Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:46
Ik word op het moment helemaal gek van mijn internetverbinding.

UPC komt binnen en gaat bekabeld naar mijn Linksys WR54G router.
Vandaar bekabeld naar mijn eigen PC (WINXP) en draadloos naar laptop van mijn vrouw en computer van mijn dochter (beiden XP). Ook zit de Iphone van mijn vrouw op de WIFI.

Ik ben 3 weken op vakantie geweest en sinds die tijd is het een drama.
Krijg steeds meldingen dat de pagina's niet kunnen worden geopend, in chrome de melding host ontbinden.
Nu heb ik netmonitor lopen en ik zie dat er op die momenten ook heel veel dataverkeer zou zijn, terwijl er niets staat te up of downloaden. Soms haal ik wel 1,5 Mbit datadoorvoer terwijl er niets draait ??
Als ik de modem ebn/of router reset wil dit wel eens helpen.
Heb een dag de router geleend van mijn broer en toen prima gedraaid. Daarna mijn eigen gedraaid en dat ging ook wel weer een tijdje goed, maar zo ineens is het dan weer mis.
Eerst was het mijn computer die de kuren had, vandaag is het die van mijn vrouw.
De laptop van mijn vrouw geeft via IE aan dat er een probleem zou zijn met de winsock. heb dus al de winsock library gereset. Zowel handmatig als met WINSOCKXPFIX. Ook dit mocht niet baten.

UPC heeft mijn modem uitgelezen en hier geen probleem. De router krijgt ook netjes een geldig IP adres van de modem. De router deelt ook gewoon IP adressen uit aan alle apparaten.

Iemand een idee wat hier aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
gisteren op de laptop ad random wat zitten rommelen met de netwerkverbindigen. Aan en uit schakelen. En zo in eens deed hij het weer.
Vanochend weer het zelfde probleem. Met alleen de laptop aan geeft hij op netmonitor weer dat er zo'n 800 kb/s aan data doorvoer is.

Heb nu de TCP/IP handmatig gereset maar ook dat werkt niet.
Ik ben het spoor echt bijster.

Niemand die me in de juiste richting kan helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Draadloos aan staan, die uitzetten.
Je pc kan wel eens bezig zijn met update`s, dus daarom misschien dataverkeer terwijl je niets doet.
Pc in veilige modus starten en dan weer kijken,

Modem UPC en linksys ook en daarna opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
Er lopen geen updates op dat moment.

Heb zojuist ook nog de laptop bekabeld rechstreeks aan de modem gehangen. UPC modem gereset om nieuw IP te verkrijgen.....Zelfde probleem. 1,2 Mbit dataverkeer volgens netmonitor en geen internetverbinding.

Daarna modem gereset, router gereset. Draadloos weer zelfde probleem. Start ik dan mijn PC op dan is hier ook het internet tergend traag. Zet ik dan de laptop uit, voila.....snel internet op de PC.

[ Voor 26% gewijzigd door FranDaMan op 24-05-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10
Heb je je laptop al gescand met een goede virusscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
Ik zal eens met malwarebytes scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De vraag is natuurlijk of die trage internetverbinding aan de router ligt. Zo ja, kan je wellicht wel een alternatieve firmware flashen op je WRT54G. Dingen zoals Tomato, DD-WRT, enz.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Mogelijke oorzaken:
1 iemand heeft je draadloze wpa (of wep) key "geraden". Dit is na te gaan door te kijken in je router welke ip-adressen aan je wifi hangen tijdens hoog dataverkeer
2 je pc heeft trojan of virus welke via het netwerk is verspreid omdat beide pc's fouten geven
3 je hebt een filesharingsprogramma actief staan met te hoge uploadwaarden
4 je linksys is gehacked en draait/host iets.
5 je linksys begint het te begeven

omdat je 2 pc's hebt die problemen geven en de problemen er alleen zijn als je je eigen router gebruikt is het best aannemelijk dat 1,4 of 5 aan de hand is. draai je custom (tomato) op je linksys of original firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Updates wil niet zeggen WinUp, maar misschien dat adobe of java een update aan het binnen halen is, daarom ook even in veilige modus starten en wat opstart scripts verwijderen bij msconfig.

En wat Peter aangeeft even alles door een scanner heen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
De linksys draait gewoon originele firmware (wist niet eens dat er customs waren :P )

Er draaien echt geen updates. De laptop is aan het uploaden op hoge snelheden. Mijn PC ontvangt op dat moment ook wat data (400kb/s)

WW is niet gehackt alle apparaten die aan de linksys hangen zijn mij bekend (PC's en een Iphone).

Het probleem op de laptop lijkt wel anders te liggen dan het probleem dat ik eerder had met mijn PC.
Toen ik dat probleem had kon ik op zowel laptop als PC wel gewoon internetten als ik ze rechtstreeks op de UPC modem aansloot. Maar dat werkt in dit geval ook niet. Laptop slaat gelijk op hol met veel dataverkeer zodra er een IP adres wordt uitgegeven.

Mogelijk toch een besmetting dan, of een corrupt register of iets dergelijks ?
Netwerk bekabeld en netwerk draadloos in een laptop zijn toch gescheiden kaarten ? Dan is het in ieder geval ook geen kapotte netwerk kaart

[ Voor 9% gewijzigd door FranDaMan op 24-05-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Er zijn wel netwerk analysis tools. niet dat ik daar veel van snap, maar misschien kun je er wat mee?
Kijk eens: http://www.wireshark.org/
gratis en wellicht krijg je hier antwoorden door. als je zoiets niet snapt dan kan je vast ff een log laten zien zodat anderen erop kunnen reageren.

overigens heb je ook nog http://free.antivirus.com/hijackthis/ waarmee eventueel je laptop even bekeken kan worden door anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wireshark is inderdaad een aanrader. Zet dat even op een PC die ook aan dezelfde router hangt, en filter op alles van de problematische laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
Daar kan ik inderdaad nog mee aan de slag.
Maar heb zojuist eerst even malwarebytes gedraaid en deze vond een fiks aantal backdoors en trojans.
Deze heb ik nu verwijderd en ga eens kijken wat er te redden valt.

Dan zal ik daarna zeker deze programma's eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Eigenlijk is het het beste als je de boel formatteert en met een schone lei begint. Je weet nooit wat er nog achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
ik ben het ook eigenlijk wel behoorlijk zat.
Ook het verwijderen van de malware helpt niet.
Format C it will be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Als je een keer last van backdoors en trojans heb, dan kun je het beste alles verwijderen.
Belangerijke bestanden op een dvd branden en die laten scannen als je weer de boel erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
Thanx allemaal voor het meedenken.
Nog heel even met XP gerommeld, maar daarna al snel de boel geformateerd en Windows 7 geinstalleerd.
Alles draait weer als een zonnetje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Mooi om te horen, nu ben je zeker van het probleem af (voorlopig :p)

Pagina: 1