Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Prog. starten d.n.v een batch file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik probeer een programma te starten d.m.v een batch file. Het betreft newcs windows versie. Als ik dubbel klik op het exe bestand wordt er een soort van dos scherm geopend. Zodra ik een .bat of een .cmd bestand maak en het vanaf daar wil starten werkt het niet. Het lijkt erop dat het dos scherm wordt geopend maar dat sluit vrijwel direct weer.

Iemand enig idee wat het juiste commando moet zijn?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:33
welke commando's staan er in het batch file? En het testen hiervan is overigens wel heel simpel. Gewoon commando's vanuit batch file in command prompt gooien 1 voor 1 en kijken wat eruit komt.

Verwijderd

Topicstarter
ik het volgende geprobeerd,

start c:\newcs.exe

run c:\newcs.exe

Ik kan het programma handmatig starten door er of dubbel op te klikken of cmd draaien en daar newcs in te tikken.

• Craven
moet beter lezen...

ff "pause" als laatste in het batch file gooien. Kun je zien wat de laatste output was.

[ Voor 161% gewijzigd door Craven op 23-05-2010 18:02 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Er hoeft geen start of run voor toch? Gewoon het pad naar de exe, eventueel tussen "" als er spaties in voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!!

hoeft inderdaad niet eens start voor. Wat wel moest is het batch bestand in dezelfde map zetten waar het exe bestand in stond. D.m.v de pause optie kwam ik erachter dat het programma wel werd gestart maar dat dit zijn config bestand niet kon vinden. Hij keek op de plek waar het batch bestand zich bevond.

• Craven
Als dat het probleem was kan je dat ook oplossen door eerst met cd naar de map te browsen.
Pagina: 1