Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een tijd geleden heb ik een tweetal Android toestellen gehad (een G1 en een Hero). Hoewel ik het besturingsysteem geweldig vond, was de accuduur dramatisch. Nu een aantal maanden verder gebruik ik gewoon weer mijn Iphone 3g. Leuk toestel, maar eveneens niet geweldig als het om de accu gaat.

Er zijn in de laatste maanden ontzettend veel Android toestellen uitgekomen. Echter kan ik nergens een overzicht vinden welk toestel het langst aan blijft staan... ;) Ik kan een nieuw toestel uit gaan zoeken omdat mijn abbo is verlopen. Een Iphone hoef ik niet zo nodig meer, dus kijk nu uit naar een Android toestel. Hier gaat mijn voorkeur absoluut naar uit, maar toch verkies ik accuduur boven functionaliteit, wat zou kunnen betekenen dat ik uiteindelijk voor een Nokia E72 ofzo zou gaan. :'(

Kan iemand mij vertellen of er een dergelijk overzicht bestaat, of dat er Android based toestellen zijn waarvan bekend is dat ze lang op de accu mee gaan? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Reb87 op 23-05-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:50
Helaas is het zo dat alle smartphones tegenwoordig zowat dezelfde levensduur hebben: 1 dag.
Als je heel spaarzaam bent (geen wifi, geen BT, geen 3G, geen push mail, ...) kan je misschien 2 dagen halen, mits je hem tijdens de nacht uitzet.
Is accuduur je prioriteit, moet je naar Nokia gaan idd (E5, E72 en dergelijke).
Mijn droom toestel is een E72 met Android en een iets groter / hoger resolutie scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Één dag is overdreven. Met mijn overgeklokte Motorola Milestone haal ik 2-4 dagen afhankelijk van hoe ik hem gebruik. Maar standaard staat Wifi aan, en 3G uit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik geloof dat de Galaxy S bij veelvuldig gebruik het 2 dagen volhoud?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Ganymedus schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:57:
Ik geloof dat de Galaxy S bij veelvuldig gebruik het 2 dagen volhoud?
Dat zéggen ze in één review. Bij veelvuldig gebruik zal de Galaxy S het ook heus wel gewoon 1 dag uithouden, zoals elke recente smartphone. Wat iemand veelvoudig gebruikt vindt is natuurlijk de crux. Ik haal bij "normaal" gebruik ook wel twee of meer dagen, maar bij intensief/veelvuldig gebruik ook maximaal één dag. Niets raars aan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

In de tijd van MoDaCo custom ROM, kon ik minstens 3 dagen uithouden, met redelijk intensief gebruik. Je moet je sync opties gewoon zoveel mogelijk op handmatig zetten (zoals twitter, weer, etc) dan is het prima te doen.

Nu heb ik aHero en haal met intensief gebruik 1 dag, kan er zelf prima mee leven, 's avond gewoon aan de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Achtergrondservices en een hoge schermhelderheid zijn batterijvreters. Mijn Milestone gaat tussen de 1 en 3 dagen mee afhankelijk van het gebruik. Een dag duurt bij ongeveer 18 uur. In de nacht zet ik de telefoon niet uit. Totale tijd waarop hij weer aan de lader moet bij zuinig gebruik is dus 3 dagen en 2 nachten. (3x18+2x6 = 66 uur.)

Meestal staat bij standaard gebruik de accu op 60% na een dag. In dat geval laad ik niet op, maar neem wel de lader mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Brad Pitt schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:06:
[...]

Dat zéggen ze in één review. Bij veelvuldig gebruik zal de Galaxy S het ook heus wel gewoon 1 dag uithouden, zoals elke recente smartphone. Wat iemand veelvoudig gebruikt vindt is natuurlijk de crux. Ik haal bij "normaal" gebruik ook wel twee of meer dagen, maar bij intensief/veelvuldig gebruik ook maximaal één dag. Niets raars aan.
Het is o.a. vernoemd in een review inderdaad. In een review van een website welke veelal vrij goede reviews heeft. Ik staar me er ook niet blind op, echter ik zie het wel als een haalbare kaart gezien de accu en de het energie zuinige scherm.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:39
Van de recente Android Phones weet ik het niet, maar mijn HTC Magic houd het met middelmatige SMS gebruik, 3G aan en de rest als WiFi en GPS uit, toch wel een goede 4 dagen vol hoor! Dan is de batterij wel helemaal depleted, maar ik vond het nog erg verrassend. Ik had zelf verwacht dat de boel nog geen 2 dagen mee zou gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
omgwtfbbq schreef op maandag 24 mei 2010 @ 00:04:
Van de recente Android Phones weet ik het niet, maar mijn HTC Magic houd het met middelmatige SMS gebruik, 3G aan en de rest als WiFi en GPS uit, toch wel een goede 4 dagen vol hoor! Dan is de batterij wel helemaal depleted, maar ik vond het nog erg verrassend. Ik had zelf verwacht dat de boel nog geen 2 dagen mee zou gaan :)
Zo dan doe jij vast niet veel met je telefoon.. In ieder geval niet de dingen waar een -tweaker- android smartphone voor gemaakt is..

Ik hou het max 1 dag vol, en gebruik hem behoorlijk intensief,
- Mail (2 accounts, exchange en Gmail staan op push gedurende piektijden)
- Twitter (staat op handmatig)
- Weer (staat op 1 x ophalen per dag)

Voor de rest check ik een paar keer per dag:

- Android Market
- Nu.nl app
- Hyves app
- AndroidWorld app
- XDA app

En hiernaast doe ik wat google searches, sms een aantal keer per dag, en bel regelmatig.

Al het bovenstaande noem ik "normaal gebruik van een smartphone". En mijn ervaring met zowel de iPhone, Blackberry en nu de Desire op android is dat de telefoon elke avond aan de lader moet. Dus als je een zelfde soort gebruiker bent als ik dan zou ik nog even wachten op de volgende generatie smartphones inclusief een zwaardere accu (en dan bedoel ik dus een accu met dezelfde afmetingen als de accu's van nu, alleen dan 2 x zo sterk).

Just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
+1 Couldn't agree more! :) Beetje zelfde patroon als jij, en "dus" ook ongeveer dezelfde accuduur 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zie het probleem niet zo. Alle Android telefoons hebben losse batterijen, waarom koop je er dan niet nog 1 extra batterij bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Subz schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:03:
Ik zie het probleem niet zo. Alle Android telefoons hebben losse batterijen, waarom koop je er dan niet nog 1 extra batterij bij?
Hangt ook een beetje van het toestel af, maar ik heb een Legend gehad en ben nu in het bezit van een Desire. De batterijklepjes van beide toestellen zijn er niet op berekend om dagelijks te worden geopend.

Verder sluit ik me aan bij Dino_V :)

[ Voor 4% gewijzigd door BillSpaarbank op 27-05-2010 10:10 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 09:35
met de Hero haalde ik toch zeker 48 uur bij middelmatig gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
Ik heb een X10 maar die haalt met 3G alleen aan makkelijk 2 dagen. In de vakantie zonder 3G, BT, wifi etc haalde ik 4 dagen. En wat is het probleem als hij dagelijks moet opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Subz schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:03:
Moet je ook een losse lader hebben. Anders moet je je wekker zetten om midden in de nacht de batterij te verwisselen tijdens het laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Ik heb gister en vandaag me telefoon goed in gaten gehouden en ben erachter gekomen dat de "Gegevensverbinding" super vaak aan het connecten is met internet. (De pijltjes onder het "Gtje" staan constant te bewegen).

Ik heb vandaag de gegevensverbinding is uitgezet en dan staat me batterij aan het eind van de dag nog op 77%!! Terwijl ik normaal als ik thuiskom na een werkdag blij mag zijn met nog 20%. (tevens als ik de lader er dan niet aan doe s'nachts is me telefoon gewoon uitgevallen als ik de volgende ochtend wakker wordt, dat wil dus zeggen dat me telefoon zelfs s'nachts zichzelf leegzuigt omdat die internet verbinding maakt).

Wat kan het nou toch zijn dat constant internet nodig heeft, me mail accounts staan op push, alle andere apps die internet nodig hebben staan op handmatig, enkel alleen "weer" staat op 1 x per dag ophalen.

Iemand een idee hoe ik erachter kan komen waardoor de telefoon constant internet zoekt?

P.s. ik gebruik een task killer zodat apps die ik echt maar 1 x gebruik en internet nodig hebben ook echt afgesloten worden als ik ze niet snel daarna weer wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Niemand de gouden tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Ik heb een desire. Zou mezelf zien als een heavy user. Synced twitter, facebook, mail, calender, podcasts, rss feed etc. Ik gebruik hem regelmatig door de dag heen om te surfen, muziek of podcasts te luister.

De desire houdt het bij mij op deze manier zo ongeveer een dag vol. Meestal hang ik hem overdag ook met een usb kabeltje aan de pc om wat bij te laden. Langer dan een dag krijg ik er met mijn gebruik echt niet uitgeperst.

Ik heb gelukkig meestal wel ergens tijdens de dag een usb poortje beschikbaar. Ik heb zo'n dergelijk usb kabeltje aan m'n sleutels hangen om overal te kunnen laden: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=330429259417

Verder wel een super telefoon. Ben er erg tevreden mee.

[ Voor 35% gewijzigd door riotrick op 28-05-2010 23:06 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Er is geen gouden tip, gewoon elke avond aan de lader hangen. Tot het moment dat we zuinigere hardware in onze telefoons krijgen is dit de enige optie als je perse een smartphone wilt.

Zo erg is het toch niet?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
Ik had google latitude aangezet, best leuk allemaal, maar sinds het uit staat gaat mijn batterij een stuk langer mee. Logisch ook wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 23:54
Installeer Juicedefender, schakelt de gegevens verbinding elke kwartier een 2 minuten aan en zet 'm daarna weer uit (standaard instelling, is veranderbaar). Heeft mij een 6 uur extra accu opgeleverd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn X10 heb ik vorige week (toen ik met vakantie was en dus de phone niet echt gebruikt heb) het toch een volledige week kunnen uithouden. Ik had die op de nacht van woensdag tot donderdagmorgen opgeladen en dan heeft die aangestaan zonder echt te gebruiken tot donderdagavond de week erna. Dus ben er eigenlijk toch wel tevreden van van die accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb verleden week 6 dagen met mijn Hero op één acculading gedaan. Dat is met gemiddeld gebruik, 3G aan, weinig bellen, regelmatig iets opzoeken, emailen, apps updaten etc.

Hoe dat kan ? Een extra dikke 3000mAh accu ! (zie ook het Hero accesoire topic)

Moet er bij zeggen dat ik met de normale accu ook wel 2 dagen doe. Soms zie ik echter dat het opeens vrij hard gaat, en dan ga ik met de taskkiller even de onnodige procesjes af, want heel soms zit er een rotte appel tussen.

Om dit in de gaten te houden gebruik ik "battery graph", en heb ook de "battery widget" op m'n homescreen staan, zodat ik in een oogopslag het percentage kan zien.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:50
Ben nog steeds aan het wachten tot er een soort van Nokia E72 uitkomt (qua hardware) maar dan met Android als OS.
Die koop ik zonder nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Katseviool schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:07:
[...]

Installeer Juicedefender, schakelt de gegevens verbinding elke kwartier een 2 minuten aan en zet 'm daarna weer uit (standaard instelling, is veranderbaar). Heeft mij een 6 uur extra accu opgeleverd _/-\o_
Dat is wel zon K*T programma, hierdoor komen mails niet altijd goed binnen, stopt het synchen zo nu en dan, en als het programma verwijderd blijven er instellingen in het toestel staan die je alleen met een fabrieksinstallatie eraf krijgt.

Een duidelijk voorbeeld is Gmail Push wat niet meer goed werkt, me mails werden niet meer opgehaald, zodra ik juicedefender verwijderd had + fabrieksherstel had gedaan kwamen de mails weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 23:54
Dino_V schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:14:
[...]

Dat is wel zon K*T programma, hierdoor komen mails niet altijd goed binnen, stopt het synchen zo nu en dan, en als het programma verwijderd blijven er instellingen in het toestel staan die je alleen met een fabrieksinstallatie eraf krijgt.

Een duidelijk voorbeeld is Gmail Push wat niet meer goed werkt, me mails werden niet meer opgehaald, zodra ik juicedefender verwijderd had + fabrieksherstel had gedaan kwamen de mails weer binnen.
Hmm vreemd, hier nog geen enkel probleem mee gehad. Haal zelf zowel Gmail als bedrijfsmail via Exchange binnen. Ik heb hem nu op de instelling van elk half uur mag je 5 min de 3G aangooien. Hierdoor haal ik nu gewoon 2 volle dagen op 1 batterij :)

Wat voor tel heb je precies en welke rom? Heb zelf de Nexus icm Froyo.

Ik heb btw zoiezo heb ik het gevoel dat met Froyo hij een stuk zuiniger is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Katseviool schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:21:
[...]

Hmm vreemd, hier nog geen enkel probleem mee gehad. Haal zelf zowel Gmail als bedrijfsmail via Exchange binnen. Ik heb hem nu op de instelling van elk half uur mag je 5 min de 3G aangooien. Hierdoor haal ik nu gewoon 2 volle dagen op 1 batterij :)

Wat voor tel heb je precies en welke rom? Heb zelf de Nexus icm Froyo.

Ik heb btw zoiezo heb ik het gevoel dat met Froyo hij een stuk zuiniger is geworden.
Ik heb een Desire met stock rom.. Maak mij ff lekker met Froyo OTA :P

Hoeveel mail ontvang jij gemiddeld per dag? Want exchange moet bij mij overdag op push staan en ik ontvang zeker 50 mailtjes per dag, dat vreet me accu sowieso leeg... Ben benieuwd wat Froyo brengt de 23ste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Juicedefender is een apart programma. Op mijn Desire werkt het goed en bespaart. Op de Desire van collega worden alle internet toegang instellingen aangepast waardoor hij niet meer op mobiel internet kan (en bespaart dus heel goed ;) ).

Het programma kan dus goed werken, niet gegarandeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door baslab op 02-06-2010 11:44 ]

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Pagina: 1