[IIS] Ik zelf kan IIS bereiken, anderen niet*

Pagina: 1
Acties:

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik gebruikte IIS om af en toe wat documenten online te zetten om die snel te delen met anderen.
Dit heeft altijd prima gewerkt, alleen sinds kort werkt het niet meer.

Als ik op mijn eigen PC naar de website connect, via mijn ip-addres werkt het prima, maar zodra iemand van buitenaf de website probeert de bereiken zegt IE8 dat de website niet kan worden geopend en dit:

Meest waarschijnlijke oorzaak:
•Voor bepaalde inhoud of bestanden op deze webpagina is een programma vereist dat momenteel niet is geïnstalleerd.

Ik heb geprobeerd IIS opnieuw te installeren, maar dit heeft niet geholpen, bovendien lijken de instellingen niet te veranderen, want toen ik het opnieuw had geinstalleerd stonden de oude websites er gewoon weer, ipv. de Default Website. Verder heb ik het toen op mijn laptop geprobeerd, waar ik nog nooit wat met IIS heb gedaan, maar daar heb ik hetzelfde probleem.

Ik gebruik overigens IIS7

Weet iemand wat hier aan de hand is of heeft mischien een oplossing.

Bedankt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Klopt de portforward in je router nog wel, gebruik je vaste ip's?

• Thomas254
Ja, ik heb een vast IP op deze PC en heb poort 80 geforward (de poort die gebruikt wordt door IIS).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"IIS Probleem" zegt helemaal niets over je eigenlijke probleem, maar ook voor mij is het gewoon niet helemaal duidelijk wat je probleem nu precies is.

Op welke manier probeer je te verbinden met de website - is dat gewoon met IE? En je zegt "als ik connect via IP address", hoe doen andere mensen dat dan? Is jouw externe IP address misschien gewijzigd?

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:12 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wat zeggen je IIS logs eigenlijk? zet desnoods eens de uitgebreide logging aan

You don't need eyes to see, you need vision

• Thomas254
elevator schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:26:
"IIS Probleem" zegt helemaal niets over je eigenlijke probleem, maar ook voor mij is het gewoon niet helemaal duidelijk wat je probleem nu precies is.

Op welke manier probeer je te verbinden met de website - is dat gewoon met IE? En je zegt "als ik connect via IP address", hoe doen andere mensen dat dan? Is jouw externe IP address misschien gewijzigd?
Ik heb nog even op een andere PC in hetzelfde netwerk getest, en via die PC kan ik ook niet verbinden, ik kan dus alleen via mijn eigen PC verbinding maken. Ik gebruik hiervoor mijn eigen IP (192.168.0.150). Mijn externe IP is verder ongewijzigd en vind ik dmv www.whatismyip.com.

Verder heb ik geprobeerd oude settings terug te zetten, helaas onthoud Windows maar de laatste 10 veranderingen, dus kan ik niet helemaal terug naar het begin. Met deze oude settings kan ik helemaal niet meer verbinden, ik krijg nu een error:
Service Unavailable

--------------------------------------------------------------------------------

HTTP Error 503. The service is unavailable.

Ik heb de settings dus maar weer terug gezet naar de meest recente. Is er geen manier om de settings terug te zetten naar de default settings? Bijv dmv de configuration files te deleten en dan IIS opnieuw te installeren? Of maakt Windows dan geen standaard confifuraite aan?

[ Voor 31% gewijzigd door Thomas254 op 30-05-2010 20:46 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

IIS bewaard zijn configs in enkele XML bestanden

http://www.iis.net/configreference

Als je echt terug naar default wil kan je natuurlijk de IIS roles verwijderen en weer installeren. Om je configs te backuppen tijdens het testen kan je met het appcmd commando backups nemen op de momenten dat je het nodig acht

http://learn.iis.net/page...g-started-with-appcmdexe/

al in je logs gekeken???

[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 30-05-2010 21:19 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Thomas254
Ok ik heb nu een clean install gedaan, alles is weer terug naar de default settings, ik moest nog een ander Windows onderdeel reinstallen om het te laten werken. In ieder geval is het nu weer werkend!

Wat het was weet ik nu niet maar het gaat erom dat het weer werkt. Bedankt voor de replies allen. :)
Pagina: 1