Partitie probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-02 18:12
Hallo,
Ik heb het volgende probleem, ik wil mijn windows 7 boot partitie vergroten alleen ik krijg het niet voor elkaar.

De situatie:
Een half jaartje geleden kreeg ik opeens een windows 7 64-bit oem ultimate dvd'tje in mijn handen. Ik mee nemen. Ik draaide al vista. Ik heb toen via de windows disk manager ongeveer 100 gig van mijn D: partitie gehaald en daar een nieuwe logische partitie van gemaakt. Je raad het al, op deze heb ik win 7 geïnstalleerd.
Ik heb vanuit windows 7 gezien de volgende partities: (C: Win7, D: Local Disk(Vista) en E: Workspace. Workspace was de tweede partitie van vista, maar is ook gewoon vanuit win7 te gebruiken.

Nu is mijn win7 partitie al aardig vol en wil ik deze weer wat vergroten.
Ik naar de disk manager gaan en bij E: Workspace het volume van de disk met 50gb schrinken. Nu staar daar zo'n groen balkje met daar onder dat ie 50 gig is en niet in gebruik blablabla. Ik klik met de rechtermuisknop op mijn win7 partitie met in mijn achterhoofd die partitie te vergroten. Alleen is de optie 'extend volume' niet beschikbaar. Hij staat er wel, maar ik kan er niet op klikken (je weet wel, de beschikbare opties staan in zwarte tekst en deze staat in het grijs)

Hoop dat iemand mij kan helpen en dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

PS. als het relevant is, mijn hdd is een WD Caviar Black 500GB

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gaat niet werken...

Je zal met iets als PartitionMagic, Paragon Disk Manager ofzo aan de slag moeten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Kun je anders een screenshotje maken van je disk manager? En gebruik svp geen Partition Magic, is oud en niet echt fijn compatible meer met een modern os/fs. Freeware allternatief is eventueel een gparted livecd.

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-02 18:12
Ik zal vanmiddag eens kijken, ik kan atm niet op die pc.

Maar iig alvast bedankt.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/5cx7gi.png

[ Voor 27% gewijzigd door Hompu op 24-05-2010 12:51 ]

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:44
In basic mode mag je alleen extenden als de vrij ruimte achter de gekozen partitie staat. Je zou disk0 kunnen veranderen van basic naar dynamic. Daarna mag je C wel extenden met de lege ruimte die er voor staat.

Blijft wel oppassen.. Ik heb het nog nooit fout zien gaan, maar het kan.. (dus back-up je belangrijke bestanden).

Eerlijk gezegd lijkt het een zootje :) Zou misschien kunnen met een dualboot systeem, maar dan nog. Niet heel lekker ingericht?