Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Z-5500 'locked' in standby

Pagina: 1
Acties:

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 23:39
Ik maak al een aantal jaren (3 a 4) met veel plezier gebruik van de Logitech speakerset z-5500.
Laatste tijd gaat het echter wat minder. Ik ben er zelf niet uit wat het probleem is, dus hier komen de feiten:

* Console gaat soms vanzelf in stand-by (rode led). Soms wordt het volgens mij veroorzaakt door een fout in de stream en dan kan ik de set gewoon weer aanzetten. Maar soms gaat de set niet meer aan. Dat wil zeggen het ledje wordt 1 a 2 seconden blauw maar gaat daarna weer op rood.

* Soms wordt het probleem opgelost door de stekker eruit/erin te doen. Maar meestal werkt het pas weer als ik een ander stopcontact gebruik (met verlengsnoer). Dit stopcontact zit wel op dezelfde groep. Met dit stopcontact heb ik het probleem nog niet ervaren. Als ik dan even later weer probeer met het oude stopcontact dan gaat de set wel weer aan. Dit gaat soms een paar dagen goed, maar onvermijdelijk dat hij er weer een keer mee stopt.
* Ik heb het standaard stopcontact nagekeken en niets raars kunnen vinden.
* De stopcontacten zijn niet geaard.
* Ik heb ooit een tikkeltje sterkere zekering in de box gedaan omdat een andere sterkte er om de haverklap uit vloog.
* Ik gebruik de set in de huidige setup al ruim 2,5 jaar. Hooguit af en toe inputs gewisseld of console verplaats. Subwoofer altijd zo gestaan in die tijd.
* Ik heb destijds het plopjesprobleem gehad en een nieuwe set gekregen van logitech.
* De set gaat in de probleemsituatie ook niet meer aan als ik alle inputkabels eruit haal.
* Ik denk niet dat het een warmte probleem is, de set kan gewoon uren doen zonder problemen, maar soms na 15 minuten al stoppen.

Al met al blijft het probleem dus beperkt tot dat ene stopcontact dus daar moet iets niet goed zitten zou je zeggen. Wie kan mij vertellen wat het misschien is en waar ik naar moet kijken? Ik heb 'm open gehad en even wat stof eruit geblazen. Het is mogelijk te aarden via de naastgelegen radiator indien het echt nodig is. En waarom blijft de set in standby???

Heb hierop gegoogled maar heb niet een identiek probleem kunnen vinden.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

contact met Logitech, zij hebben hier de meeste ervaring mee, ze hebben tevens een hele vriendelijke en behulpzame helpdesk

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 16:13

Sebazzz

3dp

Klopt, Logitech's customer service FTW. Ik denk aan een hardware probleem. Als het goed is kan je met Settings + Input de pod resetten, probeer dat eens.

Probeer ook een de LED easter egg, als dat niet werkt heb je denk ik een software probleem: http://eeggs.com/items/50873.html

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bulldock
Stond op het punt dat te doen bij de eerste keer dat dit gebeurde, totdat ik erachter kwam dat de set het dus wel deed in een ander stopcontact. Lijkt me niet echt dat de klantenservice daar wat mee kan... maar zal er eens een mailtje aan wagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bulldock op 24-05-2010 20:10 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59

SkyStreaker

Move on up!

Pascal.A schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:09:
Stond op het punt dat te doen bij de eerste keer dat dit gebeurde, totdat ik erachter kwam dat de set het dus wel deed in een ander stopcontact. Lijkt me niet echt dat de klantenservice daar wat mee kan... maar zal er eens een mailtje aan wagen.
Staat dat andere stopcontact op een andere groep? Zo nee, zou het, voorzichtig gezegd, een (beginnende) draadbreuk kunnen zijn.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Waarschijnlijk heb je de stekker andersom in het stopcontact gedaan (fase versus nul), dat kan verschil maken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bulldock
Ja stekker andersom heb ik ook geprobeerd in hetzelfde stopcontact. Dit leek eerst te werken, maar apparaat ging toch weer op standby.

Stopcontact is op zelfde groep (zie topicstart)
Wat ik niet snap: er is toch wel stroom of helemaal geen stroom? Niet zoiets als halve stroom dat hij niet aan gaat, maar wel standby?? En waarom is dit terwijl er verder niets gebeurd en ik rustig op de bank zit tv te kijken?

Kan er incidenteel misschien overspanning of zo zijn, dat de speakerset in een soort beveiliging op standby blijft?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Heb je mijn punten al geprobeerd? Pod resetten en kijken of hij reageert op de LED easter egg? Beiden procedures moeten in stand-by mode worden uitgevoerd, dus dat is geen probleem.

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 15:32
Een vriend van me heeft dit exacte probleem gehad. Bij hem werd de set, na contact met customer service, kosteloos vervangen :)
Het probleem zat hem volgens de klantenservice in een 'slechte printplaat' waar een bepaald elektrisch contactje te snel was versleten. Geen idee wat ik hiervan moet maken verder, maar weet zo iig wel uit te sluiten dat het aan jou stopcontact ligt ;)

Succes verder!

• Bulldock
Sebazzz schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:43:
Heb je mijn punten al geprobeerd? Pod resetten en kijken of hij reageert op de LED easter egg? Beiden procedures moeten in stand-by mode worden uitgevoerd, dus dat is geen probleem.
Heb de POD gereset vorige week. Sindsdien geen problemen meer gehad. Hoewel het wel vaker zo lang is goed gegaan heb ik nu goede hoop.
Bedankt voor de tip (en de rest voor de andere tips)
Pagina: 1