Toshiba sattelite p300d Processor temp extreem hoog

Pagina: 1
Acties:

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Allen,

Ik heb hier naast mij het laptopje van men zus, een toshiba sattelite pro p300d.
Als ze games speelde zoals Red alert 3 viel de laptop opeens uit en kreeg ze hem pas terug aan na het verwijderen van de batterij.
Nu heb ik met enkele temp programma's gechecked, en haar CPU temp is extreem hoog. deze ligt rond de 80-85°C idle.
de processor is een AMD Turion X2 RM 72 @ 2100 MHz

ik weet dat laptops niet ideaal zijn om te gamen, maar met alle grafics settings op low zou ie normaal dit spel easy moeten kunne spelen.

natuurlijk heb ik om te beginnen alle fans uitgekuist, maar dit helpt niet blijkbaar.

Enige ideën om dit op te lossen?

vriendelijke groeten,

Robin

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
Uit elkaar halen, nieuwe koelpasta en hup? :9
Nee, misschien kan je zo een laptop koelstand kopen?
Iets in deze aard:
Afbeeldingslocatie: http://www.vmart.pk/main/images/belkin-laptop-cooling-stand.jpg

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Hoe lang heb je de laptop al?
Ik denk namelijk dat er toch gewoon een hoop stof in zit, alleen niet in de ventilatoren, maar in de heatsinks, en dan tussen de vinnen daarvan. Kwestie van de achterkant van je laptop eraf schroeven, en met iets duns tussen de heatsinks het stof wegpriegelen.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• dlenstra
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36

dlenstra

....

Goede raad van Ghost Dog. Ik maak bij mij laptop ongeveer 1 keer per jaar de heatsink schoon. Voor de vinnen zit dan namelijk zo'n dikke laag stof dat er nauwelijks lucht door heen kan. Enige nadeel is misschien garantietechnisch. Om bij de vinnen te kunnen moet je vaak de hele heatpipe losmaken, dus van de CPU, southbridge en GPU. Ik vervang dan meteen overal de koelpasta.
Nog geen half uurtje werk en je laptop is je erg dankbaar. Scheelt idle een paar graden en het verschil is nog duidelijker te zien als de laptop belast wordt.