Toon posts:

Slechte snelheid Tele2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

De afgelopen drie dagen heb ik een bar slechte verbinding via Tele2 ADSL.
Heb een abo van 4Mbit, maar kom niet boven de 0.5mbit. Upload is zelfs sneller dan mijn download....
Nog meer mensen met dit soort klachten in de buurt van Apeldoorn?

Groet,
Krabco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07
Trained je modem ook op die snelheden in? Alle interne bekabeling al nagelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:11:
Heya,

De afgelopen drie dagen heb ik een bar slechte verbinding via Tele2 ADSL.
Heb een abo van 4Mbit, maar kom niet boven de 0.5mbit. Upload is zelfs sneller dan mijn download....
Nog meer mensen met dit soort klachten in de buurt van Apeldoorn?

Groet,
Krabco
Hoeveel KB/s behaal je dan?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, alle bekabeling al nagekeken. Kabeltjes vervangen etc.etc. Het wil echter niet opschieten.
Laatste test van daarnet:
Download = 554 kilobit/sec
Upload = 844 kilobit/sec

Om te janken....gelukkig staat er nog een lijntje van de 'buren' open waarop ik kan meeliften. Anders was internet 'niet werkbaar'

grt.
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:13:
Trained je modem ook op die snelheden in? Alle interne bekabeling al nagelopen?
Wat bedoel je pcies met 'trained je modem ook op die snelheden in?'?

Groet,
Krabco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Op het moment dat je modem gestart wordt maakt deze connectie met het modem in de telefooncentrale. Hierbij wordt onderhandeld over de snelheid van de connectie op basis van oa kwaliteit en lengte van de telefoonkabel. Als het goed is kun je het resultaat van dit intrainen terugvinden in de webinterface vh modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Kan helaas niets terugvinden over 'intrainen' in de webinterface vh modem.
Enig idee waar dat zou kunnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ken zo het Tele2 modem niet. Is er geen status of informatie pagina, of een dsl gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, niets van dat alles.
Hier de laatste test :-(

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/824761040.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:00
Duik dan toch maar de modempagina op om daar te gaan zoeken. Veelal te bereiken via je gateway adres. Uiteraard hoort daar geen router tussen maar meet je dit gewoon rechtstreeks aangesloten op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Andros schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:05:
Duik dan toch maar de modempagina op om daar te gaan zoeken. Veelal te bereiken via je gateway adres. Uiteraard hoort daar geen router tussen maar meet je dit gewoon rechtstreeks aangesloten op het modem.
Bij een tele2 modem is nagenoeg geen informatie te zien voor de gebruiker helaas.
Heb je al eens geprobeerd om de modem even spanningsloos te maken voor een minuut? Dan zal de modem opnieuw connectie maken met het ADSL netwerk. Misschien dat hij dan zijn oude snelheid terug heeft.

Wat was de snelheid voordat je problemen had ?

[ Voor 4% gewijzigd door geforce5_guy op 24-05-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles reeds nagelopen, maar er is niets te vinden.
Nog 4 weken, dan zit ik op KPN Glasvezel, hopelijk bevalt dat beter.
Morgen die mensen van Tele2 maar eens bellen om uit te laten zoeken of er iets aan de hand is met mijn aansluiting én om mijn opzegging te regelen.....

thanks voor de moeite i.i.g.!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:11:
[...]

Bij een tele2 modem is nagenoeg geen informatie te zien voor de gebruiker helaas.
Heb je al eens geprobeerd om de modem even spanningsloos te maken voor een minuut? Dan zal de modem opnieuw connectie maken met het ADSL netwerk. Misschien dat hij dan zijn oude snelheid terug heeft.

Wat was de snelheid voordat je problemen had ?
Snelheid voor dit probleem was iets boven de 4Mbit.
heb de router wel 10 seconden spanningsloos gehad, dat is dus niet voldoende naar ik begrijp?
Moet echt een minuut zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw dieptepunt na 2 minuten spanning van de router afgehaald te hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/824797360.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PLaatje

Waarom woorden als een plaatje meer dan voldoende zegt...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Heb het ongeveer een maand geleden ook gehad. Eerst zou het aan onze bekabeling binnenshuis liggen, waar niks aan veranderd was, dus alles in orde. Dit doorgegeven aan de helpdesk. Na 1 week zou dan de monteur van KPN komen om de lijn na te meten. KPN zou daarover contact opnemen, dit is een halve week later gebeurd dan afgesproken. De monteur heeft de lijn gemeten, haalt perfecte snelheden. De monteur kon de tele2 helpdesk alleen niet bereiken, omdat het na 5en was. Het resultaat zou de volgende dag doorgegeven worden, waarna ik die dag de tele2 aan de telefoon zou kunnen verwachten. Dit heeft weer een halve week later pas plaatsgevonden.
Tele2 wacht dus opzettelijk met het contact opnemen, terwijl de resultaten al lang binnen zijn!
Uiteindelijk kwam de helpdesk tot de conclusie dat het modem kapot was. Dit vervangen zou door de tele2 monteur moeten gebeuren. Wij zagen de bui al weer hangen, dit zou wel weer een week gaan duren. Tele2 maar opgezegd en Ziggo aangevraagd, wij zagen het niet meer zitten met tele2. We hebben uiteindelijk 2 weken zonder werkend internet gezeten, totdat ziggo de (razendsnelle) oplevering voltooid had. Het is dus mogelijk om een nieuwe kabelverbinding op te leveren en modem te sturen in een kwart van de tijd die tele2 erover doet om een probleem niet te verhelpen!

Zo ga je toch niet om met je klanten!

In dit geval ging het om een plotselinge snelheidsvermindering (8 mbit naar 0,2 mbit) , maar de upload bleef hetzelfde. De verbinding viel ongeveer elke 5 minuten 2 minuten lang weg. Je kon dus echt niets meer doen.

We hebben overigens wel de laatste maand (opzegtermijn) niet hoeven te betalen. Ze wouden hun kapotte modem wel graag weer terug hebben! :P

Excuses voor deze rant, maar ik vrees dat dit het scenario is wat jou ook te wachten staat. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Dank voor je reactie. Ook ik ben bang dat bij mij hetzelfde gaat gebeuren, ben inmiddels al zover dat ik KPN Glasvezel heb besteld.
Grappig feit is mijn snelheid op dit moment....als vanouds:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/824875279.png

Ik ga morgen maar eens bellen en kijken wat ze zeggen!

Groet,
Krabco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Je ping is overigens nog wel veel te hoog, deze zou bij tele2 (tele2 heeft hogere pings dan andere providers) zo rond de 40-50 moeten zitten.
Pagina: 1