Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 11:51
Beste mensen,

Dit probleem betreft de HP Compaq 5810w KU414ES, echter was deze niet te vinden, dus heb ik een product toegevoegd dat er op lijkt.

Ik heb een nogal vervelend probleem. Ik zat gisteren een handleiding van mijn laptop te lezen en las dat sommige modellen een simcardslot hebben.
Ik m'n laptop gepakt en even gekeken, bleek dat er een opening, ter grootte van een simkaart, zichtbaar was als de batterij verwijderd was.
Vervolgens heb ik de simkaart hier in geduwd, maar merkte niet dat deze goed vast kwam te zitten (zoals bijvoorbeeld een sdkaartje in de slot hiervoor).
Hierop wilde ik hem er weer uithalen, maar lukte dat niet meer en nu is hij er verder in gevallen en is de enige mogelijkheid de laptop open maken.
Echter heb ik zelf geen ervaring met het openmaken van laptops en heb ik dit ook maar niet gedaan.

Ik begrijp natuurlijk, helaas achteraf gezien, dat het wel heel dom was, maar hoop toch dat jullie nog advies voor mij hebben hoe ik het beste aan de slag kan hiermee.
Zou ik zelf de laptop open kunnen maken en hem er uit halen of kan ik het beste naar een computerwinkel gaan en het daar vragen?

Met vriendelijke groet,

Thomas Janssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:18
Kun je er niet met een tangetje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 11:51
Helaas heb ik al met een pincet geprobeerd hem er uit te halen. Hierdoor is hij juist er verder in gegaan. Nu is hij werkelijk helemaal uit het zicht verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ga even naar de lokale computerboer... Grote winkelketens zullen het mindersnel voor je doen, terwijl de lokale boer altijd wel even wat tijd heeft. Met een beetje geluk sta je weer in 10 minuten buiten.

Je kunt het ook zelf proberen, gewoon het onderpanel losschroeven, en geen kabeltjes loshalen :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:41
Al geprobeerd hem op zijn kant te houden (met de opening naar beneden) en te schudden?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08-2022
kfaessen schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:19:
Al geprobeerd hem op zijn kant te houden (met de opening naar beneden) en te schudden?
En dat gaat lukken als die vast zit? Proberen niet waard 8)7 Ik zou gwn naar de winkel gaan en vragen of ze kunnen open maken voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:41
Isow schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:14:
[...]

En dat gaat lukken als die vast zit? Proberen niet waard 8)7 Ik zou gwn naar de winkel gaan en vragen of ze kunnen open maken voor je
Als hij hem er dieper in kan duwen, dan zit die nog niet muurvast, waarschijnlijk zit er geen houder achter voor de simkaart maar is het een lege gleuf waar dan nog een mobiele internet kaart achter kan, dit houd in dat hij hem gewoon kan doorduwen en dat de simkaart er dus "los" in zit. Met wat rammelen kan die er dus ook uit vallen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
Bij geheugenkaartes doe ik dit meestal met hete naalden. Als je een naald warm maakt en de geheugencard ermee aanraakt (niet prikken, erop leggen) blijft hij plakken aan de naald. de schade aan het geheugenkaartje is minimaal tot nihil.

*use at own risk*
ik heb dit nog nooit gedaan bij simkaarten. Ik denk dat het best kan werken (tenzij je de chip raakt). Niet doen als je niet kan/inschatten zien waar je de naald aan plakt.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:07
Met een fotootje is er natuurlijk beter advies te geven.
Pagina: 1