Draadloze buitenschakelaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
Hallo,

Ik ben opzoek naar een aantal draadloze (RF) buitenschakelaars.
Het is de bedoeling dat de schakelaars in een tuinhuis gemonteerd worden. De schakelaars moeten de een vijverpomp en verlichting kunnen in en uitschakelen.

Ik vind echter alleen maar complete stopcontact oplossingen. Waarbij er een stopcontact + kabel nodig zijn. Graag had ik het zo gehad dat er geen aparte stopcontacten gemaakt moeten worden, maar alles in een eenvoudige kast opgeborgen kan worden waardoor er niets te zien is.

Wie heeft hiervoor een oplossing?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
KaKu geen optie? Die heeft volgens mij ook outduur-spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kun je geen KlikAan KlikUit schakelaar gebruiken?
Deze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Ook in een tuinhuis moet e.e.a. i.i.g. spatwaterdicht zijn (IP44). De meest bekende en vooral beschikbare RF schakelsystemen (X10, KaKu, etc.) zijn dat niet, dus mogen buiten niet gebruikt worden. Houd daar ook rekening mee (want in het geval dát er brand ontstaat of er zich een ander soort ongeval voordoet in je tuinhuis, keert de verzekering helemaal nada uit als het een onveilige situatie was).

Dat gezegd hebbende: Hoe zit het precies wat je wilt doen. Het is niet helemaal duidelijk uit je omschrijving. Ik zou verwachten dat je vijverpomp en verlichting in een stopcontact zitten, maar je ze nu fysiek moet insteken om ze aan en uit te zetten, maar dat je dat liever draadloos hebt. Of zit het anders? En hoe dan ook begrijp ik niet wat je voor ogen had met een 'eenvoudige kast'.

een superingewikkelde kast kan ik zo voor je maken trouwens

edit: damn, KaKu heeft wél IP44 spul...

[ Voor 3% gewijzigd door mux op 23-05-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
De vijverpomp heeft idd een stekker, die zit in zo'n 'tuinstopcontact' ingestoken, zo'n spatwaterdicht ding.

De kabel van dat stopcontact loopt naar het tuinhuis. Evenals de kabel van de verlichting, in en aan het tuinhuis is ook de bedoeling dat er een lamp komt. Vanaf het woonhuis komt er een kabel (die in het woonhuis ingeschakeld kan worden) Er zijn dus alleen nog maar een aantal kabels op dit moment die in het tuinhuis uitkomen. In de oplossingen die ik gezien heb moet er een stekker aan de kabel gemaakt worden, en moet deze in een stopcontact gestoken worden. Dit betekend dus dat ik een set van 3/4 stopcontacten moet aanleggen en 3/4 kabels moet trekken. Ik wil het liefste de kabels rechtstreeks op een draadloze schakelaar aansluiten en deze allemaal mooi wegwerken in een plastic doosje oid. zodat ik zomin mogelijk kabels in het tuinhuis zie.

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:26

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Misschien dan deze ontvanger gebruiken in combinatie met doos waar het volgens de beschrijving gelijk in moet passen. Kan je 3 dingen laten schakelen in het tuinhuisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59
Niko heeft RF materiaal

www.niko.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

ThaStealth schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:16:
De vijverpomp heeft idd een stekker, die zit in zo'n 'tuinstopcontact' ingestoken, zo'n spatwaterdicht ding.

De kabel van dat stopcontact loopt naar het tuinhuis. Evenals de kabel van de verlichting, in en aan het tuinhuis is ook de bedoeling dat er een lamp komt. Vanaf het woonhuis komt er een kabel (die in het woonhuis ingeschakeld kan worden) Er zijn dus alleen nog maar een aantal kabels op dit moment die in het tuinhuis uitkomen. In de oplossingen die ik gezien heb moet er een stekker aan de kabel gemaakt worden, en moet deze in een stopcontact gestoken worden. Dit betekend dus dat ik een set van 3/4 stopcontacten moet aanleggen en 3/4 kabels moet trekken. Ik wil het liefste de kabels rechtstreeks op een draadloze schakelaar aansluiten en deze allemaal mooi wegwerken in een plastic doosje oid. zodat ik zomin mogelijk kabels in het tuinhuis zie.
Goed, op zich kan dit natuurlijk gewoon door die dingen open te schroeven, kabeltjes eraan te solderen of klemmen en het geheel in een niet-kromtrekkend doosje met rubberen seals te stoppen (nogmaals, IP44 bestaat om een reden). Ik ken zelf geen modules die je kant en klaar kunt kopen om op deze manier aan te sluiten, en de reden daarvoor is dat er geen gas&waterdichte schroefcontacten of plaatcontacten bestaan en ze dus automatisch nooit een IP44 of IP55-keuring doorstaan. De enige manier om dan aan de regels te voldoen is door zo'n ding open te schroeven, en het geheel op zijn beurt in een IP44/55-compliant kastje te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 11:55
Het FS20 spul van Conrad wordt ook in ip44/6 behuizingen geleverd. Is weliswaar niet het goedkoopste spul, maar werkt wel.

4 kanaals schakelaar IP65

Misschien dat je daar wat aan hebt...

Bij ELV hebben ze die versie overigens ook met ingebouwde dimfunctie

4 kanaals schakelaar met dimmer IP65

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ha, dat ziet er exact uit als wat je zou willen hebben. IMO is 90 euro voor die kwaliteit ook niet verkeerd, aan een gemiddelde WCD geef je minstens de helft van dat bedrag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb eens deze ontvanger van kaku gebruikt voor een vijverpomp (gemonteerd in een spatwaterdichte behuizing.)
http://klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=59

Deze ging echter stuk.
Het vermogen van de pomp was lager dan de 230 Watt, ook de zekering was niet stuk,
want de pomp draait nog steeds, echter staat de schakelaar permanent aan (schakelt niet dus).
Het type schakeling in de kaku ontvanger (geen relais, maar waarschijnlijk thyristor) is blijkbaar niet geschikt voor het type belasting van een vijverpomp.
Pagina: 1