Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
Sinds een paar dagen heb ik een D-Link Dir-655 router. Deze is onder andere veel aangeraden in het Ziggo topic. Nu heb ik deze ingesteld m.b.t wirless enz. Nogal standaard tot nu toe. Nu het probleem: Elke keer reboot de router uit zichzelf. Ik heb geen idee waarom hij dat doet. Zoals je begrijpt is het zo niet prettig internetten of zelfs maar iets instellen...

Wat heb ik al geprobeerd?

- Firmware upgraden naar 1.3 versie
- QoS uitschakelen
- UPnP uitschakelen
- Router resetten

Het vreemde is, dat zodra er geen kabel inzet, dan doet hij het goed, maar zodra hij ergens op aangesloten is dan gaat het mis....

Any ideas? :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Ik heb de 655 ook en heb dit nog nooit gehad.
Maar als het komt doordat je een kabel aansluit denk ik dat je aan de ander kant van de kabel moet zoeken.
Het lijkt er op dat er ergens een apparaat is met het zelfde ipadres als de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Lees eerst even hier: http://forum.dlink.com

Als je dan nog niet voldoende input hebt om je probleem op te lossen kun je daar ook een vraag kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

Goede kans dat je "automatic channel select on boot" optie hebt aanstaan. Mijn ervaring hiermee is dat hij toch een vol kanaal pakt en vervolgens gaat lopen resetten.

Vind een leeg kanaal, zet de automatische band functie uit en zet handmatig op het lege kanaal.

...Als het maar werkt