laptop valt uit na bewegen scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Enkele weken geleden heb ik mijn laptop naar mexico meegenomen.
Zoals de meesten waarschijnlijk weten is daar een andere stroomaansluiting en andere voltage. Na daar een paar keer te hebben gebruikt begon mijn laptop uit te vallen. Ik had niet door waardoor hij uitviel. Ik had andere batterijen voor de laptop bij, en soms hielp het om de batterij te vervangen en dan kon de laptop weer opstarten.
Soms moest ik een paar dagen wachten eer de laptop nog eens wou opstarten. Soms bleef de laptop maar 2 seconden aan.
Vandaag heb ik de laptop nog eens aangezet, hij werkte eindelijk weer, ik begon met het scherm te bewegen en viel direct uit.

Weet iemand wat er aan de laptop kan schelen? Een slecht contact met het scherm ofzo? Maar dan zou de laptop zelf toch niet uitvallen, maar enkel het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wellicht beweegt er meer bij het wiebelen van je scherm dan je direct ziet. Mijn oude Dell Inspiron 8200 bijvoorbeeld had een printplaat in het midden van de case onder het toetsenbord zitten die af en toe aangedrukt moest worden. Dit was het Battery Charger Board en deze liet de stroom door naar de rest van de machine.

Ik zou eerst een beroep doen op je garantie alvorens je dingen gaat openmaken. Indien dat geen optie is zou het een goed begin zijn als je ook het merk en het type van je notebook noemt om overige tips relevant te laten zijn.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:35

D4NG3R

kiwi

:)

^ Als hij kortsluiting maakt als je bijvoorbeeld het beeld beweegt kan het best wel eens zo zijn dattie uitschakelt..

Maaruh, mexico. daarbij denk ik aan zand, zit er miss zand in je PC? Waardoor de fan's nada doen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Je laptop maakt (waarschijnlijk, tenzij het een hele oude is) gebruik van een transformator (het zwarte doosje in het snoer). Deze zet bijna elk voltage om naar een gangbaar voltage voor de laptop. Tegenwoordig worden alle stroomvoorzieningen voor elektronica zo gemaakt dat ze met 110-230/240 V kunnen werken, zodat niet per land een nieuwe transformator nodig is. Het lijkt me dan ook sterk dat het aan Mexico ligt, mits je alles correct hebt aangesloten.

Aangezien je zegt dat 'ie problemen heeft als je het scherm sluit (dit kwam meer dan 1x voor, neem ik aan?), zou het kunnen dat er een kabel dusdanig is gebroken dat het nog wel contact maakt (anders zou je scherm het immers niet meer doen) maar tegelijkertijd kortsluiting maakt met iets in de laptop waardoor de stroomvoorziening binnenin op hol slaat? Ik heb geen idee of dit mogelijk is.

Wordt de laptop heel erg heet? Anders zou het uitvallen te maken kunnen hebben met zelfbescherming van het systeem tegen een kapotte ventilator.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
even een vraag stellen waar je zelf het antwoord al op gegeven hebt:
Valt het notebook echt uit? of word je scherm zwart en blijven de leds ed wel bezig?
Anders denk ik inderdaad dat het powerboard een tik heeft gehad zoals Dux al aangaf. Deze zitten vaak onder je scherm en bewegen iets als je een scherm beweegt.

www.racetalk.nl