Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:44
Geachte Tweakers,

Onlangs ben ik een probleem tegengekomen wat ook mij teveel wordt, ik heb meerdere dingen geprobeerd maar kom er niet uit. Het betreft een opstelling in een bedrijfsnetwerk, op kleine schaal.

Het signaal komt het huis binnen en is aangesloten op een Thomson SpeedTouch 780. Deze werkt naar behoren. Hierop is een computer aangesloten en een laptop draadloos. Dit werkt perfect. Nu wil ik echter een router plaatsen bij de computer, aangezien daar een tweede computer is komen te staan. Mijn idee was dat dit simpel ging, en beide computers dan gewoon internet zouden krijgen maar het tegendeel is bewezen. Ze hebben allebei beperkte verbinding met de router wat overigens een Linksys BEFSR41-EU is. Ik kan in de instellingen komen, via 192.168.1.1 mits de internet (WAN) kabel niet aangesloten is. Maar wat dien ik hier nou te wijzigen?

Wat me opgevallen is, is dat de modem een IP 192.168.1.70 heeft toegewezen, gezien de range begint van 45 tot 245. Echter heeft de router dus 192.168.1.1 en kan dus het signaal niet doorgeven? Heeft iemand een idee wat er precies gewijzigd dient te worden en waar ik op moet letten? Het lijkt me namelijk dat dit wel kan gaan werken, maar dat enkel de instellingen niet goed staan. De instellingen van de modem vind ik overigens zeer beperkt, ik kan hier de range niet uitbreiden of iets dergelijks.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Ik zou de tweede router gebruiken als een "domme" switch/accespoint en alle functies qua DHCP/routing uitschakelen.

Je moet dan niet de WAN-poort gebruiken om hem op de speedrouch aan de sluiten maar de LAN-poort.

Tenzij je een specifieke reden hebt waarom je een tweede router met een apart subnet wilt gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulkiedulkie op 24-05-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Kan dat zomaar? Ik kan het proberen, maar dan weet ik niet of beide computers dan internet hebben. In ieder geval bedankt voor de tip, zal het proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou in plaats van die tweede router gewoon een (veel goedkopere) switch neerzetten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Ook moet je er aan denken dat je bij deze opstelling je in de 2e router het ethernet signaal in de internet poort moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
De grooteste fout die je maakt is dat de reeks van de thomson en de linksys hetzelfde is...
Hierdoor gaat de routingtable fout...

Zorg dat de linksys in een andere IP reeks zit als de thomson...

En zoals eerder opgemerkt, waarom plaats je niet een switch... of is er een reden dat je een dubbele router wi?

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Ik had niet in de gaten dat de Thomson een modem router was anders had ik inderdaad een switch besteld in plaats van een tweede router. Toch zal ik inderdaad proberen d.m.w. IP reeks wijzigen de tweede router zo te gebruiken. Anders als het lukt als simpele switch, beter dan iets heel nieuws bestellen.

Bedankt voor de antwoorden!

Pagina: 1