anders. morgen telenet bellen om dit te fixen.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

LOL, dus je word boos omdat iemand ongevraagd aan je verbinding zit en vervolgens doe je het zelf bij iemand anders? :X

[ Voor 9% gewijzigd door allure op 24-05-2010 22:47 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:45:
update,
toen ik boven aankwam, had hij stiekem de utp kabel eruit gehaald. grrr. ik heb gelijk mijn modem en router meegenomen, nu zul je denken dta ik zonder internet zit? nou eigenlijk wel, maar toevallig is er in de buurt een wirless ( onbeveiligd) dus ben stiekem aan t snoepen van zen internet. had t liever niet gedaan, maar kan nu echt niet anders. morgen telenet bellen om dit te fixen.
Dus je doet nu hetzelfde als waar je je buurman van betichtte? ;)
Beetje meten met twee maten, niet?

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 24-05-2010 22:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus omdat iemand iets bij jou doet wat je absoluut niet wilt doe jij dat maar gewoon bij een ander terug? Dat is wel heel erg walgelijk gedrag.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Nu doe je precies hetzelfde als je buurman waar je op tegen bent dus in principe ben je net zo slecht bezig als hem. In een woord gewoon walgelijk dit :r

Wat ik zou doen was gewoon de lan poorten uitschakelen aangezien je zelf toch alleen maar gebruik maakt van wireless. Weet alleen niet of dat mogelijk is in je router en anders gewoon het mac adres eventueel blokkeren.

[ Voor 5% gewijzigd door bobsquad op 24-05-2010 22:51 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-02 19:01

D4NG3R

kiwi

:)

^
Dus als iemand van jouw internet snoept is het een probleem.. maar als jij van iemand anders internet niet?

Kom op zeg.. dit vind ik een behoorlijk achterlijke actie

(Wat u niet wil, wat u niet geschied. doe dat ook een ander niet)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:45:
update,
Dus je doet nu het zelfde wat hij bij jouw deed....

Geef router ander IP
Zet DHCP uit
Static IP op je laptop

En hij kan er lastiger op omdat hij zijn netwerk niet goed in kan stellen.

Verwijderd

Ja je bent hier niet om een topicstarter onderuit te halen maar heb te helpen. Dat hij inlogt op iemand anders onbeveiligd wireless is tog helemaal niet raar, dat had jij en ik ook gedaan wanneer we zonder internet zouden zitten.

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:48:
Nu doe je precies hetzelfde als je buurman waar je op tegen bent dus in principe ben je net zo slecht bezig als hem.

Wat ik zou doen was gewoon de lan poorten uitschakelen aangezien je zelf toch alleen maar gebruik maakt van wireless. Weet alleen niet of dat mogelijk is in je router en anders gewoon het mac adres eventueel blokkeren.
oei, wist niet eens dat dit mogelijk was grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

• bobsquad
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:50:
Ja je bent hier niet om een topicstarter onderuit te halen maar heb te helpen. Dat hij inlogt op iemand anders onbeveiligd wireless is tog helemaal niet raar, dat had jij en ik ook gedaan wanneer we zonder internet zouden zitten.
Lees even TS wil dat NIEMAND op zijn netwerk komt maar TS doet het ZELF wel dus in een woord toch gewoon walgelijk.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-02 19:01

D4NG3R

kiwi

:)

Dit klopt, maar dan ga ik wel eerst naar de buurman toe om te vragen of het voor een weekje kan... en ik zou dit NIET doen na zo'n actie als de TS'sses...

(Boos worden als iemand van hem internet gebruikt.. maar daarna zelf ook zonder toestemming internet gebruiken van een nader)

Wat een walgelijke actie..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
jullie reageren allemaal boos, maar kan nou echt niet de hele nacht zonder verbinding zitten, bovendien ist maar voor even, is het mogelijk om die persoon een bericht te sturen dat ik gebruik maak van zijn verbinding ?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het is gewoon raar als je spul weg haalt omdat iemand op zijn netwerk zit. Maar het zelf wel bij een ander doet...
En iedereen geeft opties om het op te lossen. Maar daar doet hij weinig mee. Er zijn zoveel mogelijk heden om te zorgen dat iemand niet op jouw netwerk kan:

MAC filtering
Lan porten uit zetten
etc.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Je kunt toch gewoon je eigen spulletje weer aansluiten en eventueel de buurman aansluiten met een gecapte verbinding? Welke router heb je?

• bobsquad
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:52:
jullie reageren allemaal boos, maar kan nou echt niet de hele nacht zonder verbinding zitten, bovendien ist maar voor even, is het mogelijk om die persoon een bericht te sturen dat ik gebruik maak van zijn verbinding ?
Kun je het je voorstellen wat jij niet wil doe je wel bij een ander. Mocht je weten van wie die verbinding is vraag je het en anders zou ik gewoon afblijven van die draadloze verbinding en laat nou eerlijk zijn een nacht zonder internet is niet zo'n ramp het is geen eerste levensbehoefte |:(

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 09:30
@jahetischris: In dit geval wel, want dit is gewoon hypocriet gedrag waar ik van walg. Bovendien is inloggen op een onbeveiligd wireless netwerk strafbaar.

Verwijderd

Topicstarter
allure schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:54:
Je kunt toch gewoon je eigen spulletje weer aansluiten en eventueel de buurman aansluiten met een gecapte verbinding? Welke router heb je?
ik heb alles eruit gerukt. dus weer aansluiten zo moeilijk gaan.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sowieso een beetje raar. Alsof je gaat verhuizen en je zitbank achterlaat, en dan boos wordt dat hij een keer op je bank gaat zitten? :P

Zet je spullen in je eigen huis of spreek iets af over samen delen en samen betalen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
D4NG3R NL schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:49:
^
Dus als iemand van jouw internet snoept is het een probleem.. maar als jij van iemand anders internet niet?

Kom op zeg.. dit vind ik een behoorlijk achterlijke actie

(Wat u niet wil, wat u niet geschied. doe dat ook een ander niet)
Sorry hoor maar TS heeft een vorm van beveiliging op zijn eigen draadloze netwerk en kan alleen zijn UTP niet uitzetten of beveiligen maar heeft zijn mede bewoner dit duidelijk verboden te gebruiken.

De oplossing die hij nu heeft gevonden is een (mogelijk bewust) onbeveiligd netwerk waar hij blijkbaar gebruik van kan maken. Dat hij ongevraagd gebruik maakt van een onbeveiligd netwerk zonder hier misbruik van te maken is hem toch niet echt kwalijk te nemen toch?
Sommige routers hebben zelfs een optie om dit soort gast toegang bewust aan te bieden. En sommige mensen/bedrijven bieden nou eenmaal de internet toegang via hun access point kosteloos en zonder voorwaarden aan. Bovengenoemde reacties zijn daarom volgens mij niet geheel terecht.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-02 15:35
De buur wist ook niet dat het niet mocht, als ik goed gelezen heb. Dus waarom is de TS nu zoveel beter dan? Had dan ter plekke afspraken er over gemaakt en was zelf door blijven internetten op je eigen verbinding. Verder snap ik ook niet helemaal waarom meneer zo woest wordt over het gebruik van "zijn" internet. Ik snap dat hij het niet prettig vindt, maar afspraken over zoiets moeten toch gemaakt kunnen worden.
Ik denk dat de buur iig niet zat te wachten op een modem en router in zijn huis, als hij daar geen gebruik van zou mogen maken.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
ik had met hem afgesproken dat hij de helft gaat betalen, maar meneer vind het te duur en heeft mij geen cent betaald. dus ik heb nu alles eruit gerukt, morgen telenet bellen om dit te fixen in mijn appartement. betreft de draadloos verbinding die ik nu gebruik, tis enkel voor deze nacht, noodgeval.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan nog, gewoon afblijven. Jij hebt jou zaakjes niet in orde en iemand maakt misbruik van jou internet wat jij niet fijn vind. Echter als jij het bij een ander doet is het prima omdat het een noodgeval is?

• NLMarcel194
hoelang speelt het dan ? dat verhaalt je dat je dacht dat hij je internet gebruikt

misschien duurt het over schakelen misschien 1 a 4 dagen was het toch beter op gelost geweest als je alles even had laten liggen ook al vind je het niet zo ok maar nu naai je eigen ook een beetje

maar wel jammer dat je iemand anders ze internet moet gebruiken zo

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Een "noodgeval" die je zelf gecreeerd hebt...
Had de buurman dan niet 1 nachtje op je verbinding mogen leunen?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-02 15:35
allure schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:34:
Een "noodgeval" die je zelf gecreeerd hebt...
Had de buurman dan niet 1 nachtje op je verbinding mogen leunen?
Precies dat. Had niet zo impusief gehandeld en je had nu (gedeelt, dat wel) internet gehad. Nu ben je eigenlijk NOG ERGER dan je buurman. Sowieso vraag ik me af wat er zo belangrijk is aan 1 nacht internet, neem aan dat je niet je geld er mee verdient? Verdien je wel je geld er mee dan ben je nog veel dommer bezig.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
mag ik jullie eraan herinneren dat er in belgie datalimit word gehanteerd?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mag ik jou er aan herinneren dat jij nu dus iemand anders z'n datalimiet aan het opmaken bent?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:23

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mag ik julie eraaan herinneren dat jullie enorm offtopic gaan :(

Even zonder dollen, wat gij niet wilt dat u gebeurt, doe dat ook een ander niet. Het is niet netjes om gebruik te maken van een Open netwerk in de buurt, zonder dat daar expliciet toestemming voor is gegeven.
Daarintegen is het ook niet netjes om zomaar een kabeltje in een router te prikken zonder toestemming.

Had hem er gewoon op aangesproken. Dan was je wat mij betreft een stoerdere vent geweest dan nu.
Picaroon schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:58:
Bovendien is inloggen op een onbeveiligd wireless netwerk strafbaar.
Volgens http://blog.iusmentis.com...-op-4chan-niet-strafbaar/ is dat nog wel aan te vechten 8)7

Bovendien bevinden wij ons in NL, en de topicstarter in BE, en daar gelden andere regels :)

In ieder geval: Dit topic gaat op slot. Het initiele probleem van de topicstarter is opgelost, maar ik wil dit niet in een oeverloze discussie laten verzanden over de (i)legaliteit van de genomen acties.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.