• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-02 20:43
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een 7 jaar oude plasma TV (Philips) en sinds een maand of 2-3 heb ik hier ene probleem mee.
Als ik de TV aanzet duurt het nogal lang voor deze aangaat. Wat er normaal gebeurt is dat je een klik hoort (lijkt een beetje op zo een ontstekingsklik van een gaskookplaat?) en dan gaat de TV aan. Nu is het zo dat ik steeds vaker een klik hoor voorde TV aangaat. Begon met enkele klikken maar aantal is nu gestegen naar soms wel honderden kliks voor de TV aangaat.

Wat is het probleem en is dit op te lossen? Of kan ik beter aan een nieuwe tv denken (ben inmiddels wel al aan het kijken aangezien de Philips helpdesk mij een eventuele reparatienota van 800 Euro voorvalculeerde).

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:27

OMD

dcc88 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:10:
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een 7 jaar oude plasma TV (Philips) en sinds een maand of 2-3 heb ik hier ene probleem mee.
Als ik de TV aanzet duurt het nogal lang voor deze aangaat. Wat er normaal gebeurt is dat je een klik hoort (lijkt een beetje op zo een ontstekingsklik van een gaskookplaat?) en dan gaat de TV aan. Nu is het zo dat ik steeds vaker een klik hoor voorde TV aangaat. Begon met enkele klikken maar aantal is nu gestegen naar soms wel honderden kliks voor de TV aangaat.

Wat is het probleem en is dit op te lossen? Of kan ik beter aan een nieuwe tv denken (ben inmiddels wel al aan het kijken aangezien de Philips helpdesk mij een eventuele reparatienota van 800 Euro voorvalculeerde).
9 van de 10 keer zijn dat condensatoren die defect zijn. Bekend probleem bij deze panels.
Je kan het laten maken, het is niet heel erg prijzig maar then again, de technologie heeft ook niet stilgezeten en een plasma van 500 euro is qua beeld vaak toch al mooier dan wat je nu hebt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:54
inderdaad, btw pk550 van LG zijn rond de 700 euro en dat voor 50inch.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je die elco`s kunt vervangen, ben je voor een tientje wel klaar... lijkt me zeker het overwegen waard.

Overigens las ik gisteren hier op GoT een post van iemand met een LCD tv met precies dezelfde symptonen (6x klikken voor het aangaan).

Ik weet het typenummer niet, maar:

Dit werk kun je verwachten indien je het zelf doet.

[ Voor 24% gewijzigd door Michael Knight op 23-05-2010 21:22 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• dcc88
Zie er superleuk uit, maar niet aan mij besteed. ik ben op dit gebied nogal een nono, dus tenzij het laten repareren betaalbaar is (en wat voor bedrijf moet ik dan naar zoeken?) moet ik me maar voorbereiden op een nieuwe tv.
Tot nu toe erg tevreden over de beeldkwaliteit van mijn plasma trouwens, is een Philips 9965.
Volgende wordt vrijwel zeker weer een plasma. (heb ook een kleinere (veel nieuwere) lcd op de slaapkamer, maar kan in geen geval tippen aan mijn plasma van 7 jaar oud).

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zoek een elektroreparatiezaak in jouw buurt op... ze worden tegenwoordig schaars, maar zijn redelijk goed te vinden via google :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:09
Michael Knight schreef op maandag 24 mei 2010 @ 00:28:
Zoek een elektroreparatiezaak in jouw buurt op... ze worden tegenwoordig schaars, maar zijn redelijk goed te vinden via google :)
Of een hobbyist in je buurt die het voor een kleine vergoeding wil fixen.
Als het een gevalletje lekke-condensatoren is ben je voor 20-30 eur klaar (bij een electrobedrijfje schat ik het op 60-70 eur)

• dcc88
Hmmm. Moeilijke afweging. Aan de ene kant wil ik 'm laten repareren, maar aan de andere kant vreet die waarschijnlijk wel erg veel stroom (iet dat ik het heb gemeten, maar ik lees dat het stroomverbruik van oude plasma's nogal fors is).
Vraag me af wat hier verstandiger is. Los van het feit dat ik persoonlijk die nieuwe plasma's erg mooi vindt ( zowel design als beeld).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02

Sick Nick

Drop the top!

Wat je nu doet is het voor jezelf goedpraten om een nieuwe te kopen :p

Verwijderd

Sick Nick schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:15:
Wat je nu doet is het voor jezelf goedpraten om een nieuwe te kopen :p
Hij heeft een goed excuus ;)

• dcc88
@drop the top
Daar heb je deels gelijk in natuurlijk:P
Maar aan de andere kant vraag ik me af of de prijzen die ik hier hoor realistisch zijn. Ik heb het donkerbruin vermoeden dat een reparatie wel eens boven de 100 Eurie uit kan komen en dan hoeft het voor mij niet en als ik tegen die tijd besluit het niet te doen ben ik al minimaal 30 Eurie aan voorrijdkosten kwijt (of onderzoekkosten).
Als ik zelf iemand kende die dit kan doen had ik het zeker weten gedaan, maar de arbeidskosten zijn tegenwoordig toch wel pittig. En als blijkt dat het niet de condensator is dan weet ik dus al dat ik in ieder geval onderzoekskosten kwijt ben.
Ben trouwens op internet niet zo prettige prijzen tegengekomen, 35 tot 85 Euro als ik besluit niet te repareren. Mag jij even rekenen hoeveel ik minimaal kwijt zal zijn als ik het wel laat repareren.

Als jij iemand kent die het voor een lage prijs kan doen, dan houd ik me zeker aanbevolen. Stad Utrecht.
Pagina: 1