Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilev90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-10-2023
Beste tweakers,

Ik heb problemen met mijn router, namelijk hij valt steeds uit op een onregelmatige interval.
Dit probleem doet zich al zo'n 3 maanden voor en er zijn al 4 verschillende monteurs langs geweest die het probleem niet hebben kunnen opsporen.

Wat er nou precies gebeurt is dat op een willekeurig moment de verbinding naar de router/modem verbreekt. Dit gebeurt bij alle computers (1 pc, 2 laptops).
Na een reset doet hij het weer. Probleem is alleen dat de interval nooit meer is dat 30 minuten, dus hij valt erg vaak uit.
Ik heb een abbonoment bij KPN, zij hebben monteurs gestuurd, onderdelen in datacenter vervangen maar probleem is er nog steeds.

4 verschillende routers geprobeerd, 2 verschillende splitters, nieuwe bekabeling, op verschillende electriciteit sockets aangesloten, niets helpt.

Ik wil nu van provider wisselen, is dit verstandig of zal dit probleem zich voort blijven doen?

Kan iemand mij hier mee helpen, het levert zeer veel stress op.

P.S.

Ik merk dat als ik op YouTube een filmpje op HD zet hij sowieso crasht..

Bij voorbaat dank,

Emile Verbunt

[ Voor 3% gewijzigd door emilev90 op 24-05-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JeRo3n92
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 21:03
he

wat nou als je de router er tussen uit haalt.
dus je pc direct op de modem aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilev90
Ik ga dat straks even proberen, dan edit ik deze post wel

EDIT:

Als ik mijn pc direct op het internet aansluit valt hij ook steeds uit

[ Voor 42% gewijzigd door emilev90 op 24-05-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 18:59

BHQ

Ja..

Als je nou eens begint met welk modem je hebt, dat zal al een stuk schelen.

Verder, wat is 'verbroken'? Schreeuwen de pc's dat de netwerkkabel niet meer erin zit of heb je gewoon geen internettoegang meer? Kan je nog wel naar de configuratiepagina van je router? (cmd openen -> ipconfig -> je gateway is je router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dit is in hetzelfde huis/netwerk als de problemen die je hier aangegeeft met Ziggo te hebben gehad? Wel erg toevallig, hoogstwaarschijnlijk ligt het dan niet aan de providers.

[ Voor 5% gewijzigd door Nivk op 24-05-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilev90
@ Jarpse:

Liksys WAG325N

Thomson TG787

We hebben een draadloos netwerk(wel zo handig met laptops) en de hele verbinding naar de router is weg.

Ik heb geen ip als ik met cmd ipconfig intoets: er komt alleen te staan: Medium Ontkoppeld

@ Nivk,

dat probleem is verholpen, er was iets met de alarminstallatie fout gegaan, daar hebben we een lange tijd na prima internet gehad, maar nu na 3 maanden weer gezeik.
Alle KPN Monteurs zeggen dat alles goed is geinstalleerd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 07:46
Het probleem lijkt dus in de verbinding te zitten.
Heb je ook al geprobeerd zonder splitter?
Je zou ook nog eens een fritzbox kunnen proberen, hierin kun je goed zoen hoe de kwaliteit van het signaal is, misschien zit er wel een probleem in de grondkabel naar jouw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilev90
de monteur had met een argus naar de verbinding gekeken en die was helemaal in orde, precies zoals het zou moeten zijn.

zonder splitter niet geprobeerd, mijn kabel die in de splitter gaat is ook te kort, die kan ik niet in een computer steken, zijn er verlengstukjes voor? dan koop ik die wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 18:59

BHQ

Zeker weten? Dat is een ADSL-router, en die Thomson doet ook DSL lijntjes..

Hoe is het aangesloten? De Thomson op een LAN poort van de WAG325N of heb je een tikfout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilev90
Jarpse schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:34:
[...]

Zeker weten? Dat is een ADSL-router, en die Thomson doet ook DSL lijntjes..

Hoe is het aangesloten? De Thomson op een LAN poort van de WAG325N of heb je een tikfout gemaakt?
nee, het is zeker geen tikfout.

en dat zijn de routers die ik heb gebruikt. kpn stuurde 3 van die thomson dingen op, maar die linksys werkt toch beter, maar alles is goed aangesloten zeggen 4 monteurs :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
emilev90 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:14:
Ik ga dat straks even proberen, dan edit ik deze post wel

EDIT:

Als ik mijn pc direct op het internet aansluit valt hij ook steeds uit
Dan lijkt het mij toch wel een probleem met je modem of het hele gebeuren voor het modem. Tenzij je pc ook niet normaal werkt op een ander netwerk, controleer anders nog even met je laptops of die direct aangesloten op het modem ook problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de modem gewisseld of ook de adapter van de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilev90
@ Nivk,

probleem doet zich voor met ook als ik geen draadloze verbinding heb, dan valt het internet alleen uit maar blijft er een LAN-verbinden. Op andere netwerken doen ze het prima.

Ik denk dat er iets voor me modem is aangezien ik nu al 4 modems heb gebruikt.

@ Joesoef,

ik heb modem en adapters gewisseld.
Pagina: 1