Toon posts:

Enermax Apollish prob.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,ik heb sinds kort een nieuwe rig.
De behuizing van mijn systeem is de CM HAF 922 http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=6606
Ik vond het wel aardig om er een stel Enermax Apollish 120 fannetjes in te zetten http://www.enermax.com/ho...a1_1_1&lv0=4&lv1=16&no=42
Na de eerste boot viel het meteen op dat de fan op de dikke metalen sidepanel aan liep door dat de magneet te krachtig is.Na die een beetje uit te vullen zodat hij geen contact meer maakte was het probleem voorbij.
Maaaaar nu had ik ook zo`n fan aan de onderzijde van de HAF kast gemonteerd een 7mm uitgevult,en die wil uit zijn eigen niet opstarten.Ik moet met een rietje :S hem een zetje geven.
Nu zijn mijn vragen:Kunnen alle fans wel horizontaal gemonteerd worden?Of krijgt de fan van mijn aero cool touch-1000 te weinig stroom?

Misschien dat iemand hier ervaring of een mening over heeft.

Gr Geert

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Natuurlijk kunnen ze horizontaal geplaatst worden. Maar van de rest van je verhaal begrijp ik niet echt wat.

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 17:01

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Zover als ik het begrijp is dat hij fans heeft gekocht en dat er 1 op de bodem van de kast gemonteerd is.
De fan die op de bodem zit wilt niet starten tenzij je er een zetje tegen geeft.

Die Aero cool touch-1000 is een fan controller, dus heb je al geprobeerd om de fan wat meer prik te geven, waarschijnlijk helpt dat.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Verwijderd

Topicstarter
Klopt helemaal Appel hoe jij het zegt.
Ik vind het altijd moeilijk om pc problemen te verwoorden,sorry daar voor.

Hoe kan ik zo`n fannetje meer stroom geven?
Gaat dat ook via de controller?

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 17:01

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Ja, gewoon de fan wat sneller laten draaien, dan zou het moeten werken.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Verwijderd

Glijlagers zijn veel minder geschikt om horizontaal te gebruiken dan kogellagers.
Daar kan het ook aan liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 19:56 ]

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
als je pc aanzet, alles fans gewoon even op 100% zetten, dan draaien ze en dan terug naar de gewenste rpm, sommige fans willen bijv niet opstarten bij 500-600 rpm, maar als je ze eenmaal aan de gang hebt draaien ze wel

ja, daag.

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Zelfde heb ik hier ook.
Heb sinds kort ook een fancontroler aangeschaft, maar de 2 voorste intake fans van mijn antec 900 kast blijven ook stil staan.

En idd zoals al eerder gezegd is, fancontroler-knop voor desbetreffende fan voluit zetten en later aanpassen..

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik heb nu twee coolermaster sickle flows in mijn pc zitten (sinds gisteren), Ze koelen prima, maar er komt een geluid vanaf van heb ik jou daar (minder erg dan m'n scythe's ).
Gelukkig heb ik fan controllers. Maar zodra ik de CM sickle's van het maximum af haal gaat degene die horizontaal onderin de kast zit een ontzettend takke geluid maken. En helemaal stil vallen doet de horizontale ook niet (verticaal wel).
Glijlagers zijn veel minder geschikt om horizontaal te gebruiken dan kogellagers.
Daar kan het ook aan liggen.
Heeft het daarmee te maken? want dan zou ik 'm aan de voorkant verticaal moeten plaatsen, wat minder ideaal is voor de airflow :(

Edit:
Nee, ik wilde hier geen apart topic voor maken.

[ Voor 4% gewijzigd door .Sjoerd op 02-06-2010 15:08 ]

specs

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
De ene is verticaal geplaatst nu, heeft geen effect gehad :(

Edit:
Op andere fancontroller geplaatst, werkt nu wel prima 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door .Sjoerd op 03-06-2010 12:54 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de fannetjes nu gewoon maar op mn MOBO gepinned,nu werken ze wel.
In de manual van de Aerocool touch 1000 staat dat elk kanaal 12v 0,5 amp = 6watt kan hebben maar mijn enermax fans zijn 12v 0.35amp en die krijgt ie niet opgestart.Waarschijnlijk vragen ze meer als ze gestart moeten worden.
Pagina: 1