Ik heb een HD4870 1GB, maar als ik met een programma (everest en gpu-z) de temps uit lees dan krijg ik verschillende dingen van de GPU. Namelijk DispIO, MemIO en shader. Ik vraag me af welke temp nou echt van de GPU is, de grote chip waar de cooler op moet zeg maar. Een ander programma geeft nog Thermal Diode aan, deze heeft dezelfde temperatuur als MemIO.
Heb je er al een google zoektocht op losgelaten?
Ik denk dat de Thermal diode je gpu-temperatuur is, Wat je kunt doen is drie programma's draaien en kijken welke temperaturen en benamingen overeen komen. Overigens geeft Speccy (is gratis) hier prima weer wat de core temperatuur is van mijn videokaart.
Ik denk dat de Thermal diode je gpu-temperatuur is, Wat je kunt doen is drie programma's draaien en kijken welke temperaturen en benamingen overeen komen. Overigens geeft Speccy (is gratis) hier prima weer wat de core temperatuur is van mijn videokaart.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
De temp van je GPU staat ook in je CCC als je die hebt mee-geïnstalleerd met je drivers. Dan weet je zeker dat je de goede te pakken hebt.
De temp die in mijn CCC staat, is dezelfde temp als MemIO. Volgens mij is die temp alleen voor het geheugen, ik wil weten wat de temp van de core is (de grote chip). Deze waarde daalt ook als ik het geheugen minder zet in CCC.
Heb je al eens gekeken wat gpu-z geeft? Sorry te snel, ik zag niet onmiddelijk gpu-z.
Wat je kan doen is kijken welke temperaturen het meest beïnvloed worden door bepaalde load. Dus overclock je gpu en underclock je mem en doe een stresstest, vergelijk die met standaard snelheden en kijk ook even of je misschien omgekeerd kan werken, je gpu underclocken en je mem overclocken.
Edit: oppassen trouwens met het overclocken van de kaart, niet onmiddellijk de frequenties gaan verdubbelen natuurlijk, stapjes van 5-10MHz zijn veiliger.
Wat je kan doen is kijken welke temperaturen het meest beïnvloed worden door bepaalde load. Dus overclock je gpu en underclock je mem en doe een stresstest, vergelijk die met standaard snelheden en kijk ook even of je misschien omgekeerd kan werken, je gpu underclocken en je mem overclocken.
Edit: oppassen trouwens met het overclocken van de kaart, niet onmiddellijk de frequenties gaan verdubbelen natuurlijk, stapjes van 5-10MHz zijn veiliger.
[ Voor 97% gewijzigd door kluyze op 24-05-2010 18:55 ]
Als ik via CCC de memory clock naar onder doe, dan daalt de temperatuur met meer dan 10 graden die CCC aangeeft. Als ik de GPU clock naar boven of onder doe, gebeurd er niks met de temps.
En in de andere programma's die je getest hebt? Daar waar meer temperaturen weergegeven worden.
Denk er ook wel aan dat je moet stressen om verschil te zien. Idle gaat die gpu namelijk op een lage standaard frequentie werken die onafhankelijk van je over/underclock is. Dus alleen idle ga je niets aan de temp van de gpu mogen zien als je de frequentie aanpast.
Denk er ook wel aan dat je moet stressen om verschil te zien. Idle gaat die gpu namelijk op een lage standaard frequentie werken die onafhankelijk van je over/underclock is. Dus alleen idle ga je niets aan de temp van de gpu mogen zien als je de frequentie aanpast.
[ Voor 58% gewijzigd door kluyze op 25-05-2010 14:02 ]
Pagina: 1